Mitä sinä muistat vuodesta 1971?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1966 ja nyt siis 59-vuotias. Kuka siellä inisi, että olen dinosaurus.
Tuu tasaselle niin koitetaan.
Muistan vuodesta -71 paljonkin.
Mä tulen tasaselle ihan koska vaan. Helsinki, Malmi. Sano paikka ja aika.
Sinusta ei ole mihinkään, vätys.
Jätä edes se valkoinen keppi kotiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1966 ja nyt siis 59-vuotias. Kuka siellä inisi, että olen dinosaurus.
Metroasemalla. Heti.
Tunnistat minut kahden käden lyömämiekasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metroasemalla. Heti.
Tunnistat minut kahden käden lyömämiekasta.
Hai sie! Miekii tuun Malmin metroasemalle! Jätän kepin kotiin. Mut Moran mie otan.
Muistan katsoneeni vanhempien ja isoäidin kanssa kuulentoa josta en tajunnut mitään mutta jäi mieleen miten kaikki hössöttivät hirveästi että minun pitäisi katsoa kun tämä on niin ainutlaatuinen juttu. Viimeinen Apollo-lento oli 1972
Olen oppinut lukemaan 1971 ja suunnilleen ensimmäinen asia jonka itse luin lehdestä olivat TV-ohjelmat kun löysin ihan mielettömän jännän animaation nimeltään Myrskylinnut ja halusin selvittää koska seuraava jakso tulee.
Vierailija kirjoitti:
mustaihoiset ja arabit asuivat omassa maissaan eivätkä ilmaiseksi hesassa
Tälläisia kultaisia ensimmäisiä muistoja on vielä vuonna 1995 syntyneilläkin.
Olin 14 v. Kävin keskikoulua. Kotona oli vaikeaa. Päätin että kun saan keskikoulun käytyä vuoden kuluttua, lähden kotoa. Niin teinkin. Parasta tuossa vuodessa oli ensirakkaus/ihastus
Vierailija kirjoitti:
Muistan katsoneeni vanhempien ja isoäidin kanssa kuulentoa josta en tajunnut mitään mutta jäi mieleen miten kaikki hössöttivät hirveästi että minun pitäisi katsoa kun tämä on niin ainutlaatuinen juttu. Viimeinen Apollo-lento oli 1972
Olen oppinut lukemaan 1971 ja suunnilleen ensimmäinen asia jonka itse luin lehdestä olivat TV-ohjelmat kun löysin ihan mielettömän jännän animaation nimeltään Myrskylinnut ja halusin selvittää koska seuraava jakso tulee.
Vaan etpä tiedä mitä kuulentoa niistä katsoitkaan jos et tarkoita sitä ensimmäistä laskeutumista 1969...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 1v.
Aika vähän. Minkä ikäinen olet nyt??
Et osaa laskea?
En osaa juu, mutta osaan ympyröidä erilaisia alkioita isommasta joukosta.
En ollut vielä syntynytkään. Äiti ja isä olivat teinejä (alaikäisiä). Isovanhemmat vähän päälle nelikymppisiä.
Itse olen millenniaali. Vanhemmat päättivät hankkia lapsia vasta kaksvitosina.
Aloitin oppikoulun silloin.
Juha Väätäinen voitti 10 km juoksun Helsibgin EM kisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Se pitkä telkkarilähetys tuli vuonna 1969, missä Armstrong ja Aldrin laskeutuivat kuun kamaralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitkä telkkarilähetys tuli vuonna 1969, missä Armstrong ja Aldrin laskeutuivat kuun kamaralle.
En usko että voisin muistaa tuota mutta kai niitä myöhempiäkin näytettiin TV:ssä.
Mieleen jäi myös miten sukulaisten luona vieraillessa kaikki tapahtumat piti sijoittaa jonkin puuduttavan tylsän Payton Placen ympärille jota vanhemmat seurasivat niin etteivät teetä uskaltaneet käydä hakemassa kun jotain olisi voinut jäädä näkemättä.
Sitäkin esitettiin 1969-1974 joten vaikea sanoa miltä vuodelta ensimmäiset muistot ovat
Hirvenmetsästys (laulu) on julkaistu kai 1970 ja muistan miten päivystin radion äärellä kun se oli hauskin ralli jonka tiesin. Ei kai sitä montaa vuotta julkaisun jälkeen soiteltu yhtenään?
Vierailija kirjoitti:
Aika dinosaurus saa olla muistaakseen tuolta ajalta jotain.
Haista itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 1v.
Aika vähän. Minkä ikäinen olet nyt??
7v.
Menin naimisiin rakkaani kanssa, ja olemme edelleen yhdessä😍
Vierailija kirjoitti:
Aloitin oppikoulun silloin.
Kuin myös. Kesällä tuli radiosta Pekka Lipposen seikkailuja jatkokuunnelmana. SIis 5 min pätkä joka päivä klo 12, ja kooste viikon jaksoista aina keskiviikkona illalla. Kukahan tuonkin formaatin keksi, mutta kyllä se 11-vuoriaan onnistui koukuttaamaan. Muista tämän Lippos-jutun siitä, että missasin aloitusjakson oppikoulun pääsykokeiden takia.
Tapasin tulevan mieheni tuolloin, 22.10///on edelleenkin mieheni
Ajanlasku pitäisi aloittaa tuosta vuodesta (foul year of the Lord), koska Herramme ja Mestarimme syntyi tuolloin!