Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meitä kokomuslaisia vihataan?

Vierailija
25.10.2025 |

Eikö keskiluokalla saisi olla oikeutta ajaa omalaistaan politiikkaa ja pitää huolta eduistaan?

Kommentit (328)

Vierailija
241/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömillä ei ole työterveyshuoltoa eikä rahaa yksityiselle.

Osa silmätulehduksista vie näön, jos ei ole rahaa lääkkeisiin ja lääkäriin. Sitten saa työkyvyttömyyseläkkeen ja avustajan. 

Ei hätää, tätä varten meillä on se julkinen sektori vai ajatteletko, että työttömienkin pitäisi päästä sinne yksityiselle?

Siitä 595 työmarkkinatuesta maksetaan myös ruokaa ja vuokraa, joten rahaa lääkäriin ei jää ollenkaan edes julkiselle. 

Meillä Helsingissä ei peritä terveyskeskusaksuja. Me äänestämme täällä Kokoomusta. 

Muualla peritään ja myös Helsinkiin on maksut tulossa. Lääkärimaksu 28 euroa ja poliklinikka maksu 60 euroa. 

Vierailija
242/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata? 

Veroprosentti on 30%, jos kokonaispääomatulot ovat alle 30 000. Huojennettua verotusta voi saada. Tämä tarkoittaa sitä, että saadusta osingosta menee veroihin 7,5-8,5 prosenttia. Tätä ns. huojennettua osinkoa voi saada verovelvollista kohden kalenterivuodessa enintään 150 000 euroa. Puheet verovapaudesta ovat täyttä valetta. Käytännössä näiden osinkojen verotuksen nosto johtaa siihen, että yrutykset myytäisiin helpommin ulkomaille. 

Käytännössä siis täysin verovapaata.

Toki se on tiedossa että kokoomus osaa kiertää verojen maksua. Me keskituloiset täällä maksamme koko veropotin. Meitä kokei ajattele.<

Perusta hyvä ihminen tuollainen perheyritys ja elä sillä, kun se niin verovapaata on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso ei oikein näe, mutta ei ole varaa silmälääkäriin. Puoliso ajaa autolla pikku palkka työhön ja minä saa työmarkkinatukea. 

Vierailija
244/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa silmätulehduksista vie näön, jos ei ole rahaa lääkkeisiin ja lääkäriin. Sitten saa työkyvyttömyyseläkkeen ja avustajan. 

Ei hätää, tätä varten meillä on se julkinen sektori vai ajatteletko, että työttömienkin pitäisi päästä sinne yksityiselle?

Siitä 595 työmarkkinatuesta maksetaan myös ruokaa ja vuokraa, joten rahaa lääkäriin ei jää ollenkaan edes julkiselle. 

Meillä Helsingissä ei peritä terveyskeskusaksuja. Me äänestämme täällä Kokoomusta. 

Muualla peritään ja myös Helsinkiin on maksut tulossa. Lääkärima

Helsinki päättää tästä asiasta itse ja on päättänyt, että ei peri maksua. 

Vierailija
245/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan julkinen terveydenhuolto kallistui tällä hallituskaudella 30%. Ei ole varaa maksaa 67€ poliklinikkamaksuja!

Vierailija
246/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso ei oikein näe, mutta ei ole varaa silmälääkäriin. Puoliso ajaa autolla pikku palkka työhön ja minä saa työmarkkinatukea. 

Kokoomuslaiset varmasti tietävät, että pienituloisilla ei ole rahaa silmälääkäriin ja autot korjataan itse yuotuben ohjeilla ja varaosat vanhoista kolariautoista. Linja-autoa ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä joka kaupungissa. 

Vierailija
247/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla peritään

Hallitus leikkaa kuntaosuuksista 75 miljoonaa euroa, myös Helsingissä leikataan. 

Vierailija
248/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata? 

Veroprosentti on 30%, jos kokonaispääomatulot ovat alle 30 000. Huojennettua verotusta voi saada. Tämä tarkoittaa sitä, että saadusta osingosta menee veroihin 7,5-8,5 prosenttia. Tätä ns. huojennettua osinkoa voi saada verovelvollista kohden kalenterivuodessa enintään 150 000 euroa. Puheet verovapaudesta ovat täyttä valetta. Käytännössä näiden osinkojen verotuksen nosto johtaa siihen, että yrutykset myytäisiin helpommin ulkomaille. 

Käytännössä siis täysin verovapaata.

Toki se on tiedossa että kokoomus osaa kiertää verojen maksua. Me keskituloiset tääl

Aitoa kokoomuslaisuutta. Ryhdy sinäkin miljonäätiksi ja piilota rahasi verottajalta! Turha köyhien on itkeä, syökää pullaa.

Vierailija
249/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kokkareiden mielestä kansalaisen pitäisi oppia tekemään töitä köyhyysrajan alapuolelle jäävällä palkalla!!!

2. kokkareiden mielestä kansanedustajat voivat nostaa sopeutumisrahaa useita vuosia ilman velvotteita , kun taas normi rahvaalla on velvoitteita ettei kela tuet laiteta poikki

3. kokkareiden mielestä asumistuella kasvatetaan tulonsiirron muodossa asunnonomistajien varallisuutta mutta kokkarit itse kasvattaa lapsiensa varallisuutta laittamalla lapsilisät lapsiensa osakesäästö tileillä...lapsilisä on tulonsiirtoa...

4. kokkareiden mielestä yli 100 000 vuodessa tienaavilla perheillä ei ole varaa osta lapsiensa vaippoja joten veronmaksajilla rahoilla tuetaan lapsilisien muodossa hyvin tienaavia perheitä joten minä kysyn miksi tässä maassa ei ole tulokattoja lapsilisän saamiselle...?

Vierailija
250/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa ja eläkeläiset vie auton oikein huoltoon. 

Vierailija
251/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa että joissain piireissä kokoomuslaisia vihataan. Hehän maksavat eniten veroja. Itse äänestän vihreitä, mutta arvostan kyllä kovasti niitä ihmisiä jotka maksavat tämän koko rumban.

Jos itse joutuisin maksamaan saman suuruisia veroja niin harmittaisi minuakin! 

Oletko varma tuosta verojen maksusta?

Vierailija
252/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton osat on uutena liian kalliita eli tilataan ulkomailta ja osa vanhoista kolariautoista autohajottamolta. Sitten vaan ajamaan moottoritielle Turku Helsinki. 

Vierailija
253/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen ei pysty viemään autoa mihinkään vuosihuoltoon. 

Vierailija
254/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kokoomuslaiset ajaa vain ison rahan etuja. Muut heitetään rekan alle,jotta saisivat enemmän massia.

Jokainen puolue ajaa jäsentensä etuja. En minä ole koskaan nähnyt että vasemmisto ajaisi rikkaiden etua. Eihän siinä olisi mitään järkeä! 😀

Miksi muut puolueet saavat ajaa omien jäsentensä etuja mutta Kokoomukselta se on jotenkin pahempaa kuin muilta? 

Kokoomusta äänestää myös moni keskituloinen. Outoa, koska kokoomusta kiinnostaa vain rikkaat.

Toki vasemmisto ajaa myös rikkaiden etua. Koko kansan etu on kaikkien etu. Suomi nousee.

Vierailija
255/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloinen ei pysty viemään autoa mihinkään vuosihuoltoon. 

Hyvätuloisten touhuja. 

Vierailija
256/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kokoomuslaiset ajaa vain ison rahan etuja. Muut heitetään rekan alle,jotta saisivat enemmän massia.

Jokainen puolue ajaa jäsentensä etuja. En minä ole koskaan nähnyt että vasemmisto ajaisi rikkaiden etua. Eihän siinä olisi mitään järkeä! 😀

Miksi muut puolueet saavat ajaa omien jäsentensä etuja mutta Kokoomukselta se on jotenkin pahempaa kuin muilta? 

Muistatko Sari sairaanhoitajan ja koulutuslupauksen?

Näin se kokoomus kuzettaa äänestäjiä.

Vierailija
257/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viikko katsastuksesta hajosi auton osa. Korjattiin itse. 

Vierailija
258/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä syvältä, että auto menee läpi karsastuksesta ja sitten viikon päästä hajoaa osa ja pitää itse korjata, kun ei ole rahaa viedä korjaamoon. 

Vierailija
259/328 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä syvältä, että auto menee läpi karsastuksesta ja sitten viikon päästä hajoaa osa ja pitää itse korjata, kun ei ole rahaa viedä korjaamoon. 

Oho, siis katsastuksesta. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 220: "Muista että haet sitä ansiosidonnaista heti! Kohta on karenssi ohi ja ansaitset sen ennen eläkettä! (Muistan että tästä on kirjoitettu ennenkin)"*

En ole aikeissakaan hakea ansiosidonnaista. Monet tuttuni ovat ihmetelleet, miksi en. No koska pärjään ihan hyvin ilmankin. En halua YTK:n enkä yhtään minkään muunkaan hyppyytettäväksi. Joo, tiedän, että olisi pieni vaiva hakea ne 4 työpaikkaa kuukaudessa, jotka siihen tukeen edellytetään, mutta ei vaan kiinnosta. Haluan olla kaikesta vapaa ja siksi olen mieluummin ihan vaan oloneuvoksena. Eikä tartte Petterin ja Riikankaan kiukutella, kun se Lammaskaan EI MENE TÖIHIN. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme