Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita, keinosi, kotikonstisi erilaisten vaivojen hoitoon lääkkeettömästi

Vierailija
25.10.2025 |

Saa kertoa kaikenlaisten vaivojen lievityskeinoista kotikonstein.

Saa kysyä neuvoja omiin vaivoihisi.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vatsavauvat hävisivät, kohtu poistettiin. Toiseksi lopetin gluteenituotteet, sipulit ja mausteet. Sokeria syön edelleen. Sitä vähän liioitellaan varsinkin jeesuspiireissä

Kohtu aiheutti muitakin suolistovaivoja, ripulista ilmavaivoihin.

Sillä taipumusta kramppailla suolet kaverina.

Kohdun "kramppaaminen" ei ole normaalia. Käytitkö jotain lääkitystä tai kärsitkö nestehukasta?

Vierailija
22/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuohon etovaan ja pahoinvointioloon jotain juomaa, joka helpottaisi? Jokin haudutettu yrtti esim. tai keitos/liemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vatsavauvat hävisivät, kohtu poistettiin. Toiseksi lopetin gluteenituotteet, sipulit ja mausteet. Sokeria syön edelleen. Sitä vähän liioitellaan varsinkin jeesuspiireissä

Sisäelimen poistaminen ei ole luonnonlääkintää. Kohdunpoistolla on myös monia muita seurauksia ja ongelmia.

Tässä ketjussa keskitytään luonnonlääkintään eli ei-pharmakologisiin toimenpiteisiin.

Vierailija
24/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuohon etovaan ja pahoinvointioloon jotain juomaa, joka helpottaisi? Jokin haudutettu yrtti esim. tai keitos/liemi.

Raskauspahoinvointiin suositellaan inkiväärihauduketta. En ole itse testannut, mutta näin olen kuullut.

Vierailija
25/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisieni: sivele väkiviinaetikkaa kerran tai kaksi kertaa päivässä vanupuikolla kyseisille kynsille. Jatka hoitoa, kunnes kynnet ovat kokonaan kasvaneet terveen näköisiksi.

Vierailija
26/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etovaan oloon eli pahoinvointiin lievitystä kotikonstein?

Appelsiinimehu. Kokeile myös puolukkaa.

Vierailija
27/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus: lämmin sipulihaude

Nivelkivut: inkivääri- tai cayennehaude

Kylmät jalat: cayennehaude yön ajaksi

Vierailija
28/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki. Miten teet hauteen?

Vierailija
29/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskauspahoinvointiin suositellaan inkiväärihauduketta. En ole itse testannut, mutta näin olen kuullut.

Ruokavirasto suosittelee, että inkivääriä sisältävään teepakkauksiin ja sitä vastaaviin juomajauheisiin on hyvä tehdä seuraava merkintä: Ei suositella raskaana oleville.

Vierailija
30/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

inkiväärisstä tuli mieleen: äidilläni paha nivelrikko yhdessä sormessa, mutta kun hän syö inkivääriä, niin nivel notkistuu ja suoristuu. Valitettavasti on hiukan allerginen inkiväärille, joten ei voi koko aikaa sitä syödä. Nämä vaivat kulkee suvussa, joten olen alkanut itse jo ennaltaehkäisevästi syömään sitä. En kauheasti tykkää mausta, mutta lisäilen välillä ruokiin, jotta oppisin ajoissa pitämään mausta. 

Vierailija
31/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plantaarifaskiitti eli kantapää- ja jalkapohjakipu keski-iässä: estrogeenin vähentyessä kehossa tulee lihaskipuja ja nivelvaivoja. Pohjelihastreeni ja varsinkin alapohkeiden venytysliikkeet auttavat pitämään plantaarifaskiitti-kipuja poissa. Lisäksi kenkien tulee olla jalkaholvia tukevat.

Vierailija
32/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdun "kramppaaminen" ei ole normaalia. Käytitkö jotain lääkitystä tai kärsitkö nestehukasta?

Kohdun kramppaaminen kerran kuukaudessa on täysin normaalia. Näin kohtu tehostaa limakalvojen poistumista. Oletko mies kun vähättelet kuukautiskipuja? 

Vierailija
33/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymykseen ja flunssan ennaltaehkäisyyn Kräuterblutsaft. Kuukauden kuurina.

Vierailija
34/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etovaan oloon eli pahoinvointiin lievitystä kotikonstein?

Ikä? Vaihdevuosien yleinen oire.

Vierailija
35/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki. Miten teet hauteen?

Elmukelmun päälle talouspaperia, johon hieman esim. kookos- tai oliiviöljyä, siihen maustetta. Sukan tai sidoksen alle yöksi.

Vierailija
36/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavirasto suosittelee, että inkivääriä sisältävään teepakkauksiin ja sitä vastaaviin juomajauheisiin on hyvä tehdä seuraava merkintä: Ei suositella raskaana oleville.

Länsimainen kääketiede ei tarjoa mitään keinoja hallita raskauspahoinvointia eikä ole viitsinyt nähdä vaivaa edes selvittääkseen sen syytä. On parempi luottaa viisaampiin perinteisiin kuin länsimaiseen lääketieteeseen.

Vierailija
37/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

inkiväärisstä tuli mieleen: äidilläni paha nivelrikko yhdessä sormessa, mutta kun hän syö inkivääriä, niin nivel notkistuu ja suoristuu. Valitettavasti on hiukan allerginen inkiväärille, joten ei voi koko aikaa sitä syödä. Nämä vaivat kulkee suvussa, joten olen alkanut itse jo ennaltaehkäisevästi syömään sitä. En kauheasti tykkää mausta, mutta lisäilen välillä ruokiin, jotta oppisin ajoissa pitämään mausta. 

Sitä voi käyttää myös paikallisesti kietomalla hauteen ongelmanivelen ympärille. Ylipäätään nivelongelmiin auttaa nestetasapainon korjaaminen!

Vierailija
38/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdun kramppaaminen kerran kuukaudessa on täysin normaalia. Näin kohtu tehostaa limakalvojen poistumista. Oletko mies kun vähättelet kuukautiskipuja? 

En vaan terve nainen.

Vierailija
39/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inkivääri (kokonainen) auttaa myös hammassärkyihin jos ei heti saa aikaa hammaslääkärille. Pari kolme inkivääriä suuhun ja tunnin välein uudet, laimentavat tulehduksia. 

Vierailija
40/55 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inkivääri (kokonainen) auttaa myös hammassärkyihin jos ei heti saa aikaa hammaslääk

Muistaakseni neilikka voi myös auttaa hammaskipuihin