Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti miten stressaavaa on käydä lauantaina ruokakaupassa

Vierailija
25.10.2025 |

Hirveä ruuhka ja joka puolella kiljuvia kakaroita.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset pitäisi lain nojalla määrätä käymään kaupassa ennen 12.00 ja sen jälkeen sakot jos nenänpää näkyykin niissä

Käyn kaupassa just silloin kun haluan, en tarvitse sun lupaasi. Pidä huoli omista asioistasi.

Vierailija
42/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolttaa...?

Esim. meille ei voi woltata, pakko käydä itse kaupassa.-ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmeessä sinne kauppaan pitää änkeytyä koko perheen voimin. Siellä marketissa kaikilla on hermot riekaleina sen sijaan että toinen vanhemmista hoitaisi kauppareissun ja toinen vaikka ulkoilisi lasten kanssa sen ajan. Tai peräti jopa niin rohkeaa, että tilaisi ruuat keräiltynä ja koko perhe ulkoilisi sen säästyneen ajan.

Vierailija
44/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole yhtään stressaavaa. Ei ole pakko mennä ruuhka-aikaan. Joko heti aamusta tai sitten myöhään illalla tai jopa yöllä. Itse valitset.

45/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä 90-luvulla halusin yleensä mukaan lauantaipäivän ostosreissulle Citymarketiin. Lähdimme koko perheen voimalla, myös pienemmät sisarukseni tulivat mukaan.

Citymarketissa oli aulassa pomppulinna, mutta pienimmätkään eivät yleensä halunneet jäädä sinne vaan kaikki halusivat tulla ruokaosastolle. Saimme jossain määrin vaikuttaa vanhempiemme ostopäätöksiin, esim. että mitä leipää otetaan. Ja jokainen sai valita itselleen karkkipäivän karkit. Ostosreissut olivat hauskaa aikaa perheen kesken.

Nyt kun olen yksin asuva aikuinen, en mielelläni mene isoihin marketteihin varsinkaan ruuhka-aikaan. Melun- ja hälinänsietokykyni on alentunut.

Vierailija
46/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheetönkin haluaa käydä päivällä kaupassa eikä iltamyöhään töistä väsyneenä. 

Vierailija
47/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä perjantaina aamuysiltä. Eläkeläisiä kauppa täynnä, tukkivat käytävät kärryillään. Parkkeeraavat tuttavapariskunnan kanssa maitohyllyjen eteen ja blokkaavat koko hyllyn. Juoruavat kassalle mennessä niin, etteivät meinaa saada tavaroita hihnalle. Maksaessa puhuvat kassan kanssa vartin siitä, että tarjouslohi ei ollut kuin c-leikattua.

Vierailija
48/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmeessä sinne kauppaan pitää änkeytyä koko perheen voimin. Siellä marketissa kaikilla on hermot riekaleina sen sijaan että toinen vanhemmista hoitaisi kauppareissun ja toinen vaikka ulkoilisi lasten kanssa sen ajan. Tai peräti jopa niin rohkeaa, että tilaisi ruuat keräiltynä ja koko perhe ulkoilisi sen säästyneen ajan.

Ja tämä taas näitä asioita jonka jokainen itse päättää ja toisten taas turha nurista, kun ei se elämä oman navan ympärillä pyöri omien sääntöjen mukaan. 

Jos me muut aletaan antamaan ohjeita sinulle ja perheellesi kuinka pitäis tehdä, niin mitäs tykkäät? Me kun ei kaikki ajatella ja toimita samalla tavalla, jos et ole vielä huomannut. Jokaisella on ihan itsellä valta päättää kuinka toimii.

Vierailija
49/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet kauppaan lauantaina? Kaupat on auki kaikkina muinakin päivinä.

Vierailija
50/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko illalla myös telkkarista huonoja ohjelmia ja naapurikin tömistelee?

Ei, mutta kassajonoissa limaiset iskät kuolaa peppuvakotrikoilleni.

Vierailija
51/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää kävin just Tampereen Ratinan LIdlissä, väistelin muita ihmisiä, sain ostokset tehtyä halpaan hintaan ja kerkesin vessaankin vaikka vaihtolipulla asioinkin. Pakkoko se on mennä niihin jättimarketteihin?

Niissä on halvempaa ja paremmat tarjoukset, sekä isompi valikoima.

Vierailija
52/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla tein viikon ruuista verkkokauppatilauksen. Ostoslistaa olin täydentänyt pitkin viikkoa. Safkat, juomat ja pesuaineet tulivat tänään aamupäivällä kolmessa pahvilaatikossa.  

Verkkotilauksen teko  eilen illalla netissä 15 min ja pahvilaatikoiden purku kaappeihin ja pakastimeen  tänään 15 min.  

Missä kaupassa saa huomiselle kotiinkuljetuksen, jos tilaus tehdään vasta illalla?????

Vierailija
53/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin perheellisenä ihmettelen miten ei-perheelliset käy juuri silloin kaupassa kun voivat käytännössä käydä erittäin joustavasti minä muuna aikana tahansa jos lapset ja ruuhka häiritsee. Ennakointi ostosten suhteen on myös paljon helpompaa 

miksi perheettömät voisivat valita erittäin joustavasti kaupassakäyntiajankohtansa?

Koska ei tarvitse aikatauluttaa menoja lasten nukkumisten, ulkoilujen, hoitohakujen, harrastusten ja syömisten mukaan. Ei myöskään tule helposti yllätysostosten tarvetta synttärilahjaostosten, kaadettujen maitojen jne takia

Kaikkien elämä on yhtä arvokasta, sen rollaattorilla kulkevankin, joka käy ostamassa ruokaa. Perheellisiltä usein unohtuu, että on olemassa myös muitakin ihmisiä, joita tulee täällä kunnioittaa ihan samalla tavalla kuin heitä itseäänkin. 

Vierailija
54/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit käydä kaupassa ma-pe ja sitten taas sunnuntaina.  Näin vältyt kauhealta mielipahalta, eli muilta ihmisiltä. Ruokaa voi tilata myös kotiinkuljetuksella, ja pyydät jättämään oven taakse,  näin et näe edes kuljettajaa. Voit vain nauttia omasta, ihanasta seurastasi.

Vierailija
55/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheettömillä on yhtä lailla vapaus käydä kaupassa, silloin kun sopii ja voimat riittävät. 

Vierailija
56/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissäkäyvänä vaikeampi käydä päiväsaikaan ruokaostoksilla. 

Vierailija
57/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako kun ei ole òmia lapsia?

Vierailija
58/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kun menet lauantaina klo 19.00 jälkeen. On mukavan rauhallista ja kiljuvat kakarat jo kotona rauhoittumassa.

Vierailija
59/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai niitä olisi jos haluaisi? Ei se tekeminen vaikeaa suurimmalle osasta ole.

Vierailija
60/64 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan. Ahdistaisi jos niitä olisi. Saa olla ja tehdä mitä itse haluaa. Paras ratkaisu minulle.