Muita jotka tissuttelee joka päivä?
Onko täällä muita, jotka juovat joka päivä alkoholia? Kuinka olet päätynyt tekemään niin? Tai oletko kenties onnistunut lopettamaan tämmöisen tavan, miten?
Kommentit (141)
Miksi haluaisin vapaaehtoisesti lisätä todennäköisyyttä saada syöpä?
Juon todella harvoin, tyyliin vain juhlatilaisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tissutellut joka päivä jotain 20 vuotta. Alkuun se oli 3 isoa kaljaa iltaisin, nykyään yleensä 6. Päädyin tekemään näin ihan vaan koska se tuntui mukavalta työpäivän jälkeen. Ei jaksanut oikein mitään tehdä mistä saisi hyvää oloa, mutta zit tölkkiä auki vaan niin pieni euforia tulee palkkioksi duunipäivästä ilman vaivaa.
Olen lopettanut joskus laihduttamisen takia noin vuodeksi. Totesin, että elämä selvinpäin on persiistä ja aloitin uudestaan. Mieluummin kaljamaha kuin kuiva tylsä elämä. Enää en aio lopettaa tissuttelua. Mieluummin lyhyempi, hauska elämä kuin pitkä ja kuiva.
- n 50 v
Kuulostaakin tosi hauskalta tuo sun elämä
Max. kerran viikossa, jos sitäkään
Tissuttelu on yleistä eikä sitä pidetä pahana koska se on "vain" alkoholia. Onhan se nautintoaine niin ymmärrän hyvin miksi sitä otetaan. Nautinnon takia ja helpottaahan se alkoholikin stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin vapaaehtoisesti lisätä todennäköisyyttä saada syöpä?
Juon todella harvoin, tyyliin vain juhlatilaisuuksissa.
Syövän saa ihan kaikesta. Joka kolmas saa syövän. Tiedän useita, terveellistä elämää viettäneitä jotka ovat kuolleet hyvin nuorena esim sydänkohtaukseen ja haimasyöpään. Sitten taas tiedän sellaisia, jotka ovat juoneet aina runsaasti ja eläneet silti pitkään. Tuttava tupakoi koko ikänsä askin tupakkaa ja kuoli 96 vuotiaana vanhuuteen.
Jännä kun monet joiden tiedän juovan runsaasti, jopa päivittäin, ovat hoikkia.
Juon usein mutta vähän. Olen lopettanut aina kun olen halunnut. Olen testannut paraneeko alivireinen olotila lopettamalla. Ei parantunut. Oikeastaan mikään muu ei muuttunut paitsi että en saanut sitä juotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän tursaita, olin yksi näistä. Mitä ne juo, tiukkaa viinaa? Miten voi pysyä hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän tursaita, olin yksi näistä. Mitä ne juo, tiukkaa viinaa? Miten voi pysyä hoikkana.
Kaljaa, siidereitä. Eivät kai sitten juuri syö mitään.
Vierailija kirjoitti:
Se voi johtua siitä että jopa huomattavan haitallinen alkoholi on suorastaan terveystuote mielialalääkkeisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi johtua siitä että jopa huomattavan haitallinen alkoholi on suorastaan terveystuote mielialalääkkeisiin verrattuna.
Totta
Totaalisen luuserin touhua. En ole koskaan harrastanut.
Mä tissuttelin nuorempana. Se oli sellainen kotoa opittu malli, että piti ottaa aamukalja, ruuanlaittokalja, kaunaritikalja, iltakalja, saunakalja, juhlakalja, surukalja. Joka päivä. Ja elämän riemuhetki oli mennä kauppaan ja ostaa viikonlopuksi paljon kaljaa.
Mä pidin tuota normina ja ainakin sinkkuna ollessa tuli kaljoiteltua samalla meiningillä lähes joka päivä reilu kolmekymppiseksi asti. Sitten lopetin ja olo sen jälkeen on parantunut, vireystila parantunut, rahaa säästynyt ihan törkeästi.
Outoa sinänsä että jaksoin noinkin pitkään tissutella. Koskaan en juonut humalaan, koska mulle iskee stressi kännistä. Sama stressi iski lapsena ja nuorenakin kun vanhemmat viikonloppuna ryyppäs enemmänkin.
Elämä paljon parempaa ilman alkoholia.
Tupakanpoltonkin olen lopettanut vuosikymmenien kessuttelyn jälkeen terveys- ja rahasyistä. Tupakoinnista sen sijaan tykkäsin, olisi kiva poltella edelleen mutta parempi pysytellä kokonaam erossa.
Tissuttelu on kaunisteleva sana alkoholistille. On niin sievistelevä ja pehmentää rapajuoppojen mielestä todellisuutta. Juoppo on juoppo ja luuseri, vaikka kuinka yrittäisi vaan "tissuttelevansa". Yöksistä!
Liian kallista, kun joisin vain viinejä - en siidereitä , oluita yms.
Itselleni pysäyttävä kohta oli lääkärin puhelu, jossa hän totesi, että nyt on viimeinen hetki laittaa korkki kiinni, jollen halua kuolla maksakirroosiin.
Vierailija kirjoitti:
Tissuttelu on kaunisteleva sana alkoholistille. On niin sievistelevä ja pehmentää rapajuoppojen mielestä todellisuutta. Juoppo on juoppo ja luuseri, vaikka kuinka yrittäisi vaan "tissuttelevansa". Yöksistä!
Tissuttelija on kevyt alkoholisti ja täysillä juova hc alkoholisti. Ei mitään haittaa koska sehän on laillista hommaa tuo ryyppääminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tissutellut joka päivä jotain 20 vuotta. Alkuun se oli 3 isoa kaljaa iltaisin, nykyään yleensä 6. Päädyin tekemään näin ihan vaan koska se tuntui mukavalta työpäivän jälkeen. Ei jaksanut oikein mitään tehdä mistä saisi hyvää oloa, mutta zit tölkkiä auki vaan niin pieni euforia tulee palkkioksi duunipäivästä ilman vaivaa.
Olen lopettanut joskus laihduttamisen takia noin vuodeksi. Totesin, että elämä selvinpäin on persiistä ja aloitin uudestaan. Mieluummin kaljamaha kuin kuiva tylsä elämä. Enää en aio lopettaa tissuttelua. Mieluummin lyhyempi, hauska elämä kuin pitkä ja kuiva.
- n 50 v
Ja mitä hauskaa on elämässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ne eivät syö.
- n 50 v