Helvetti miten stressaavaa on käydä lauantaina ruokakaupassa
Hirveä ruuhka ja joka puolella kiljuvia kakaroita.
Kommentit (73)
Mä kävin ennen ysiä. Hyvin hiljaista oli. Herään luonnostaan ennen seitsemää.
Korttelihönö oli lenkillään kaivelemassa roskiksia.
Vierailija kirjoitti:
Näin perheellisenä ihmettelen miten ei-perheelliset käy juuri silloin kaupassa kun voivat käytännössä käydä erittäin joustavasti minä muuna aikana tahansa jos lapset ja ruuhka häiritsee. Ennakointi ostosten suhteen on myös paljon helpompaa
Mistä sä sen tiedät miten joustavasti kukin voi kaupassa käydä? Eikö perheellisilläkin ole kaksi vanhempaa, eli toinen voi olla kotona lasten kanssa kun toinen menee kauppaan. Miksi sinne kauppaan tarvii koko ryhmä raahata mukaan niin kuin se kaupassakäynti olisi joku hupireissu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin perheellisenä ihmettelen miten ei-perheelliset käy juuri silloin kaupassa kun voivat käytännössä käydä erittäin joustavasti minä muuna aikana tahansa jos lapset ja ruuhka häiritsee. Ennakointi ostosten suhteen on myös paljon helpompaa
Mistä sä sen tiedät miten joustavasti kukin voi kaupassa käydä? Eikö perheellisilläkin ole kaksi vanhempaa, eli toinen voi olla kotona lasten kanssa kun toinen menee kauppaan. Miksi sinne kauppaan tarvii koko ryhmä raahata mukaan niin kuin se kaupassakäynti olisi joku hupireissu?
Hän on tomppeli, eikä ole kuullut esimerkiksi vuorotyöläisistä. Hän varmaan kuvittelee myös että perheettömät on työttömiä ja asuvat vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen illalla tein viikon ruuista verkkokauppatilauksen. Ostoslistaa olin täydentänyt pitkin viikkoa. Safkat, juomat ja pesuaineet tulivat tänään aamupäivällä kolmessa pahvilaatikossa.
Verkkotilauksen teko eilen illalla netissä 15 min ja pahvilaatikoiden purku kaappeihin ja pakastimeen tänään 15 min.
Missä kaupassa saa huomiselle kotiinkuljetuksen, jos tilaus tehdään vasta illalla?????
Cittari.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät häiritse, vaan niiden välipitämättömät vanhemmat, ketkä omia lapsia ei pystyy kasvattaman niin, että lapset avoimessa sosiaalisessa tilassa osaisivat edes käyttäytyä. Lapset eivät ole syyllisiä siihen kiljumiseen, vaan niiden uusavuttomat vanhemmat. En puhu kaikista vanhemmista, vaan ainoastaan niistä, kenen kapset jatkuvasti koettelevat muiten hermoja ja vamhemmillä on siihen aina tuhat syytä vielä puolustella omia kiljuvia lapsia. Joskus on tunne, että tämmöiset on suoraan puusta pudonneet, hännät vastedes murtanut ja muusta ei tietokaan. Viidakkotunnelma tulee kaupassa asioidessa. Yksvaihe oli busseissa myös . Jostain syystä siellä on melkein opetettu käyttäytymään. Kaupassa sitä vasten ottaa todella koville tämä kasvattamattomuuden kestäminen. Yhtainutakkaan nauraavaa, hymyilevää, onnellista, tyytyväistä lasta en ole nähnyt. Kylläkin väsyneitä, ränsistyneitä, tyytymättömiä, onnettomia lapsukaisia. Joidekin äidit selaavat vaan kännykkää, lapsi on kun kaupakassi mukana. Jos sen verran on panostettu, että 9 kk olete niitä odottanut, sitten synnyttänyt, voisite omien lasten tulevaisuuden mielenterveyden vuoksi niitä ohjata, niille selittää, kommunikoidaa, lohduttaa- sanalla kasvattaa niitä. Säästyy teidän hermot, lasten hermot kuin myös muiten asiakkaiden hermot. Tilanne olisi win- win.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset pitäisi lain nojalla määrätä käymään kaupassa ennen 12.00 ja sen jälkeen sakot jos nenänpää näkyykin niissä
Toisaalta he ovat koko ajan yksin. Jospa he todella tarvivat sitä vilinää ja ihmismassa vastapainoksi hiljaiselle yksinolemmiselle. Pikemminkin koetakaan niitäkin ymmärtää. Älkää olkaa vihaisia niille, ymmärryskyky tekee kärsivällisemmaksi teitä. Minulla on todella sääli yksinäisistä vanhuksista. He kaipaavat myös ympärille vilinää ja vilskettä.
