Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisin naisystävän, antaisin nähnen jäädä kotiäidiksi ja kotirouvaksi

Vierailija
26.10.2025 |

Hankittaisiin neljä lasta

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellinen väkivalta on yksi yleisimmistä syistä, miksi kokija pysyy väkivaltaisessa suhteessa. Taloudellisten resurssien puute voi olla merkittävä syy siihen, miksi kokija ajattelee, ettei hänellä ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä tekijän luo. Taloudellinen väkivalta ei ole riippuvainen fyysisestä kontaktista, ja se voi jatkua myös suhteen päättymisen jälkeen. Ilmiöön liittyy myös paljon häpeän tunnetta, mikä nostaa kynnystä kertoa kokemuksista.

Tapahtuuko tämä kaikissa parisuhteissa? Siis kaikissa?  Kyllä kai ihmiset pystyvät sopimaan asioista ilman ns väkivaltaa. Mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa.

Väkivalta, väkivalta ja väkivalta. Ihmiset on nyt kouluttautuneita mutta henkisesti samat keinot käytössä kuin aiemmin vaikka ihmiset ei ollut käynyt kouluja.

Yksikään parisuhde ei ole ainaista halihalia ja pusipusia, jokaisessa tulee vaikeita aikoja. Ihmiset nyt ovat perusluonteiltaan pikkumaisia ja jos toinen ei jostain syystä miellytä, häntä voi kohdella huonosti. Toisesta taloudellisesti riippuvaista on helppo kiristää rahalla. 

Vierailija
62/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mulle sopii, kunhan mies huolehtii siitä että mun tilit pullistelee rahaa. 

Loinen

Tottakai olen loinen jos kerran en käy töissä. Rahalla minäkin silti toimin kuten kaikki muutkin ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä oletus, että nainen hoitaa lapset, kodin, siivoaa, pesee pyykit ja laittaa ruokaa. En usko, että monikaan nainen tuohon suostuu, vaan oletus on, että lasten isäkin osallistuu. 

Monilla laiskanpulskeilla ukoilla oletus on vielä, että nainen käy lisäksi töissä ja elättää miestä. Ap:n tapaus kuulostaa vähän siltä, koska palkasta ja työstä ei ole kuulunut mitään. Eli mies etsii itselleen orjaa. Ainahan sitä etsiä voi, mutten usko, että kukaan nainen on niin tyhmä, että tuohon diiliin suostuu, kun tarjolla on ihan ahkeriakin miehiä, joilta onnistuu töissäkäynti, kotityöt ja lastenhoito siinä missä äidiltäkin.

Siis miksei suostuisi? Naisella on päivällä 8h Aikaa tehdä ne kotityöt ja silti jää luppoaikaa. 

Oletko ikinä hoitanut pikkuvauvaa? Oletko ikinä hoitanut useampaa alle kouluikäistä lasta? Oletko ikinä siivonnut useamman taaperon jälkiä? Pessyt kuuden ihmisen pyykkejä ja lakanoita? Laittanut ruokaa vauva kainalossa. Minä olen. Ei todellakaan jää yhtään luppoaikaa. 

Vierailija
64/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä oletus, että nainen hoitaa lapset, kodin, siivoaa, pesee pyykit ja laittaa ruokaa. En usko, että monikaan nainen tuohon suostuu, vaan oletus on, että lasten isäkin osallistuu. 

Monilla laiskanpulskeilla ukoilla oletus on vielä, että nainen käy lisäksi töissä ja elättää miestä. Ap:n tapaus kuulostaa vähän siltä, koska palkasta ja työstä ei ole kuulunut mitään. Eli mies etsii itselleen orjaa. Ainahan sitä etsiä voi, mutten usko, että kukaan nainen on niin tyhmä, että tuohon diiliin suostuu, kun tarjolla on ihan ahkeriakin miehiä, joilta onnistuu töissäkäynti, kotityöt ja lastenhoito siinä missä äidiltäkin.

Siis miksei suostuisi? Naisella on päivällä 8h Aikaa tehdä ne kotityöt ja silti jää luppoaikaa. 

Oletko ikinä hoitanut pikkuvauvaa? Oletko ikinä hoitanut

Tottakai olen, minulla on lapsia. Eiväthän ne lapset ikuisesti oli pikkuvauvoja tai taaperoita! 3 vuoden välein jos tekee lapset niin ei ole neljää alle kouluikäistä kotona, haloo, järkeä saa ja pitää käyttää.

Vierailija
65/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittää, mikset saa naista. Kukaan ei halua olla kaltaisesi miehen kanssa. Pakottaa pois töistä, pakottaa synnyttämään 4 lasta ja hoitamaan ne yksin. Hyi.

Vierailija
66/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi mahdollisuus olla kotirouva, niin todellakin olisin!

Hys hys - ei saa nykyään olla kotiäiti. Se on vähän kuin se että on raitis niin joutuu puolustelemaan itseään miksei juo.

Kyllä saa olla, mutta silloin kannattaa pitää huoli, että ei ole taloudellisesti hyväksikäytettävä. Miehen pitää varmistaa naiselle rahaa niin, että sen tulo ei lopu vaikka parisuhde päättyisi. Naiselle pitää kertyä eläkettäkin. Avioehdosta pitää tehdä sellainen, että siinä taataan ensin naiselle maksettava summa tai sitten ei avioehtoa ollenkaan.

Nuo on ihan järjestelykysymyksiä. Mutta täällä vaan huudellaan että kotiäiti on orja  yms.  Mies on sika ja taloudellinen väkivalta yms. Nähdään vaan uhkia ympärillä. 

