Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko muuttaa, kun nykyiseen asuntoon tulee jatkossa vesilasku kulutuksen mukaaan

Vierailija
26.10.2025 |

En todellakaan ala pidentämään mitään hiustenpesuvälejä tai jättämään suihkukertoja välistä.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä, että tulee huoneistokohtaiset vesimittarit.

Tää on typerin lausahdus, jonka voi sanoa aiheesta. Ennen tuli yksi lasku ja jatkossa 50 laskua joissa jokaisessa on joku hiton perusmaksu joka on 10 % laskusta.

Olen asunut talossa jossa sähkökin tuli yhden mittarin takaa ja sähkön sai teollisuuslaitoksen taksan mukaan, nykyään jokainen neuvottelee itse hintansa ja se on 30 % kalliimpaa ja lisäksi perusmaksu kaikista mittareista.

Meillä tulee vedestä kaksi tasauslaskua vuodessa, vesiennakko maksetaan vastukkeen yhteydessä samalla laskulla. Hyvä, että on mittarit käytössä, sillä itselle tulee aina palautusta. 

No voi kun se on laskettu niin että palautusta tulee lähes joka jampalle etteivät kitise. Annat ilmaista l

Taloyhtiölle kk -raha menee.  Taloyhtiö sen palauttaa. 

Vierailija
62/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tulee, niinhän sen pitääkin olla että käytön mukaan maksetaan. Itse olen työtön eli käyn pesulla kerran viikossa ja hurnautan pyykkikoneen kerran kuussa. Pakko vaan säästää joka asiassa.

Mitä hyvää on siinä, että ihmiset pyörii likaisina ja haisevina ympäriinsä?

Ap

Sekä lika että ne hajut katoavat kun menet suihkuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tulee, niinhän sen pitääkin olla että käytön mukaan maksetaan. Itse olen työtön eli käyn pesulla kerran viikossa ja hurnautan pyykkikoneen kerran kuussa. Pakko vaan säästää joka asiassa.

Itse käyn töissä eikä tartte tollaista pelleilyä ja slummi elämää elää. peseydyn jokapäivä.

Vierailija
64/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä, että tulee huoneistokohtaiset vesimittarit.

Tää on typerin lausahdus, jonka voi sanoa aiheesta. Ennen tuli yksi lasku ja jatkossa 50 laskua joissa jokaisessa on joku hiton perusmaksu joka on 10 % laskusta.

Olen asunut talossa jossa sähkökin tuli yhden mittarin takaa ja sähkön sai teollisuuslaitoksen taksan mukaan, nykyään jokainen neuvottelee itse hintansa ja se on 30 % kalliimpaa ja lisäksi perusmaksu kaikista mittareista.

Meillä tulee vedestä kaksi tasauslaskua vuodessa, vesiennakko maksetaan vastukkeen yhteydessä samalla laskulla. Hyvä, että on mittarit käytössä, sillä itselle tulee aina palautusta. 

No voi kun se on laskettu niin että palautusta tulee lähes joka jampalle etteivät kitise. Annat ilmaista l

Meillä noin puolelle tulee lisää maksettavaa. Sinä lampaana maksat muiden kulutusta

Vierailija
65/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi tollasia miettiä,eikä ole koskaan tarvinnutkaan. Ai niin me käydäänkin töissä mieheni kaa..

Vierailija
66/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vesimaksu 20/hlö/kk. Saadaan joka vuosi noin 200 palautusta, enkä koe mitenkään erityisesti säästäväni vettä. Ihmetyttää, että monilla tuo ennakko ei riitä.

Eri paikkakunnilla vesi on eri hintaista. Sain itsekin aina palautusta. Kun viimeksi Asuin mittarikämpässä. Siitä on yli 20 vuotta aikaa. Ne jotka läträsivät saivat 200 euron laskun. Vesiennakon määrää en enää muista. Mutta oman kunnan veden hinta kertoo aika paljon millaisella käytöllä saa palautusta.

Ja yks juttu onhan noita säästösuuttimia ja suihkuja asennettu vuosikymmeniä joka tupaan. Jos sellaisia ei kämpässä ole. Menee aika äkkiä kolmasosa enemmän vettä.

Vierailija
67/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työnhaku sujuu likaisena likaisissa haisevissa vaatteissa?

Vierailija
68/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi tollasta miettiä, niin meillähän onkin ihana   oma   omakotitalo, käydään suihkussa joka helkkarin päivä,  koko perhe vuororellen.   niin ja omassa saunassakin  käydään  joja toinen ivä,   elämä on ihanaa, kun käy töissä ja tienaa.. suosittelen muillekin 

Vierailija
69/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteät vesimaksut mahdollistaa väärinkäytökset. Meillä oli vesimaksu 30 e per hlö per kk. Kiva oli maksaa naapuriperheen vedet kun kirjoilla oli vaan perheen isä mutta kämpässä asui rouva ja 4 lasta sen lisäksi... 

Vierailija
70/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteät vesimaksut mahdollistaa väärinkäytökset. Meillä oli vesimaksu 30 e per hlö per kk. Kiva oli maksaa naapuriperheen vedet kun kirjoilla oli vaan perheen isä mutta kämpässä asui rouva ja 4 lasta sen lisäksi... 

