Jos saisin naisystävän, antaisin nähnen jäädä kotiäidiksi ja kotirouvaksi
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten kanssa kotiin jääminen olisi oikeasti hyvä diili, miehet haluaisivat myös jäädä lasten kanssa kotiin. Jostain syystä tuota mallia tyrkytetään vain naisille.
Olen ollut itse kotona lasten kanssa pitkään, enkä suosittelisi sitä omille lapsilleni. Olihan se lasten kanssa oleminen ihanaa, mutta erossa jäinkin sitten tyhjän päälle ja elämä sen jälkeen on ollut helvetinmoista taistelua. Työelämässä melkeinpä nollasta aloittaminen nelikymppisenä, niin saat olla aika hiton onnekas, että saat kunnon palkkaa.
Ja puolet eroaa. Muistakaa leidit, puolet eroaa.
Todennäköisesti vielä suurempi osa haluaisi erota, mutta juuri kotiäitiyden tai muun taloudellisesti huonon tilanteen takia se ei tunnu kaikille mahdolliselta ja pysyvät huonossa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi mahdollisuus olla kotirouva, niin todellakin olisin!
Hys hys - ei saa nykyään olla kotiäiti. Se on vähän kuin se että on raitis niin joutuu puolustelemaan itseään miksei juo.
Kyllä saa olla, mutta silloin kannattaa pitää huoli, että ei ole taloudellisesti hyväksikäytettävä. Miehen pitää varmistaa naiselle rahaa niin, että sen tulo ei lopu vaikka parisuhde päättyisi. Naiselle pitää kertyä eläkettäkin. Avioehdosta pitää tehdä sellainen, että siinä taataan ensin naiselle maksettava summa tai sitten ei avioehtoa ollenkaan.
Nuo on ihan järjestelykysymyksiä. Mutta täällä vaan huudellaan että kotiäiti on orja yms. Mies on sika ja taloudellinen v
Totta.
Kuinkahan moni on harkinnut alatusapua?
Avioeron jälkeinen elatusapu on vähimmäissuojan luontoinen, joten sen avulla ei tule pyrkiä säilyttämään avioliiton aikaista elintasoa. Päätöksen elatusavun suorittamisesta antaa tuomioistuin. Elatusapu voidaan vahvistaa suoritettavaksi joko toistaiseksi tai määräajaksi, jolloin elatusavun suorittaminen lakkaa päätöksessä asetetun määräajan kuluttua. Velvollisuus toistaiseksi määrätyn elatusavun suorittamiseen päättyy, mikäli elatusapuun oikeutettu solmii uuden avioliiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no jos sulla on varaa hankkia ne 4 lasta jostain. En mä niitä sulle synnytä.
Keho kyllä synnyttää. Älä huoli. 9 kk raskaana ja mielikin muuttuu. Alkaa olla muuten tukala olo.
Mulla on kolme lasta, mutta kertaakaan en ole synnyttänyt. Suunniteltu sektio joka kerralla. En olisi ikinä suostunut tuollaiseen kipuun. Olisin vihannut kivun aiheuttajaa.
Synnyttänyt neljä ja joka kerta pelkäsin, jos tulee sektio. Synnytysten jälkeen olen pystynyt hyvin liikkumaan ja olemaan, palautuminen nopeaa, ei haavahoitoa. Olen aina ihmetellyt niitä hulluja, ketkä haluaa sektion.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihmisillä on erilaisia toiveita, toiset eivät halua lapsia, eivätkä välttämättä edes puolisoa.
Mutta on varmaan paljon naisia jotka olisivat todella iloisia, ja ovat aina tienneet haluavansa useamman lapsen
ja sitten saisivat miehen, jolla nyt olisi vaikkapa 10 000 euron nettotulot kuukaudessa yhteiseksi hyväksi, ja omaisuutta sen verran taustalla että vaikka tulot loppuisivat niin voisivat pari vuosikymmentä tuollaisia tuloja nostaa siitä huolimatta.
ja saisi täyden vapauden olla menemättä toisten palvelukseen vaan keskittyä perheeseensä ja itseensä, ei läheskään kaikilla ole tarvetta olla sen 8h päivässä työpaikalla vaan voisi keskittyä harrastuksiin, itsensä kehittämiseen, kiinnostavien asioiden oppimiseen, mahdollisten lasten kanssa olemiseen, treffeihin miehensä kanssa.
