Pakko muuttaa, kun nykyiseen asuntoon tulee jatkossa vesilasku kulutuksen mukaaan
En todellakaan ala pidentämään mitään hiustenpesuvälejä tai jättämään suihkukertoja välistä.
Kommentit (133)
Onpa hyvä, että tulee huoneistokohtaiset vesimittarit.
Eipä taida kiinteitä maksuja juuri olla.
Olen työtön joten käyn suihkussa neljän päivän välein ja pesen pyykkiä kerran kahteen viikkoon ja silti vesilaskuni ovat yli 20 € kuukaudessa laskutuksen mukaan. Tuo on se vesimaksu vanhoissa taloissa jokaiselta!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön joten käyn suihkussa neljän päivän välein ja pesen pyykkiä kerran kahteen viikkoon ja silti vesilaskuni ovat yli 20 € kuukaudessa laskutuksen mukaan. Tuo on se vesimaksu vanhoissa taloissa jokaiselta!!!
Ajatelkaa mikä lasku olisi jos kävisin töissä ja suihkussa joka aamu!!
- sama
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida kiinteitä maksuja juuri olla.
Kaikissa vanhoissa taloissa.
Mittarin mukaan laskutus on juuri se reilu tapa. Jos haluaa lutrata maksaa siittä.
Itellä vesiennakkomaksu 30e/kk ja ollut tasauslasku n. 250e vuosittain. Kävin aiemmin 10min päivässä suihkussa ja 2x viikossa pyykinpesu. Nyt tänä vuonna supistin suihkuajan 3min.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hyvä, että tulee huoneistokohtaiset vesimittarit.
Onhan niitä ollut jo vuosikausia, mutta silti asunnossa voi olla kiinteä vesimaksu. Itse olen asunut kahdessa vuokrakohteessa, joissa on ollut huoneistokohtaisesta mittarista huolimatta kiinteä vesimaksu (toisessa se kuului vuokraan asukkaiden lukumäärästä huolimatta).
Ap
Hyvä että tulee, niinhän sen pitääkin olla että käytön mukaan maksetaan. Itse olen työtön eli käyn pesulla kerran viikossa ja hurnautan pyykkikoneen kerran kuussa. Pakko vaan säästää joka asiassa.
Meillä maksaa vain tuleva kylmä vesi. Pihalla kolme sakokaivoa ja imetyskenttä. Vuokranantaja maksaa tyhjennyksen.
Lämminvesivaraaja 300l tietenkin kuluttaa omansa, mutta sanoisin, ettei tarvitse laskea veden kulutusta. Ja aina voi puuhellan päällä lämmittää pesuvettä.
-kylmät kädet
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tulee, niinhän sen pitääkin olla että käytön mukaan maksetaan. Itse olen työtön eli käyn pesulla kerran viikossa ja hurnautan pyykkikoneen kerran kuussa. Pakko vaan säästää joka asiassa.
Mitä hyvää on siinä, että ihmiset pyörii likaisina ja haisevina ympäriinsä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan laskutus on juuri se reilu tapa. Jos haluaa lutrata maksaa siittä.
Monella on lemmikeitä, mitkä vie vettä, kun niitä pestään tai on akvaario.
Ja osalla käy yövieraita tai äiti pesee muualla asuvan lapsensa pyykkejä, kun lapsella ei pesukonetta.
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö astiat käsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on lemmikeitä, mitkä vie vettä, kun niitä pestään tai on akvaario.
Ja osalla käy yövieraita tai äiti pesee muualla asuvan lapsensa pyykkejä, kun lapsella ei pesukonetta.
Osa pesee suihkussa koiraa tai kanin häkki pestään vedellä ja ruokakupit.
Meillä vesimaksu 20/hlö/kk. Saadaan joka vuosi noin 200 palautusta, enkä koe mitenkään erityisesti säästäväni vettä. Ihmetyttää, että monilla tuo ennakko ei riitä.
Pk-seudulla ollaan muuten siirtymässä HSY:n laskutuksessa yhä enemmän kiinteän vesilaskun osuuteen. Osa yhä kulutuksen perusteella, mutta isompi osa kiinteänä maksuna jatkossa. Johtuu siitä, että vesihuollon kustannukset ovat kohtalaisen kiinteitä, eivätkä muutu kulutuksen mukaan. Vedenpuhdistamon ja vesijohtoverkoston rakentaminen on investointi, mikä vedessä maksaa, ja jonka kulut ovat kulutuksesta riippumattomat.
Vierailija kirjoitti:
Hekan tapa laskea vettä on ihan omaa luokkaansa. Varsinkin hintaa...
Onneks on vielä kohteita, joissa mennään kiinteällä vesimaksulla.