Miten sinä ne muka maksoit, jos vesimaksua ei nostettu tuona aikana?

Vierailija
71/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohon on keinot puuttua. Voidaan laskuttaa pään mukaan vaikkei ole kirjoilla jos joku majailee. 

Tässä asinnossa ei ole tällä hetkellä vesimaksua ollenkaan vaan kaikki on neliöiden mukaan. Asui sitten yksi tai viisi.

Juuri päättyi kampanja vedenkulutuksen hillitsemiseksi ja säästö oli 3 kuukauden aikana noin 9 %. Olen huomannut että lapset ja varsinkin teinit lisäävät vedenkulutusta.

Vierailija
72/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesimittarit eivät ole ilmaisia, jokaisesta tulee lasku. Helposti tulee yhtiölle 50 verimittaria remontin yhteydessä, taitavat olla nykyään pakollisia uusissa asunnoissa. EU se säätelee vesimittareita talouksille.

Vierailija
73/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvi tollasia miettiä,eikä ole koskaan tarvinnutkaan. Ai niin me käydäänkin töissä mieheni kaa..

Olet sä sitten hyvä ihminen.

Vierailija
74/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sä sitten hyvä ihminen.

Minusta on ihan normaalia käydä töissä.mut työttömänä olo ja vesimaksusta itkeminen ei niinkään normaalia.

Vierailija
75/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks on vielä kohteita, joissa mennään kiinteällä vesimaksulla.

Näin on. T. iloinen kylpijä ja 400L kylpyamme.

Vierailija
76/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää on siinä, että ihmiset pyörii likaisina ja haisevina ympäriinsä?

Ap

Mitä hyvää siinä on, että maksatat veden kulutuksesi muilla? Meillä on ollut 1.1.2024 alkaen vesimittarit käytössä. Aiemmin maksettiin 25 €/kk/hlö vesimaksua. Kahden aikuisen talous. Käydään päivittäin suihkussa. Tiskikone ja pyykkikone pyörii, kun on tarve. Mittarien myötä karu totuus paljastui - maksamme vedestä n. 25 €/kk yhteensä, kun aiemmin se oli 25*2=50 €.  Esim. aiemmin jos olimme pois kotoa kuukauden, maksoimme vedestä 50 €. Nyt mittarien myötä vesilaskumme on 0 €, kun olemme koko

Tuo ei kuulosta uskotavalta, tai täytyy olla todella halpaa vettä. Normaalisti yhden hengen talous käyttää sen 25, hyvä jos riittääkään, eikä siihen käydä päivittäin suihkussa.

Vierailija
77/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siirryttiin huoneistokohtaisen kulutuksen laskuttamiseen? Onko Suomella mennyt paremmin ennen kuin sellaista ei tarvinnut, vettä sai käyttää mielin määrin, oli mm. ammeita? Eikö Suomessa ole vettä käytettäväksi enää mielin määrin, minne kaikki tuhannet järvet ovat kadonneet? Eikö hygienia enää olekaan ykkössijalla?

Vierailija
78/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinun kaltaisten takia ne huoneistokohtaiset vesimittarit on hyvä juttu kun te lotraatte vedellä mutta ette suostu itse sitä lotraamista edes vähentämään ja vaaditte että muut maksaa sinun lotraamisen. Onneksi nuo huoneistokohtaiset vesimittarit yleistyy kaikkialla missä tehdään putkiremontteja.

T. Kyllästynyt maksamaan korkeita vesimaksuja kun jotkut taloyhtiössä haluaa tuhlata vettä mutta haluaa meidän kaikkien osallistuvan sen tuhlaamisen maksamiseen

Vierailija
79/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siirryttiin huoneistokohtaisen kulutuksen laskuttamiseen? Onko Suomella mennyt paremmin ennen kuin sellaista ei tarvinnut, vettä sai käyttää mielin määrin, oli mm. ammeita? Eikö Suomessa ole vettä käytettäväksi enää mielin määrin, minne kaikki tuhannet järvet ovat kadonneet? Eikö hygienia enää olekaan ykkössijalla?

Täysi kusetus on kyseessä ja asukas sitten maksaa vuotavat WC-pöntöt jne. minkä korjaus kuuluisi taloyhtiölle.

Vierailija
80/133 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä vesiennakkomaksu 30e/kk ja ollut tasauslasku n. 250e vuosittain. Kävin aiemmin 10min päivässä suihkussa ja 2x viikossa pyykinpesu. Nyt tänä vuonna supistin suihkuajan 3min.

En ymmärrä. 

Mulla on kaks asuntoa, joita vuokraan. Vesi laskutetaan kulutuksen mukaan ja ennakkoa pyydän 20/kk. Molemmat vuokralaiset käyvät suihkussa, käyttävät pesukonetta ja astianpesukonetta. Joka vuosi palautusta tulee  n. satatanen. Kerran yhden vuokralaisen kulutus meni 0,5€ yli mutten vaatinut häntä sitä maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi