Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisin naisystävän, antaisin nähnen jäädä kotiäidiksi ja kotirouvaksi

Vierailija
26.10.2025 |

Hankittaisiin neljä lasta

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen väkivalta on yksi yleisimmistä syistä, miksi kokija pysyy väkivaltaisessa suhteessa. Taloudellisten resurssien puute voi olla merkittävä syy siihen, miksi kokija ajattelee, ettei hänellä ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä tekijän luo. Taloudellinen väkivalta ei ole riippuvainen fyysisestä kontaktista, ja se voi jatkua myös suhteen päättymisen jälkeen. Ilmiöön liittyy myös paljon häpeän tunnetta, mikä nostaa kynnystä kertoa kokemuksista.

Vierailija
42/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn uudestaan mikä on aloittajan koulutus, työ ja palkka?

Vastaan ap:n puolesta: ei ole koulutusta, työtä eikä palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli mies tienaa miljoonia, niin ei naiset harkitsekaan töihin menemistä. Kotona lasten kanssa puuhailu voi joskus tuntua työltä. 

Niistä miehen tienaamista miljoonista pitää osa siirtyä automaattisen naisen tilille ja naisen päätettäviksi eikä niin, että mies antaa rahaa kun itse haluaa.

Ainakin kohtuullinen summa  kyllä pitäisi olla naisen vapaassa käytössä tai muutenhan hän ei sitten ole velvollinen ostamaan paljon mitään.  Siihenhän perustuu se järjestelmä,  että kotinaoleva ei saa omaa rahaa muuta, kun sen työttömyyskorvauksen ta jotain  lapsiin liittyviä tukia. 

Toki tuossa tilanteessa saattaa riittääkin monelle, jos se miljoonia tienaava maksaa mukisematta asumiset ja muut ylimääräiset. 

Vai miten se potäisi olla? Kunniallisesti maksaa tuosta työttömyyskorvsuksesta tai joistain lasten tuosta puolet asumisesta ja kaikesta? 

Vierailija
44/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mulle sopii, kunhan mies huolehtii siitä että mun tilit pullistelee rahaa. 

Vierailija
45/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mulle sopii, kunhan mies huolehtii siitä että mun tilit pullistelee rahaa. 

Loinen

Vierailija
46/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loinen

Mistä luulet saavasi ilmaiseksi kotirouvan? Kukaan ei tule toimeen ilman rahaa.

Vierailija
47/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no jos sulla on varaa hankkia ne 4 lasta jostain. En mä niitä sulle synnytä. 

Keho kyllä synnyttää. Älä huoli. 9 kk raskaana ja mielikin muuttuu. Alkaa olla muuten tukala olo. 

Mulla on kolme lasta, mutta kertaakaan en ole synnyttänyt. Suunniteltu sektio joka kerralla. En olisi ikinä suostunut tuollaiseen kipuun. Olisin vihannut kivun aiheuttajaa.

Taidat jakaa vittuasi jossain muualla kuin Suomessa :)

Ahaa. Näinkö sitten miehet kuitenkin suhtautuvat kotiäiteihin, kun ajatuksensa saa netissä kertoa? Ihana diili.

Vierailija
48/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä oletus, että nainen hoitaa lapset, kodin, siivoaa, pesee pyykit ja laittaa ruokaa. En usko, että monikaan nainen tuohon suostuu, vaan oletus on, että lasten isäkin osallistuu. 

Monilla laiskanpulskeilla ukoilla oletus on vielä, että nainen käy lisäksi töissä ja elättää miestä. Ap:n tapaus kuulostaa vähän siltä, koska palkasta ja työstä ei ole kuulunut mitään. Eli mies etsii itselleen orjaa. Ainahan sitä etsiä voi, mutten usko, että kukaan nainen on niin tyhmä, että tuohon diiliin suostuu, kun tarjolla on ihan ahkeriakin miehiä, joilta onnistuu töissäkäynti, kotityöt ja lastenhoito siinä missä äidiltäkin.

Vierailija
49/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain hinnasta saattaisin harkita tuota, mutta sen pitäisi olla enemmän kuin nykyinen palkka+eläkemaksut. Miehen pitäisi olla myös sellainen josta tykkään eikä pelkästään maksukykyinen. 

Vierailija
50/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi mahdollisuus olla kotirouva, niin todellakin olisin!

Hys hys - ei saa nykyään olla kotiäiti. Se on vähän kuin se että on raitis niin joutuu puolustelemaan itseään miksei juo.

