Ystävä hylkäsi
Ystävä jonka kanssa tunnettu 15v, jätti vastaamatta viestiin ja esti puhelimessa. Syytä en osaa sanoa kun en minä loukannut mistään. Viimeisin viesti kuulumisten kyselyä. Ystävä sai keskenmenon kesällä ja sen jälkeen oli outo ja lakkasi pitämästä yhteyttä. Kannattsako vain unohtaa hänet? Surettaa kun olimme parhaita ystäviä
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin millainen hirviö pitää olla että voi toiselle tehdä näin.. Ei edes kerro syytä, esti vain.
Joo keskenmenon saaneet (ja ehkä siitä jopa masentuneet?) on hirviöitä. Hyvä että sinä et oo kokenut sitä.
Kaksi keskenmenoa kokeneena sanoisin, että eteenpäin sanoi mummo lumessa. Ei ole ollut syytä hylätä ystäviä, eikä tehdä keskenmenosta isoa numeroa. Surrut olen toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin millainen hirviö pitää olla että voi toiselle tehdä näin.. Ei edes kerro syytä, esti vain.
Joo keskenmenon saaneet (ja ehkä siitä jopa masentuneet?) on hirviöitä. Hyvä että sinä et oo kokenut sitä.
Kaksi keskenmenoa kokeneena sanoisin, että eteenpäin sanoi mummo lumessa. Ei ole ollut syytä hylätä ystäviä, eikä tehdä keskenmenosta isoa numeroa. Surrut olen toki.
Vedä alahuulesi pääsi yli ja nielaise.
Palstamammoille ystäväsi toimintatapa on business as usual. Siksi et saa sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
No eikai sitä keskenmeno joka tapahtu raskausviikolla 11 niin tartte vatvoa kuukausi kaupalla? Vielä kun ennestään on 1 vuotias huolettavana.. eikä voi olla niin masentunut ettei jaksa pientä viestiä laittaa, samalla vaivalla se esti minut..
Ok, vaikutat itsekeskeiseltä ja empatiakyvyttömältä. En ihmettele tilannetta, tuollainen suhtautuminen on tosi loukkaavaa.
Ap, pyysit mielipiteitä tai syitä alapeukuttamiseen. Näistä kirjoituksista tulee esille että olet utelias, jankkaaja, empatiakyvytön, et kunnioita muiden mielipiteitä vaan olet itse aina oikeassa ja määrittelet mitä ystäväsi pitäisi ajatella tai toimia. Anna entisen ystäväsi olla rauhassa äläkä enää jyrää häntä. Olen itse käynyt läpi keskenmenon ja lapsen kuoleman ja näiden tapahtumien jälkeen tosiystävät erottuvat. Silloin kaipaa myötätuntoa ja halausta, ei omia kokemuksia ja vähättelyä.
Minä olen ghostannut ystäväni, kun oli pakko. Ei mennyt puhe perille. Sain juurikin leiman, että olen outo ja minulla on joku pielessä kun pyrin ottamaan etäisyyttä.
Hän on valjastanut lapsensakin etsimään minua. Saan someen seuraajapyyntöjä joista olen tunnistanut nämä aikuiset lapset. Välirikosta on yhdeksän vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle: tämä ystävä nokkii monesti mua, esim haukkuu mun miestä. Ei ole aijemmin tämmöistä tapahtunut. Eniten oon nyt huolissaan niitten 1v lapsesta.. molemmat vanhemmat nääs mielenterveyshäiriöisiä. Mietin tekisinkö lasun. Eihän voi masentuneet hoitaa lasta ilman apua
Taidat olla trolli, mutta jos et, niin et vaikuta tasapainoiselta. Tuo lasun tekeminen olis selvä kosto, joten ei nyt leikitä, että kyse on huolehtimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei koskaan kokenut sinua ystäväkseen, enemmänkin rasittavaksi hyvänpäivätutuksi, jonka kanssa joutui juttelemaan ja joka tunki mukaan elämään. Et merkinnyt hänelle oikeastaan mitään ja hän koki vain inhottavaksi kaikki utelusi ja yritti ystävällisessä hengessä pitää etäisyyttä. Koska et vihjeistä hoksannut, että tämä oli tässä, niin hän lopulta lopetti yksipuolisen yhteydenpidon estämällä sinut.
