Helvetti miten stressaavaa on käydä lauantaina ruokakaupassa
Kommentit (64)
Kävin itse lähimarketissa myöhään perjantai-iltana. Hyvin oli rauhaisaa ja väljää, vain muutama ihminen oli.
Lauantaipäivä taas on monelle kauppapäivä, koska ihmiset ei jaksa työpäivän päätteeksi enää käydä ostoksilla. Sen takia en itse koskaan mene lauantaina kauppaan, koska en jaksa sitä kaaosta, varsinkaan en tavarataloihin mene. Jos lauantaina haluaa tavarataloon ei-ruuhkassa, sinne kannattaa mennä heti kaupan avauduttua tai vasta viimeisinä aukiolotunteina illalla.
Hävätisti kiireisiä elekäläisiä myös seassa, vaikka voisivat käydä shoppailemassa milloin vain.. Ai että se viduddaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsivapaat marketit käyttöön. V ttuttaa säntäilevät kakarat ja mammat hyökkäysvankkureiden kanssa joka puolella tientukkeena. Mokomatkin 3d tulostimet :D
Ja mummovapaat. Pysähtyvät kärryineen keskellä käytäviä. Ovat hitaita kassalla.
Joku päivä olet sinäkin se mummo taikka vaari joten aika turha avaus sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin perheellisenä ihmettelen miten ei-perheelliset käy juuri silloin kaupassa kun voivat käytännössä käydä erittäin joustavasti minä muuna aikana tahansa jos lapset ja ruuhka häiritsee. Ennakointi ostosten suhteen on myös paljon helpompaa
miksi perheettömät voisivat valita erittäin joustavasti kaupassakäyntiajankohtansa?
Koska ei tarvitse aikatauluttaa menoja lasten nukkumisten, ulkoilujen, hoitohakujen, harrastusten ja syömisten mukaan. Ei myöskään tule helposti yllätysostosten tarvetta synttärilahjaostosten, kaadettujen maitojen jne takia
Ai, eli jos on perheetön - tarkoittanet yksinasuvaa - niin ei sitten ole myöskään ystäviä, sukulaisia, synttärijuhlia, ulkoiluttamisia (edes koiran?), harrastuksia jne.? Yksinnasuva ei myöskään syö ilmeisesti, jos ei yksin asuessa ole ruoka-aikojakaan? Eika maito ikinä kaadu, jos asuu yksin?😂 Oi voi.
Kaikesta tekin stressaatte. Me käydään kaupassa lauantaina ihan työajoista ja vähästä yhteisestä ajasta johtuen. Kyllä niihin marketteihin mahtuu iso määrä ihmisiä ja kun ottaa rennon asenteen ja unohtaa suorittamisen, niin siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Näin perheellisenä ihmettelen miten ei-perheelliset käy juuri silloin kaupassa kun voivat käytännössä käydä erittäin joustavasti minä muuna aikana tahansa jos lapset ja ruuhka häiritsee. Ennakointi ostosten suhteen on myös paljon helpompaa
Mitä tarkoitat? Onko perheettömillä eri päivärytmi kuin lapsiperheillä? Eri vapaa-ajat töistä? Erilaiset viikonlopun päivät? Olet sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tekin stressaatte. Me käydään kaupassa lauantaina ihan työajoista ja vähästä yhteisestä ajasta johtuen. Kyllä niihin marketteihin mahtuu iso määrä ihmisiä ja kun ottaa rennon asenteen ja unohtaa suorittamisen, niin siinä se.
itse olen lopettanut sata-lasissa juoksemisen, aivan turhaa ja stressaavaa. taas tuli huomattua muitten juoksemiset ja ihme kiireet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi perheettömät voisivat valita erittäin joustavasti kaupassakäyntiajankohtansa?
Koska ei tarvitse aikatauluttaa menoja lasten nukkumisten, ulkoilujen, hoitohakujen, harrastusten ja syömisten mukaan. Ei myöskään tule helposti yllätysostosten tarvetta synttärilahjaostosten, kaadettujen maitojen jne takia
Minä aikataulutan kaupassakäynnin tv-ohjelmien ja oman vireystilan mukaan. Käytännössä lähden kauppaan la klo 12 kun Huomenta Suomi loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Mää kävin just Tampereen Ratinan LIdlissä, väistelin muita ihmisiä, sain ostokset tehtyä halpaan hintaan ja kerkesin vessaankin vaikka vaihtolipulla asioinkin. Pakkoko se on mennä niihin jättimarketteihin?
Lidlin valikoima on puuttellinen mm. gluteenittomien tuotteiden suhteen. Saksalaisille esim. mantelilastut on kausituote. Eikö ne tee toscakakkua? Siksi käyn Prismassa.
Tai sitten menet niin aikaisin että muut ihmiset on vasta aamutoimilla. Kahdeksan-yhdeksän maissa. Problem solved. Lopeta valittaminen ja etsi sen sijaan ratkaisuja ja käytä päätäsi.
Torstaina iltapäivällä klo 13-15 on usein hiljaista aikaa. Pyrin silloin käymään kaupassa niin että olen tostaina muutaman tunnin vähemmän töissä. Alkuviikolla teen ne tunnit ihan helpolla sisään ja tostaina käytän pois. Kaupan käynnin jälkeen voin myös tehdä sillä välin tulleet työt pois vk.lopun alta. Teen osan aikaa etänä.
Paras aika käydä kaupassa on viikolla aamupäivästä, silloin ei ole kuin mummot haistelemassa alelaputettuja pullapusseja.
Kannattaa mennä lauantaina aamusta kauppaan ennen klo 11. Sillon ei ole niin paljon ruuhkaa. Jos pystyt ni vaihda prisma cittariin. Cittarissa ei usein oo jonoja.
Eilen illalla tein viikon ruuista verkkokauppatilauksen. Ostoslistaa olin täydentänyt pitkin viikkoa. Safkat, juomat ja pesuaineet tulivat tänään aamupäivällä kolmessa pahvilaatikossa.
Verkkotilauksen teko eilen illalla netissä 15 min ja pahvilaatikoiden purku kaappeihin ja pakastimeen tänään 15 min.
Vierailija kirjoitti:
Ostoslista on kännykässä
Oikein ladattu tiktokkiin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen illalla tein viikon ruuista verkkokauppatilauksen. Ostoslistaa olin täydentänyt pitkin viikkoa. Safkat, juomat ja pesuaineet tulivat tänään aamupäivällä kolmessa pahvilaatikossa.
Verkkotilauksen teko eilen illalla netissä 15 min ja pahvilaatikoiden purku kaappeihin ja pakastimeen tänään 15 min.
Mulla prismaan kilometri ja on oma autokin. Kerran viikossa tilaan ruuat, säästää aikaa rahaa ja vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
perheettömänkin elämässä voi olla paljon aikataulutettavia asioita.
Ajatella, itsekin olen ollut perh
Ei sairasta lasta kauppaan viedä.
Eläkeläiset pitäisi lain nojalla määrätä käymään kaupassa ennen 12.00 ja sen jälkeen sakot jos nenänpää näkyykin niissä
Mää kävin just Tampereen Ratinan LIdlissä, väistelin muita ihmisiä, sain ostokset tehtyä halpaan hintaan ja kerkesin vessaankin vaikka vaihtolipulla asioinkin. Pakkoko se on mennä niihin jättimarketteihin?