Pakko muuttaa, kun nykyiseen asuntoon tulee jatkossa vesilasku kulutuksen mukaaan
En todellakaan ala pidentämään mitään hiustenpesuvälejä tai jättämään suihkukertoja välistä.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan laskutus on juuri se reilu tapa. Jos haluaa lutrata maksaa siittä.
Tiedoksi että mittareissa on valtavasti virheellisiä lukemia ja niiden todistaminen isännöitsijälle on todettu mahdottomaksi.
Meillä pyöri vesimittari, kun naapuri pesi autoa pihalla. Ei auttaneet selitykset. Käytiin kuka tarkistamassa ja oikein oli peritty. Emme onneksi asuneet ko. asunnossa kovin kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tulee, niinhän sen pitääkin olla että käytön mukaan maksetaan. Itse olen työtön eli käyn pesulla kerran viikossa ja hurnautan pyykkikoneen kerran kuussa. Pakko vaan säästää joka asiassa.
Mitä hyvää on siinä, että ihmiset pyörii likaisina ja haisevina ympäriinsä?
Ap
Mitä hyvää siinä on, että maksatat veden kulutuksesi muilla? Meillä on ollut 1.1.2024 alkaen vesimittarit käytössä. Aiemmin maksettiin 25 €/kk/hlö vesimaksua. Kahden aikuisen talous. Käydään päivittäin suihkussa. Tiskikone ja pyykkikone pyörii, kun on tarve. Mittarien myötä karu totuus paljastui - maksamme vedestä n. 25 €/kk yhteensä, kun aiemmin se oli 25*2=50 €. Esim. aiemmin jos olimme pois kotoa kuukauden, maksoimme vedestä 50 €. Nyt mittarien myötä vesilaskumme on 0 €, kun olemme koko
Sitä hyvää, ettei tule älyttömiä tasauslaskuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tulee, niinhän sen pitääkin olla että käytön mukaan maksetaan. Itse olen työtön eli käyn pesulla kerran viikossa ja hurnautan pyykkikoneen kerran kuussa. Pakko vaan säästää joka asiassa.
Mitä hyvää on siinä, että ihmiset pyörii likaisina ja haisevina ympäriinsä?
Ap
Mitä hyvää siinä on, että maksatat veden kulutuksesi muilla? Meillä on ollut 1.1.2024 alkaen vesimittarit käytössä. Aiemmin maksettiin 25 €/kk/hlö vesimaksua. Kahden aikuisen talous. Käydään päivittäin suihkussa. Tiskikone ja pyykkikone pyörii, kun on tarve. Mittarien myötä karu totuus paljastui - maksamme vedestä n. 25 €/kk yhteensä, kun aiemmin se oli 25*2=50 €. Esim. aiemmin jos olimme pois kotoa kuukauden, maksoimme vedestä 50 €. Nyt mitta
Tasauslaskut on ihan kivoja. Ne saa aina vähentää joulukuun yhtiövastikkeessa.
"Kerrostalossa minulla on koko vuosi 200. Mutta ehkä muut asumiskulusi ovat halpoja jos kannattaa maksaa 800 vuodessa vedestä."
Vuokra 380€/kk ja sähkö siirtoinern ja energioideen n. 100€/kk. Maalla rivitaloasunto.
No mielelläni maksaisin vähemmän mutta en halua muuttaa pois. Tiukkaa välillä on varsinkin kun on osamaksuja useampi mutta en kuitenkaan nälkään kuole.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hyvä, että tulee huoneistokohtaiset vesimittarit.
Tää on typerin lausahdus, jonka voi sanoa aiheesta. Ennen tuli yksi lasku ja jatkossa 50 laskua joissa jokaisessa on joku hiton perusmaksu joka on 10 % laskusta.
Olen asunut talossa jossa sähkökin tuli yhden mittarin takaa ja sähkön sai teollisuuslaitoksen taksan mukaan, nykyään jokainen neuvottelee itse hintansa ja se on 30 % kalliimpaa ja lisäksi perusmaksu kaikista mittareista.
Vierailija kirjoitti:
"Kerrostalossa minulla on koko vuosi 200. Mutta ehkä muut asumiskulusi ovat halpoja jos kannattaa maksaa 800 vuodessa vedestä."
Vuokra 380€/kk ja sähkö siirtoinern ja energioideen n. 100€/kk. Maalla rivitaloasunto.
No mielelläni maksaisin vähemmän mutta en halua muuttaa pois. Tiukkaa välillä on varsinkin kun on osamaksuja useampi mutta en kuitenkaan nälkään kuole.