Ei hänelle ole tapahtunut mitään erityistä, hän ei vain enää jaksanut sitä, että et jättänyt häntä rauhaan.
Sulla on selvästi ongelmia olla rehellinen muille, roikotat ihmisiä elämässäsi etkä selvästi sano toiselle että emme ole ystäviä.
Miten niin roikotan ihmisiä elämässäni? Jos juttelen pojan jääkiekkoharkkojen aikana muille ihmisille, niin en koe heitä ystävikseni enkä roikota elämässäni, kunhan olen aikuisella tavalla kohtelias muille ympärillä oleville. Se ei ole ystävyyttä, vaikka jotkut niin tuntuvat luulevan. Eikä se muutu ystävyydeksi sillä, että moikataan kaupassa tai käydään samassa jumpassa. On aika hankala mennä sanomaan toiselle, että emme ole ystäviä, jos ei ole koskaan toista ystäväksi kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi? Ei kaikki lillu murheessa vuositolkulla. Keskenmeoja tapahtuu valtavat määrät. Itse vaan nyt mietin sen niin. Koita nyt vaan kestää tällainen ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo voi mikään syy olla.
Mulla ollut 2 keskenmenoa, joskus niitä vaan kuuluu elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi? Ei kaikki lillu murheessa vuositolkulla. Keskenmeoja tapahtuu valtavat määrät. Itse vaan nyt mietin sen niin. Koita nyt vaan kestää tällainen ajattelutapa.
Sul vaikuttaa olevan mt-ongelma.🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo voi mikään syy olla.
Mulla ollut 2 keskenmenoa, joskus niitä vaan kuuluu elämään.
🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sul
🥳🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä sinä ymmärtää että joillekin se on vaikea tapahtuma eikä siitä hetkessä selviä. Odotettua vauvaa ei saadakaan ja pahimmassa tapauksessa näkyy vielä sydämen syke eikä sitä saada pelastettua. Ns tuulimunaraskaus on helpompi kun siinä ei vauvaa todella olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei vaan jaksa nyt mitään ylimääräistä.
Tämä. Ja tämä pätee moneen muuhunkin vastoinkäymiseen/raskaaseen vaiheeseen elämässä. Ei jaksa esittää ettei ole hajalla, ei jaksa esittää ettei jaksa. Joitain ihmisiä on sellaisessa vaiheessa helpompi nähdä kuin toisia. Sitten kun helpottaa, jaksaa taas muitakin.
Terveisin asiasta huonoa omaatuntoa poteva jaksamaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös läheisten sairastumisia ja kuolemia tapahtuu valtavat määrät, samoin pahoinpitelyitä, potkuja, eroja ja vaikka kiusaamista. Saako näissäkään "lillua'", vai mikä olisi sinulle kelvollinen syy surra, mennä hetkellisesti rikki? Ei se tuska siitä vähene, että sitä tapahtuu muillekin.
Ap tässä. Siis tämä ystävä ei edes halunnut että lohdutan, sanoi heti että hän ei halua puhua asiasta mutta muusta voi jutella. En ole empatiakyvytön, jos ei toinen halua apua niin ei. Oon aina tehnyt ystävyys suhteessa enemmän esim hän ei ikinä halua mun luona käydä (syy ei ole selvillä) vaan mulla on 10 vuotta pitänyt kulkea hänen luona, matkaa 80km. Hän pilkkaa mun miestä, mää en oo hänen sanonu yhtään mitään. Se pilkkaa mua kun asun pienellä paikkakunnalla, hän isossa. Niin onko hän nyt jumala kun sai keskenmenon ja mököttää? Mulla ei tullu mieleenkään oman keskenmenon jälkeen hylätä ystävää ja olla vastaamatta vaikka kotona itkin silmät päästä
Noni sitten kukaan ei enään kommentoi kun selviää ettei ystävä ollutkaan enkeli. Ghostaajat kertokaa syy miks ei voi sanoa rehellisesti asiaa?
Kovin kypsymättömältä vaikutat ap. Teet valtavan suuren asian tälläisestä. Anna toisen olla ja keskitä itse huomioisi muihin asioihin.