Ei tulis mieleenkään mennä lauantaina kauppaan, etenkään isoon markettiin.
Suosittelen käymään kaupassa arki-iltaisin, silloin on mukavan tyhjää. Bonuksena tulevat alelaputetut tuotteet kahdeksan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsivapaat marketit käyttöön. V ttuttaa säntäilevät kakarat ja mammat hyökkäysvankkureiden kanssa joka puolella tientukkeena. Mokomatkin 3d tulostimet :D
Ja mummovapaat. Pysähtyvät kärryineen keskellä käytäviä. Ovat hitaita kassalla.
Vielä kun saisi ylipäätään naisvapaan kaupan etteivät kaikenikäiset akat pyöri ja hortoile kuin puolukat pinderissä käytävien tukkeena tai puristele kahtakymmentä tomaattia ennen sen yhden valitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kun menet lauantaina klo 19.00 jälkeen. On mukavan rauhallista ja kiljuvat kakarat jo kotona rauhoittumassa.
Juju ja pointi on tämä, että helpompi olisi, että niitä kiljuvia kakaroita ei olisi. Olisi rauhallisia, hyvin kasvatettuja, tyytyväisiä ja hyvin käyttäyttyviä lapsia. Oknko paljon pyydetty, että opettelisite omia lapsia kaupassa käyttäytymään? Opettaisite niitä ja selittäisitte, että kaupassa käy muitaki ihmisiä, jotkut myös väsyneitä ja tyytymättömiä. Mutta silti ei tarvi kiljua. Selitäkää ja kasvatakaa lapsia. Kenelläkään ei ole lasten vastaan mitään. On niiden käyttäytymuseen vastaan. Ja se on kiinnni vanhemmista ja niiden kasvatuksesta.
Käy aikaisemmin aamusta kaupassa.
En ole miltei ikinä raahannut lapsiani kauppaan. Ovat nyt jo teini-ikäisiä ja käyvät nyt omatoimisesti hakemassa ties mitä.
Kävin koko pikkulapsiajan yksin kaupassa ja mahdollisimman hiljaiseen aikaan.
En ole miltei ikinä mennyt lauantaisin hypermarketteihin, sillä tiedän, mikä sekasorto siellä silloin vallitsee.
Mä tilaan usein viikoksi ruuat kotiin kotiinkuljetuksella. S-kaupat sovelluksella. Toimitus on kympin luokkaa, ja mun viikon ruuat maksaa minimissään 80e, enintään 130e, riippuen mitä tilaan 😊 Meillä on perheessä 2 aikuista ja 2 lasta. Ei oo autoa, niin helpottaa tosi paljon arjessa kun saan ruuat kerralla kotiin. Ja tiedän että on sit viikoksi ruokaa, tiiän mitä syömme minäkin päivänä. Ei oo tullut hävikkiä 😊
Joskus on käyty koko perhe kaupassa. Muuten ok, mut kun kuopus oli esim. 3v, ja 4v, niin hän säntäili ympäriinsä, oli stressaavaa vahtia häntä 😅 nyt 5v hän on jo hiukan rauhallisempi. Silti on ihana olla kotisohvalla ja rauhassa miettiä viikoksi ruokatilaus 😊 Tilauksen voi tallentaa, ja muokata myöhemmin.
Tänään sunnuntai-iltana tosin kävin mun esikoisen kaa Prismassa kahestaan, käytiin myös kosmetiikkaosastolla, oli mukavaa. Ja ostimme ruokaa.
On kivaa, että on mahdollisuus ite käyä kaupassa, jos siitä tykkää, tai voi noutaa kauppatilauksen, tai tilata kotiin tuotuna ruuat.
Täällä syrjemmässä ei ole lapsia vaivoina. Yli puolet asiakkaista on harmaapäisiä eläkeläisiä. Raskaana olevaa naista en edes muista koska olisin viimeksi nähnyt.