Tällainen tilanne on vain hyvin harvinaista että mahdollisuus olisi edes valita tällaista vaihtoehtoa. Se että täällä palst
Eihän sitä voi kukaan tietää etukäteen onko se ihanaa vai pakkopullaa. Jos synnytykset ovat vaikeita, raskausaika yhtä oksentamista, vauva koliikkinen ja mies menettää työpaikkansa, niin mitäs sitten? Ei parisuhdetta noin rakenneta, vaan yhdessä pohditaan, mikä on paras vaihtoehto koko perheen kannalta. Ei suhteessa yksi ihminen komentele, vaan yhdessä keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten kanssa kotiin jääminen olisi oikeasti hyvä diili, miehet haluaisivat myös jäädä lasten kanssa kotiin. Jostain syystä tuota mallia tyrkytetään vain naisille.
Olen ollut itse kotona lasten kanssa pitkään, enkä suosittelisi sitä omille lapsilleni. Olihan se lasten kanssa oleminen ihanaa, mutta erossa jäinkin sitten tyhjän päälle ja elämä sen jälkeen on ollut helvetinmoista taistelua. Työelämässä melkeinpä nollasta aloittaminen nelikymppisenä, niin saat olla aika hiton onnekas, että saat kunnon palkkaa.
Todennäköisesti vielä suurempi osa haluaisi erota, mutta juuri kotiäitiyden tai muun taloudellisesti huonon tilanteen takia se ei tunnu kaikille mahdolliselta ja pysyvät huonossa parisuhteessa.
Eikö kotiäitiys tavallaan lopu kun lapsi 18 v. Sittenhän joutaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no jos sulla on varaa hankkia ne 4 lasta jostain. En mä niitä sulle synnytä.
Keho kyllä synnyttää. Älä huoli. 9 kk raskaana ja mielikin muuttuu. Alkaa olla muuten tukala olo.
Mulla on kolme lasta, mutta kertaakaan en ole synnyttänyt. Suunniteltu sektio joka kerralla. En olisi ikinä suostunut tuollaiseen kipuun. Olisin vihannut kivun aiheuttajaa.Synnyttänyt neljä ja joka kerta pelkäsin, jos tulee sektio. Synnytysten jälkeen olen pystynyt hyvin liikkumaan ja olemaan, palautuminen nopeaa, ei haavahoitoa. Olen aina ihmetellyt niitä hulluja, ketkä haluaa sektion.
Ihanaa että sinullakin on onnistumisen kokemuksia elämässäsi.
Kotiäitiys loppuu viimeistään silloin, kun lapset menevät kouluun.
Kuka tuo Nähde on joka saa jäädä kotirouvaksi jahka löydät naisen? M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotiäitiys tavallaan lopu kun lapsi 18 v. Sittenhän joutaa töihin.
Parisuhteet loppuu suurella osalla jo ennen sitä. Eikä työnantajat ole sillä tavalla lempeitä, että katsoisivat kotiäitiyden hienoksi työkokemukseksi. Työttömyys on aika tavallista sellaisillakin, jotka ei tahallaan jättäydy vuosiksi työelämän ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka olisi pikkuvauva ja 3-vuotias, niin töitä on ihan hemmetisti. Joka muuta väittää, ei ole lapsia hoitanut.
Hyvin ehtii kotityöt ja ruuan laittaa, laskee sen puhelimen välillä kädestä.
Lapsiinhan se aika menee. Vai pistitkö sinä lapsesi päiväksi leikkikehään itkemään yksin?
Kotiäitiys loppuu, kun nuorin lapsista täyttää 18 vuotta. Sen jälkeen alkaa kotirouvuus ja mies maksaa edelleen kaikki kulut. En uko hetkeäkään, että jos nainen löytää työpaikan, mies alkaisi oma-aloitteisesti tekemään puolet kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En titenkään suostuisi tuommoseen helvettiin. Esim. ei saisi mitään eäkekertymää eikä omaa elämää. Hyi orjan osa. 😝😝😝😝😝
Ja suostut kyllä. Siitä ei edes keskustella.
