Ystävä hylkäsi
Ystävä jonka kanssa tunnettu 15v, jätti vastaamatta viestiin ja esti puhelimessa. Syytä en osaa sanoa kun en minä loukannut mistään. Viimeisin viesti kuulumisten kyselyä. Ystävä sai keskenmenon kesällä ja sen jälkeen oli outo ja lakkasi pitämästä yhteyttä. Kannattsako vain unohtaa hänet? Surettaa kun olimme parhaita ystäviä
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
No eikai sitä keskenmeno joka tapahtu raskausviikolla 11 niin tartte vatvoa kuukausi kaupalla? Vielä kun ennestään on 1 vuotias huolettavana.. eikä voi olla niin masentunut ettei jaksa pientä viestiä laittaa, samalla vaivalla se esti minut..
Keskenmenoa, huollettavana, kuukausikaupalla, 1-vuotias........ihmiset ei osaa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin millainen hirviö pitää olla että voi toiselle tehdä näin.. Ei edes kerro syytä, esti vain.
Ei ehkä jaksa sua, kun on niin vaikea tilanne muutenkin.
Jollain tavalla olet rasittava.
Nytkin sanot häntä hirviöksi.
Jos itse estän jonkun, niin syy on erittäin painava.
Noo, ei se kaikille ole sama kuin sinulle.
Ei kaikki jaksa pitää yllä ystävyyssuhteita.
Siis miten ihmiset ajattelevat että loukkasin ystävää? En ymmärrä koska hän einitse halunnut jutella asiasta YHTÄÄN. Mää kerroin aikoinaan oman kokemuksen kokonaan keskenmenosta hälle. Ja yritin olla vertaistukena mutta hän ei halunnut. Mitä ihmettä siinä olisi pitänyt tehdä? Hän itse jutteli normi asioista ennen ghostaamista!! Kyselin aina miten voit ym. En todellakaan sanonut mitään että nyt pitää reipastua jo, vaikka niin mielessä ajattelin kyllä voin rehellisesti sanoa. Tälle ystävälle ei koskaan elämässä ole pahaa tapahtunut vaan kaikki mennyt aina hyvin, luulen että siksi keskenmeno oli maailmanloppu. Itselle taas on paljon pahaa sattunut, niin ehkä pian alkuraskauden keskenmenoa aika pienenä asiana ja raskauteen liittyy aina 50% mahis keskenmenoon
Alapeukuttajakin voisi laittaa viestin mitä tein väärin? Ärsyttää kun täälläkin vaan sanotaan että oon väärässä eikä sitten selitetä mitä tein väärin!!! En kyllä enään tartte naisia ystäviksi kun kerran ovat niin hankalia eikä voi olla rehellinen ja rehti
En ole kaverisi, mutta itse ghostasin 15 vuoden jälkeen jatkuvan epäkunnioittavan käytöksen, alentamisen ja nokkivien kommenttien takia. Lähdin usein lyötynä tapaamisista. Hän itse piti itseään suurena hyväntekijänä ja empatian perikuvana. Sulla voi olla hyvin vääristyny kuva siitä, mitä tosiasiassa olet.
Edelliselle: tämä ystävä nokkii monesti mua, esim haukkuu mun miestä. Ei ole aijemmin tämmöistä tapahtunut. Eniten oon nyt huolissaan niitten 1v lapsesta.. molemmat vanhemmat nääs mielenterveyshäiriöisiä. Mietin tekisinkö lasun. Eihän voi masentuneet hoitaa lasta ilman apua
Ja ihmettelen tuota miksi ei voi rehellisesti sanoa että olit huono kaveri hyvästi? Tämä viesti kun tulisi niin asia olisi selvä, enkä edes yrittäisi ottaa yhteyttä! Mutta miksi pitää ghostata? En tätä myöskään tajua. Laitoin sillekin viestissä että sano rehellisesti että katkaset välit!!! Sitten vaan estetään? Miksi ei voi ensin sanoa rehellisesti ja sitten estää. Varmaan aattelee että voi madella takasi sitteku kuningartarelle passaa? Ei kuule voi, luotto on mennyt tälläseen petturiin
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajakin voisi laittaa viestin mitä tein väärin? Ärsyttää kun täälläkin vaan sanotaan että oon väärässä eikä sitten selitetä mitä tein väärin!!! En kyllä enään tartte naisia ystäviksi kun kerran ovat niin hankalia eikä voi olla rehellinen ja rehti
Voisit lopettaa tuon jankuttamisen.Ehkä ystäväsikin on kyllästynyt siihen eikä jaksa sitä tällä hetkellä. Anna hänen olla ja mene itse elämässäsi eteenpäin.
Tarkastele omaa käytöstäsi. Yritätkö pakottaa entisen ystäväsi jatkamaan ystävänä, vaikka hän ei selvästi halua? Kyllä sen pitää olla vapaaehtoista, kenen kanssa pitää yhteyttä. Jos hän on sinulle tärkeä, ilmoita, että olet halukas jatkamaan ystävyyttä jos hän joskus vielä haluaa. Jätä sitten hänet rauhaan.
Näin se menee, jokin asia saattaa laukaista vuosien ystävyyden, välien rikkomisen, sellainen ei ole tosiystävyyttä ollutkaan. Itse laitoin välit poikki erään tapahtuman takia kadun sitä nyt mutten uskalla ottaa yhteyttä tiedän että hänellä pyyhkii nyt tosi hyvin, mulla taas huonosti, tiedän että hän rupeaisi vaan haastamaan riitaa ja sit olis vaan paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit lopettaa tuon jankuttamisen.Ehkä ystäväsikin on kyllästynyt siihen eikä jaksa sitä tällä hetkellä. Anna hänen olla ja mene itse elämässäsi eteenpäin.
Muutoin samaa mieltä, mutta mitään *eteenpäin elämässä* ei ole olemassakaan. Me palaamme aina kohtaamaan menneisyytemme - ehkä eri muodossa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tarvitse niin hyvä on. Ehkä helpotus kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei vaan jaksa nyt mitään ylimääräistä.
Tämä. Ja jotkut "ystävät" todella tuntuvat vain ylimääräiseltä taakalta. Nämä puhuvat tauotta ja vain omista tai naapurin kaiman kummin asioista, ja kääntävät kaiken itseensä. Jos kerrot, että olet saanut keskenmenon niin vastaus on "aijaa, voi kauhee. Mäkin oon saanu tosi monta keskenmenoa ja meillä töissä pirjo on kans saanut useemman, niillähän ei oo vielä yhtään lasta. Ja muistaakseni mun naapurillakin oli viime vuonna keskenmeno tosi myöhäisillä viikoilla, mutta nyt se on jo uudelleen viimeisillään raskaana. Niillä oli kyllä vaikea vaihe elämässä, kun niiden asuntoon tuli vesivahinko ja kaikkea samana vuonna. Ainiin tosiaan, mä aloitin nyt vesijuoksun tällä kertaa ja hauska sattuma, kun samassa ryhmässä oli mun veljen nuoruusaikainen tyttöystävä! Ei olla nähty 30 vuoteen, mutta silti juttu jatkui niin kuin yhtään aikaa ei olis kulunut!..."
Silloin se loukattu osapuoli tuskin haluaa ottaa itse sitä kipeää asiaa puheeksi, johon loukkaava osapuoli tökkäsi. Varsinkin, jos teki sen vielä tahallaan ja ilkeyttään. Silloin on mielestäni turha odottaa, että loukattu osapuoli ottaa enää yhteyttä ja avaa keskustelua tästä aiheesta. Mitäs menit loukkaamaan häntä, sillä on seurauksensa.