Vierailija
51/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellinen väkivalta on yksi yleisimmistä syistä, miksi kokija pysyy väkivaltaisessa suhteessa. Taloudellisten resurssien puute voi olla merkittävä syy siihen, miksi kokija ajattelee, ettei hänellä ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä tekijän luo. Taloudellinen väkivalta ei ole riippuvainen fyysisestä kontaktista, ja se voi jatkua myös suhteen päättymisen jälkeen. Ilmiöön liittyy myös paljon häpeän tunnetta, mikä nostaa kynnystä kertoa kokemuksista.

Niin? Miksi tähän ketjuun tuollaisen laitoit? Laita nyt jotain faktaa pyöräily onnettomuuksista. Ihan yhtä relevanttia.

Vierailija
52/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi mahdollisuus olla kotirouva, niin todellakin olisin!

Hys hys - ei saa nykyään olla kotiäiti. Se on vähän kuin se että on raitis niin joutuu puolustelemaan itseään miksei juo.

Kyllä saa olla, mutta silloin kannattaa pitää huoli, että ei ole taloudellisesti hyväksikäytettävä. Miehen pitää varmistaa naiselle rahaa niin, että sen tulo ei lopu vaikka parisuhde päättyisi. Naiselle pitää kertyä eläkettäkin. Avioehdosta pitää tehdä sellainen, että siinä taataan ensin naiselle maksettava summa tai sitten ei avioehtoa ollenkaan.

Vierailija
53/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko tämä kaikissa parisuhteissa? Siis kaikissa?  Kyllä kai ihmiset pystyvät sopimaan asioista ilman ns väkivaltaa. Mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa.

Väkivalta, väkivalta ja väkivalta. Ihmiset on nyt kouluttautuneita mutta henkisesti samat keinot käytössä kuin aiemmin vaikka ihmiset ei ollut käynyt kouluja.

Vierailija
54/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sua sitten se lastenhoito kotona riitä. Vaan se raha. 

Vierailija
55/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä oletus, että nainen hoitaa lapset, kodin, siivoaa, pesee pyykit ja laittaa ruokaa. En usko, että monikaan nainen tuohon suostuu, vaan oletus on, että lasten isäkin osallistuu. 

Monilla laiskanpulskeilla ukoilla oletus on vielä, että nainen käy lisäksi töissä ja elättää miestä. Ap:n tapaus kuulostaa vähän siltä, koska palkasta ja työstä ei ole kuulunut mitään. Eli mies etsii itselleen orjaa. Ainahan sitä etsiä voi, mutten usko, että kukaan nainen on niin tyhmä, että tuohon diiliin suostuu, kun tarjolla on ihan ahkeriakin miehiä, joilta onnistuu töissäkäynti, kotityöt ja lastenhoito siinä missä äidiltäkin.

Siis miksei suostuisi? Naisella on päivällä 8h Aikaa tehdä ne kotityöt ja silti jää luppoaikaa. 

Vierailija
56/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loinen

Kuka väitti että ilmaiseksi?  

Vierailija
57/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi kotirouvaksi, koska olisin taloudellisesti täysin riippuvainen miehen tuloista. Ei omaa rahaa eikä myöskään tulevaisuudessa eläkettä. Mitä jos mies kuolee tai erotaan? Täysin tyhjän päällä sitten.

Juuri tämä. Kotiäidit yleensä viskataan pihalle, kun lapset alkavat olla aikuisia ja hommataan se nuorempi nainen. 

Vierailija
58/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loinen

Kuka väitti että ilmaiseksi?  

Sinä.

Vierailija
59/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen purkaus . Nykypäivänä miehet tekevät kotitöitä ja niistä pitää sopia.  Eikä se ole itsestäänselvyys että kun molemmat töissä niin kotityöt jaetaan tasan.

Vierailija
60/107 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jäisi kotirouvaksi, koska olisin taloudellisesti täysin riippuvainen miehen tuloista. Ei omaa rahaa eikä myöskään tulevaisuudessa eläkettä. Mitä jos mies kuolee tai erotaan? Täysin tyhjän päällä sitten.

Juuri tämä. Kotiäidit yleensä viskataan pihalle, kun lapset alkavat olla aikuisia ja hommataan se nuorempi nainen. 

Laitatko jonkun tilaston ensinnäkin siitä että juuri kotiäidit useammin eroavat plus siitä että se on mies joka hakee avioeroa, kiitos. Jatketaan sitten keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän