Ideoita, keinosi, kotikonstisi erilaisten vaivojen hoitoon lääkkeettömästi
Saa kertoa kaikenlaisten vaivojen lievityskeinoista kotikonstein.
Saa kysyä neuvoja omiin vaivoihisi.
Kommentit (55)
Polvisärkyihin auttaa rahkasta tehty haude. Tästä on itsellä hyvät kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuohon etovaan ja pahoinvointioloon jotain juomaa, joka helpottaisi? Jokin haudutettu yrtti esim. tai keitos/liemi.
Raskauspahoinvointiin suositellaan inkiväärihauduketta. En ole itse testannut, mutta näin olen kuullut.
inkiväärisstä tuli mieleen: äidilläni paha nivelrikko yhdessä sormessa, mutta kun hän syö inkivääriä, niin nivel notkistuu ja suoristuu. Valitettavasti on hiukan allerginen inkiväärille, joten ei voi koko aikaa sitä syödä. Nämä vaivat kulkee suvussa, joten olen alkanut itse jo ennaltaehkäisevästi syömään sitä. En kauheasti tykkää mausta, mutta lisäilen välillä ruokiin, jotta oppisin ajoissa pitämään mausta.
Inkivääri (kokonainen) auttaa myös
https://hammaslaakarilehti.fi/noitamuorit-tekivat-korvaamatonta-tyota-a…
Vierailija kirjoitti:
Onko tuohon etovaan ja pahoinvointioloon jotain juomaa, joka helpottaisi? Jokin haudutettu yrtti esim. tai keitos/liemi.
En tiedä juomista, mutta ruisleivän pala hitaasti mutustellen ilman mitään päällisiä voi auttaa. Ja hengittely, millä rauhoittaa elimistöä. Itsellä pahoinvointi liittyy myös niskojen jumeihin, joten lämmin kauratyyny olalla voi helpottaa.
Mulla auttoi nivelkipuihin glukosamiini. Se on siis ihan markettien vitamiinihyllyltä löytyvä. Epätoivoisena testasin, ja se toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä juomista, mutta ruisleivän pala hitaasti mutustellen ilman mitään päällisiä voi auttaa. Ja hengittely, millä rauhoittaa elimistöä. Itsellä pahoinvointi liittyy myös niskojen jumeihin, joten lämmin kauratyyny olalla voi helpottaa.
Tässä oi olla totuudensiemen. Ruispuuroa jauhoista keitettynä oli se, jota halusin syödä voidessani pahoin.
Verenkierron parantamiseen auttaa:
Kävely, juoksu ja pyöräily
Tee nilkkojen ja varpaiden pyörityksiä ja nostoja.
Istuessa tai seistessä voit koukistaa ja ojenna nilkkoja jännittäen samalla pohjelihaksia.
Kyykistele säännöllisesti
Päänsärkyyn monesti auttaa suihku sekä hiusten pesu. Jos kärsii home asunto oireilusta, auttaa asunnon siivous. Epämääräiseen huonoon oloon apua saa lomareissusta tai vaikkapa vierailusta tuttavan luona.
Harrastaa kannattaa kotioloissa ulkotilojen sijaan ja muistaa kohtuus kaikessa, tämä vaivojen ennaltaehkäisyyn. Lattialla istuminen on terveellisempää kuin tuolilla, myös korkean työllisyyden kaupungissa tai maassa asuminen on terveyttä edistävää. Myös positiivinen ajatusten kulku ja ikävän negatiivisen puheen välttely auttaa asiaa.
Unettomuuteen tai levottomaan oloon auttaa raskas liikunta illalla. Ummetukseen sokeriton energiajuoma. Sydäntykytykseen, korkeaan pulssiin auttaa pienehkö alkoholiannos.
Hyviä vinkkejä tuossa edellisessä kommentissa.
Lässähtäneeseen olotilaan suosittelen asunnon tuuletusta aamuisin läpivedolla.
Asunnon lämpötilan säätöä n. 19-20 asteeseen.
Mulla pahoinvointi helpottuu kun raastaa tuoretta inkivääriä kuumaan veteen ja hörppii sen kitaan. Sekaan voi laittaa hunajaa.
Flunssainen kuumetauti : jauhemaista c-vitamiinia 800mg x 5krt päivä
Ummetus lyhytaikainen: Magnesiumjauhe 1400mg kerta-annoksena
Ummetus pitkäaikainen: psylliumjauhe veteen sotkettuna
Kurkkukipu: suolavedellä kurlaaminen
Närästys: soodavesi
Nukahtamisvaikeudet/ levottomuus: kamomillatee
Migreeni: niskajumppa
Lihas/nivelkivut:mesiangervohaude (Huom, ei ASA allergisille eikä astmaatikoille)
Allergiaoireet: havupuu-uutejuoma n1dl per päivä, tarvittaessa lisää
Verensokerin ailahtelut: kromi 200mg ravintolisä
Voimaton/veltto olo: suolaa kielelle nokare
Ahdistus: hidastettu hengitys ja taivaalle katselu (outoa mutta auttaa)
Ärtynyt olo: Fyysinen raskas liikunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn neuvoa suolistoperäiseen lievään alavatsakipuun.
Miten sitä voisi lievittää?
Korjaamalla elintapansa, ruokavalionsa ja suolistobakteerinsa.
Piparminttuöljy ja fenkolinsiemenet auttaa!
Vierailija kirjoitti:
Verenkierron parantamiseen keinoja?
Kuivaharjaus ja lymfahieronta. Molemmissa tärkeää mistä kohden sen aloittaa, netistä löytyy ohjeita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskauspahoinvointiin suositellaan inkiväärihauduketta. En ole itse testannut, mutta näin olen kuullut.
Ruokavirasto suosittelee, että inkivääriä sisältävään teepakkauksiin ja sitä vastaaviin juomajauheisiin on hyvä tehdä seuraava merkintä: Ei suositella raskaana oleville.
Tuore inkivääri josta tuo hauduke tehdään ei kuitenkaan taida olla kiellettyjen listalla?
Kurkkukipuun auttaa salviatee tuoreista salvian lehdistä. Yrtteihin ei kaadeta kiehuvaa vettä päälle vaan sellaista 90 asteista. Vähän jäähdytettynä lisätään vielä hunajaa ja puristettua sitruunanmehua. Tätä kun päivän mittaan juo parikin litraa niin helpottuu kurkkukipu.