Käsittääkseni esim puolisolle voi ostaa vakuutuksen joka takaa esim asuntolainan (mitä nyt kulloinkin kylläkin on) määrän korvauksia jos jompikumpi puoliso menehtyy. 

Onhan autollekin vakuutukset ja kodille. Niin hommatkaa ne vakuutukset.

Meillä oli vakuutus kun lapset oli pieniä ja mies yrittäjä. Nykyään ei koska lapset aikuisia. 

Itsellä on vielä henkivakuutus jonka hankin kun olin yksinhuoltaja. Jotta lapsella edes rahallisesti parempi tulevaisuus.

Vierailija
67/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole jonoa ap:n oven takana ja uskon, ettei ole tulossakaan. 

Vierailija
68/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu oli kotiäiti ja kouluttautui 40 v lähihoitajaksi.  

Vierailija
69/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka olisi pikkuvauva ja 3-vuotias, niin töitä on ihan hemmetisti. Joka muuta väittää, ei ole lapsia hoitanut. 

Vierailija
70/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvän isän paikka kotona?

Suomessa koti-isä on edelleen harvinaisuus, ellei kummajainen. Muissa pohjoismaissa isät jäävät paljon useammin pois työstä hoitamaan lapsia vuorotellen äidin kanssa. Ruotsissa kodin- ja lastenhoidosta on tullut uusi trendi. Miehet kisaavat siitä, kuka on paras isä ja kuka tekee parhaimmat sapuskat perheelle.

-Ruoanlaitosta ja lasten hoitamisesta on tullut miehille statuskysymys. Miehet ovat ylpeitä siitä, että he oppivat tuntemaan lapsensa ja saavat hyvän suhteen jälkikasvuunsa, sanoo ruotsalainen trendianalyytikko Magnus Kempe.

Ruotsissa myös työnantajat suhtautuvat vanhempainvapaalle jääviin mieheen paljon positiivisemmin kuin Suomessa.

Pitäiskö Ruotsista ottaa oppia?

Vierailija
71/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi joutua kotirouvaksi. Elämä olisi helvetin TYLSÄÄ!

Vierailija
72/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no jos sulla on varaa hankkia ne 4 lasta jostain. En mä niitä sulle synnytä. 

Keho kyllä synnyttää. Älä huoli. 9 kk raskaana ja mielikin muuttuu. Alkaa olla muuten tukala olo. 

Mulla on kolme lasta, mutta kertaakaan en ole synnyttänyt. Suunniteltu sektio joka kerralla. En olisi ikinä suostunut tuollaiseen kipuun. Olisin vihannut kivun aiheuttajaa.

🖕🏿

Mustalaisukko suuttui?

Vierailija
73/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten kanssa kotiin jääminen olisi oikeasti hyvä diili, miehet haluaisivat myös jäädä lasten kanssa kotiin. Jostain syystä tuota mallia tyrkytetään vain naisille. 

Olen ollut itse kotona lasten kanssa pitkään, enkä suosittelisi sitä omille lapsilleni. Olihan se lasten kanssa oleminen ihanaa, mutta erossa jäinkin sitten tyhjän päälle ja elämä sen jälkeen on ollut helvetinmoista taistelua. Työelämässä melkeinpä nollasta aloittaminen nelikymppisenä, niin saat olla aika hiton onnekas, että saat kunnon palkkaa.

Ja puolet eroaa. Muistakaa leidit, puolet eroaa.

Vierailija
74/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi mahdollisuus olla kotirouva, niin todellakin olisin!

Hys hys - ei saa nykyään olla kotiäiti. Se on vähän kuin se että on raitis niin joutuu puolustelemaan itseään miksei juo.

Kyllä saa olla, mutta silloin kannattaa pitää huoli, että ei ole taloudellisesti hyväksikäytettävä. Miehen pitää varmistaa naiselle rahaa niin, että sen tulo ei lopu vaikka parisuhde päättyisi. Naiselle pitää kertyä eläkettäkin. Avioehdosta pitää tehdä sellainen, että siinä taataan ensin naiselle maksettava summa tai sitten ei avioehtoa ollenkaan.

Nuo on ihan järjestelykysymyksiä. Mutta täällä vaan huudellaan että kotiäiti on orja  yms.  Mies on sika ja taloudellinen väkivalta yms. Nähdään vaan uhkia ympärillä.&nb

Ei se suurin uhka ole ennenaikainen kuolema. Se on ero. Misogyninen mies haluaa jossain vaiheessa nuoremman.

Vierailija
75/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu oli kotiäiti ja kouluttautui 40 v lähihoitajaksi.  

No tämä on se uhkakuva. Että joutuu lähihoitajaksi pakkotilanteessa.

Vierailija
76/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka olisi pikkuvauva ja 3-vuotias, niin töitä on ihan hemmetisti. Joka muuta väittää, ei ole lapsia hoitanut. 

Hyvin ehtii kotityöt ja ruuan laittaa, laskee sen puhelimen välillä kädestä.

Vierailija
77/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei hankita, niitä saadaan. Mitä jos itse olet lisääntymiskyvytön? 

Vierailija
78/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei hankita, niitä saadaan. Mitä jos itse olet lisääntymiskyvytön? 

Tämä on ihan vaihtoehto, ja puolessa tapauksista lapsettomuus johtuu miehestä. Siittiöiden laatu on laskenut länsimaissa. Ei ole mitenkään itsestään selvää, että lapsia syntyy. 

Vierailija
79/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olisi painajainen, pidän työstäni. Ja minulla on viisi lasta. 

Vierailija
80/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi ainakin syy miksi et saa naista 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme