Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meitä kokomuslaisia vihataan?

Vierailija
25.10.2025 |

Eikö keskiluokalla saisi olla oikeutta ajaa omalaistaan politiikkaa ja pitää huolta eduistaan?

Kommentit (336)

Vierailija
261/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan eniten persuja, seuraavaksi kokoomusta. Nämä molemmat valehtelevat, ovat lähellä faxizmia nykyään. Käytöstavat on huonoja, lällättelevät eikä ole mitään vastuuta puheistaan.  Muut puolueet on neutraaleja. 

Vierailija
262/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin, että kaikki ok, kun auto meni katsastuksesta läpi ja viikon päästä hajosi autosta osa. Onneksi saatiin jostain vanhasta kolariautosta osa tilalle ja vaihdettiin itse. 

Tosta on jo aikaa kyllä jokunen vuosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 220: "Muista että haet sitä ansiosidonnaista heti! Kohta on karenssi ohi ja ansaitset sen ennen eläkettä! (Muistan että tästä on kirjoitettu ennenkin)"*

En ole aikeissakaan hakea ansiosidonnaista. Monet tuttuni ovat ihmetelleet, miksi en. No koska pärjään ihan hyvin ilmankin. En halua YTK:n enkä yhtään minkään muunkaan hyppyytettäväksi. Joo, tiedän, että olisi pieni vaiva hakea ne 4 työpaikkaa kuukaudessa, jotka siihen tukeen edellytetään, mutta ei vaan kiinnosta. Haluan olla kaikesta vapaa ja siksi olen mieluummin ihan vaan oloneuvoksena. Eikä tartte Petterin ja Riikankaan kiukutella, kun se Lammaskaan EI MENE TÖIHIN. 

Lisään tähän vielä, että Petteri ja Riikka voi mun puolestani ihan keskenään sopia, miten he kompensoivat sen kulutusvajeen, minkä minä lakkasin kuluttamasta. Ei ole mun päänsärky. 

Vierailija
264/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laten ohjelma on kiva. Saa vinkkiä auton korjaukseen itse. 

Vierailija
265/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän heijastimia, kun tiedän, että Suomessa ei ole kaikilla rahaa silmälääkäriin ja pienipalkkaiset käy kuitenkin autolla töissä, kun linja-autoja ei kulje joka kaupungissa. 

Vierailija
266/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keskiluokkaisena 4500e/kk tienaava olen vain kärsinyt tämän hallituksen aikana. Ihmettelen miksi niin moni "köyhä" äänestää Kokoomusta vaikka se ei aja heidän asioitaan. Se on varmaan hienoa teeskennellä " rikasta" kun sanoo äänestävänsä Kokoomusta. 

Jos Kokoomusta äänestäisi aidosti vain heidän etuja ajavat niin äänestysprosentti olisi RKP:n tavoin muutaman prosentin.

Suomesta puuttuu puolue joka ajaa meidän keskituloisten elämää. Ei vai sellaista ole. Me suurimpana verojen tuojina kuitenkin pyöritämme käytännössä YKSIN tätä koko hevonhumppaa.

Minä keskituloisena äänestän vasemmistoliittoa. Sivistyneitä ihmisiä, joilla on perustelut tekemisilleen. 

Keskiluokkaisen ei kannata missään nimessä äänestää vasemmistoa. Se on Suomen tuho. Maailman kallein v

Sä ajattelet vain ja ainoastaan rahaa. Olen keskituloinen ja äänestän sdp:tä. Ei mua haittaa jos mun veroprosentti vähän nousee, kunhan saan jatkossakin palveluita ja pääsen lääkäriin. En myöskään halua köyhien ja sairaiden kärsivän.

Vierailija
267/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en tiedä mitä tarkoitat, mutta itse näen, että vasemmistolainen politiikka on tavallaan myös yritystukea, mutta samalla parantaa myös yksilön elinolosuhteita. 

Koulutus, terveydenhuolto, kulttuuri tuottaa yrityksille koulutettua tervettä, luovaa ja  hyvinvoivaa työvoimaa. Monet muut palvelut kuten sosiaaliturva, infra, turvallisuus takaavat (myös) yrityksille vakaan yhteiskunnan. 

Ja siis tästä syystä maksan ilolla veroja. Enkä halua, että rahamme menevät esim. yksityisen terveydenhuollon kautta veroparatiiseihin. 

Olen samaa mieltä.

T: korkeakoulutettu keskituloinen

Vierailija
268/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän heijastimia, kun tiedän, että Suomessa ei ole kaikilla rahaa silmälääkäriin ja pienipalkkaiset käy kuitenkin autolla töissä, kun linja-autoja ei kulje joka kaupungissa. 

Kela ei maksa silmälaseja, jos ei saa toimeentulotukea. 

Kaikilla ei ole rahaa silmälääkäriin. 

Ja kaikissa kaupungeissa ei kulje linja-autoa, kun pitää mennä töihin aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä. 

Vierailija
269/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Varmasti monista syistä, mutta jos miettii keskituloisen palkansaajan näkökulmasta, niin oli aika typerä veto heikentää työttömyysturvaa samaan aikaan irtisanomissuojan kanssa. Tähän päälle vielä paikallinen sopiminen eli jos kenkää tulee, joudut tyytymään vastaavassa työssä vaikkapa vain puoleen aiemmasta palkastasi. Ja nyt sitten syyllistetään sitä keskituloista palkansaajaa, kun onkin pirulainen ruvennut säästämään pahanpäivän varalle, ei otakaan enää velkaa eikä enää hummaile rahojaan ympäri kyliä. Niin ja vielä määräaikaisten työsuhteiden ketjuttaminen ilman erityistä syytä eli yhä harvempi tulee saamaan pankista asuntolainaakaan, kun ei ole vakituista työsuhdetta. Kun mä aikoinaan otin asuntolainan, pystyin luottamaan siihen, että ansiosidonnaista saan sen verran pitkään, että joko löytyy uusi työpaikka tai saan asuntoni myytyä. 

Tässä viestissä on hyvin kiteytetty hallituksen pahin virhe. Eli on viety meiltä keskituloisilla perusturva. Ei uskalleta kuluttaa. Asuntoja ei kukaan osta. Koko maa lamaantuu, kun luottamusta ei enää ole. 

On täysin kokoomuksen ha persujen syy, että maa on lamassa. Persut on tässä oikeastaan vielä enemmän syyllisiä. He haluaisivat laskea perusturvaa vielä enemmän.

Köyhilläkään ei ole perusturvaa. Vain niillä rikkaammilla.

Vierailija
270/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valtion budjetti on 80 miljardia, josta työttömyystuet 4 miljardia ja toimeentulotukea 1 miljardi."

Et kai luule, että tässä on kaikki "köyhien" tuet Suomessa? Pelkät sosiaaliturvamenot on 15 miljardia. Asumistukiin palaa 2 miljardia. Kun 10% kansasta on työtön niin kuuletko niiden rahoittavan oman elämänsä ja uusia tyhjätaskuja on miljoonia tulossa rajan takana. 

Jos nuokin 10% olisi töissä, joilla voi itsensä elättää niin a) säästyisi sosiaaliturvamenot b) he kerryttäisivät verotuloja yhteiskunnalle, siis tuplahyöty. Miten joku edes olettaa, että tuilla eläminen on yhteiskunnan tehtävä. Tuo on justiinsa sitä vasemmiston horinaa. 

Mutta kun noille ei ole työpaikkoja.

Vierailija
271/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset ei ehkä tiedä, että monella autolla töihin ajavalla ei ole rahaa silmälääkäriin eikä autohuoltoon. 

Pienituloiset tietävät ja käyttävät heijastimia. 

Vierailija
272/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaiset ei ehkä tiedä, että monella autolla töihin ajavalla ei ole rahaa silmälääkäriin eikä autohuoltoon. 

Pienituloiset tietävät ja käyttävät heijastimia. 

Ihmiset elävät omissa kuplissaan. 

Vierailija
273/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun Kataisen aikana myitte sähköverkot Carunalle ja nyt saadaan teidän takia maksaa aina yhtä ihanaa sähkönsiirtomaksua. 

Älä syytä yksinään Käteistä. Pekka Haavisto oli tässä pääinsinöörinä! Miksi tämä tahalleen aina "unohdetaan"

Siellä oli Katainen, Vapaavuori ja Haavisto jotka tämän järkkäsi. En ikinä enää äänestä kokoomusta tai vihreitä

Vierailija
274/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaiset ovat epäisänmaallisia maanpettureita, joille ulkomainen pääoma on rakkaampi kuin oma kansa. Kokoomus tuhoaa aina talouden ja siirtää keskiluokan rahat pääomapiireille. Kokoomuslaiset eivät osaa hoitaa taloutta.

Sen ulkomaisen pääoman ansiosta meillä on palveluita. Ilman ulkomaista pääomaa Suomi surkastuu banaanivaltioksi. 

Vierailija
275/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki

Tämä koskee myös, jos on masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä. 

Masennuksen takia ei edes pääse eläkkeelle.

Älä hönö jaksa.

Vierailija
276/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri nauroi, että mitä sulle on sattunut. No, tehtiin autoremonttia, vähän olin musta kokonaan, öljyä ja rasvaa ja paskaa. 

Vierailija
277/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ovat köyhät, kokoomuslaisilla on rahaa ja asiat kunnossa. Luuserit eivät kestä menestystä. 

Vierailija
278/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki

Tämä koskee myös, jos on masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä. 

Masennuksen takia ei edes pääse eläkkeelle.

Älä hönö jaksa.

Pääsee ja myös selästä ja voi ottaa neljä sijaislasta, vaikka puoliso on töissä. Niin on tuttavalla. 

Vierailija
279/336 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kansa köyhtyy.

Se köyhtyy koska vasemmiston tulonsiirrot.