Olen myymässä asuntoni ja muutan vuokralle. Asumiskuluni tulevat vähän nousemaan vaikka tähtään n 400 euron vuokraan pikku kunnassa.
Nyt kaikki asumiskuluni, sisältäen taloyhtiön remppalainaa, on 500 euroa. Siihen sisältyy yv, autopaikka, sähkö, vesi, sauna. Vedestä tulee yleensä pieni hyvitys tasauksessa.
Et halua itse maksaa runsasta vedenkäyttöäsi, niin miksi luulet että naapurisi haluaa sen maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida kiinteitä maksuja juuri olla.
Kaikissa vanhoissa taloissa.
Putkiremppojen yhteydessä vanhoihin taloihin on saattanut tulla vesimittarit
Niin?
"Käyttöveden laskutuksen on perustuttava mitattuun kulutukseen rakennuksissa, joihin asennetaan huoneistokohtaiset etäluettavat veden kulutusmittarit 23.11.2020 jälkeen haetun rakennusluvan perusteella."
Suomessa on valtava määrä taloja, joissa remontti on tehty tuota ennen ja mittarit eivät ole etäluettavia. Näissä kohteissa voi olla kiinteä vesimaksu.
Ap
Jo ennnen tuon vo
Ei siinä ole ollut muusta kyse kuin siitä, että vuokranantaja on kahminut mahdollisen vesimaksun palautuksen omaan liiviinsä. Tiedäpä vain, miten paljon sinulta on nyljettykin sinulle kuuluvaa rahaa. Jos olisi tullut lisämaksua, vuokranantaja olisi kyllä sen tavalla tai toisella veloittanut sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis joka kuukausi 30 likaset pikkuhousut pestävänä joista vanhimmat on jo homehtuneet pyykkikorin pohjalle🤮 ja jos et vaihda pikkuhousuja jokapäivä niin sekin on 🤮
saa asumistukea enemmän jos vesilasku on kulutuksen mukaan.
Kohtuutonta että joutuisi maksamaan omasta veden käytöstään ? ? ?
Vierailija kirjoitti:
saa asumistukea enemmän jos vesilasku on kulutuksen mukaan.
Tukiaisia sinne ja tukiaisia tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on typerin lausahdus, jonka voi sanoa aiheesta. Ennen tuli yksi lasku ja jatkossa 50 laskua joissa jokaisessa on joku hiton perusmaksu joka on 10 % laskusta.
Olen asunut talossa jossa sähkökin tuli yhden mittarin takaa ja sähkön sai teollisuuslaitoksen taksan mukaan, nykyään jokainen neuvottelee itse hintansa ja se on 30 % kalliimpaa ja lisäksi perusmaksu kaikista mittareista.
Meillä tulee vedestä kaksi tasauslaskua vuodessa, vesiennakko maksetaan vastukkeen yhteydessä samalla laskulla. Hyvä, että on mittarit käytössä, sillä itselle tulee aina palautusta.
Aaa. Että sillä tavalla painostetaan julkiselle sektorille töihin että nostetaan vesilaskua jotta ne sitten tulis meille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin hallituksen pj.
ps: Olen ollut myös asukaskokouksessa, jossa joku valitti sitä, ettei hansta tule kylmää vettä heti kun sen aukaisee. Isännöitsijän olisi pitänyt tehdä asialle jotain. Kuinka tyhmiä ihmiset voi olla, vain taivas rajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulee vedestä kaksi tasauslaskua vuodessa, vesiennakko maksetaan vastukkeen yhteydessä samalla laskulla. Hyvä, että on mittarit käytössä, sillä itselle tulee aina palautusta.
No voi kun se on laskettu niin että palautusta tulee lähes joka jampalle etteivät kitise. Annat ilmaista lainaa vesiyhtiölle kuten kaikki muutkin lampaat.
Me ollaan paljon mökillä n.150 yötä vuodessa. Siksi on hyvä, että maksu menee kulutuksen mukaan. Ennakko meiltä kahdelta on 480€, saadaan takaisin 270€.
Itsellä onnekseni kiinteä VM, koska joudun pitämään väliin pitkiäkin aikoja pientä juoksutusta keittiön hanasta. Tosin lähinnä iltaisin ja öisin.
Mä olen saanut 6 kk välein 35-40 € palautusta. Mulle sopii hyvin vesimittarin mukaan tapahtuva laskutus.
Kerrostalossa minulla on koko vuosi 200. Mutta ehkä muut asumiskulusi ovat halpoja jos kannattaa maksaa 800 vuodessa vedestä.