Tai muuten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mulle sopii, kunhan mies huolehtii siitä että mun tilit pullistelee rahaa.
Loinen
Sitähän se kotirouvuus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka olisi pikkuvauva ja 3-vuotias, niin töitä on ihan hemmetisti. Joka muuta väittää, ei ole lapsia hoitanut.
Lapsiinhan se aika menee. Vai pistitkö sinä lapsesi päiväksi leikkikehään itkemään yksin?
Vastasyntynyt nukkuu 18h vuorokaudessa ja 3 vuotias tekee innokkaana kotitöitä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntynyt nukkuu 18h vuorokaudessa ja 3 vuotias tekee innokkaana kotitöitä mukana.
Ei noin tyhmän kanssa voi keskustella. Taidat olla pahemmin sisäsiittoista linjaa, onneksi sun kohdalla geenit ei enää jatku eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta, mutta kertaakaan en ole synnyttänyt. Suunniteltu sektio joka kerralla. En olisi ikinä suostunut tuollaiseen kipuun. Olisin vihannut kivun aiheuttajaa.Taidat jakaa vittuasi jossain muualla kuin Suomessa :)
Olen ollut saman miehen kanssa 21 vuotta ja asunut Suomessa koko ikäni. Suunnitellun sektion saa, kun haluaa.
Täyttä paskapuhetta. Tiukat kriteerit Suomessa.&nbs
Tiukat kriteerit, eli keskustelet kaksi kertaa kätilön kanssa. Kolme suunniteltua sektiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta, mutta kertaakaan en ole synnyttänyt. Suunniteltu sektio joka kerralla. En olisi ikinä suostunut tuollaiseen kipuun. Olisin vihannut kivun aiheuttajaa.Synnyttänyt neljä ja joka kerta pelkäsin, jos tulee sektio. Synnytysten jälkeen olen pystynyt hyvin liikkumaan ja olemaan, palautuminen nopeaa, ei haavahoitoa. Olen aina ihmetellyt niitä hulluja, ketkä haluaa sektion.
Suunniteltu sektio on suunniteltu. Siinä ei ole hätätilannetta. Joka kerta olen pystynyt liikkumaan ja saman päivän aikana noussut vaihtamaan lakanat sairaalasängystä, kuten kuuluu. Kotiin seuraavana päivänä.Kaksi päivää burana 400, siinä kipu. Palautunut olen nopeasti joka kerralla.
T. Kolme sektiota ja ylpeä siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä jaksat trollata jostain näinkin typerästä asiasta, ja vielä vauvapalstalla? :D
Niin, ihmisillä on erilaisia toiveita, toiset eivät halua lapsia, eivätkä välttämättä edes puolisoa.
Mutta on varmaan paljon naisia jotka olisivat todella iloisia, ja ovat aina tienneet haluavansa useamman lapsen
ja sitten saisivat miehen, jolla nyt olisi vaikkapa 10 000 euron nettotulot kuukaudessa yhteiseksi hyväksi, ja omaisuutta sen verran taustalla että vaikka tulot loppuisivat niin voisivat pari vuosikymmentä tuollaisia tuloja nostaa siitä huolimatta.
ja saisi täyden vapauden olla menemättä toisten palvelukseen vaan keskittyä perheeseensä ja itseensä, ei läheskään kaikilla ole tarvetta olla sen 8h päivässä työpaikalla vaan voisi keskittyä harrastuksiin, itsensä kehittämiseen, kiinnostavien asioiden oppimiseen, mahdollisten lasten kanssa olemiseen, treffeihin miehensä kanssa.
Tällainen tilanne on vain hyvin harvinaista että mahdollisuus olisi edes valita tällaista vaihtoehtoa. Se että täällä palstalla moni kirjoittaa kuinka kamalaa se olisi, ei tarkoita etteikö moni ihminen ilahtuisi. On vain hyvä tehdä alusta asti selväksi niin voi tavata helpommin henkilön jolle se olisi ihanaa sen sijaan että pakkopullaa