Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkit 2026

Vierailija
24.10.2025 |

Säästövinkit 2024 oli hyvä, kokeillaanko uudestaan? Hyvin suunniteltu jne...

Onko tavoitteita? Itse yritän saada säästöön 12.000€ ensi vuonna. Rahat enimmäkseen sijoitan kasvamaan korkoa. Summasta voin tinkiä toki jos tulee jotain oikeasti tärkeää.

Keinoja? Vertaistukea?

SäästöTäti

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina kyttään kilohintaa ja ostan täyttöpakkauksia.

Mietin mitä oikeasti tarvitsen. Heräteostot pois. Kauppaan menen listan kanssa ja muuta en osta.

Mulla on viikkobudjetti. Kyttään sen puitteissa tarjoukset ja punalaputetut. Viime viikolla jäi 50 euroa käyttämättä, siirsin säästöön. 

Vierailija
122/176 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä näyttäisi olevan jotain makuainetta, veikkaan minttua. Ei käy."

Joo, monille sopii hammastahna jos siinä ei ole sls eli sitä vaahtoavaa ainetta. Zendiumissa oli ainakin ennen kanananmunaproteiinijohdannaista (vai oliko maito) joten se kannattaa ottaa huomioon jos on allergioita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko talven olen leiponut leivät itse, leivinuunissa paisto ja ulkona pakkasessa jäädytys että on aina pakastimessa leipää. Kasvihuonekurkkuja, -tomaatteja ja -salaatteja olen korvannut porkkanarasteella, marinoidulla kaalisalaatilla tai juureslisäkkeillä, on tullut vaihteluakin enemmän. Perunat maistuu perheelle parhaiten lohkoperunoina joten niitä on ollut usein. Väli- ja iltapalaksi on usein tyrkyllä kiisseliä tai lappapuuroa itse poimituista marjoista.

Vierailija
124/176 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari ylimääräistä vuoroa tammikuussa kun flunssa kaatoi työkavereita.

Vierailija
125/176 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutin tammikuussa karkkiin 3€ ja muihin sokerisiin herkkuihin 12€. Aika jees, mutta ei haittaisi terveyttäkään jos vielä vähentäis. Alkoholiin kului 0€, juhannuksena saatan ostaa viinipullon.

Säästö-Täti

Vierailija
126/176 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on halvin ruispala? Lidlin oma merkki 1,28€ 12kpl?

Kaipaisin myös tietoa mikä on halvin kotimainen voi. Lidlin on 3,77€. Löytyykö halvempaa? 

Vierailija
127/176 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aloittaa kesän parvekeviljelykset, chilit ja paprikat pääsee ensimmäisinä multaan.

Vierailija
128/176 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariinit tarjouksessa, hetki siis syödään sitä eikä Vilmariinia. Olisihan sitä paljon halvempiakin mutta olen mielummin ilman tai uitan leipäni rypsiöljyssä :D

Vierailija
129/176 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
130/176 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin journalistiliitosta, tajusin vasta jälkeen päin miten paljon olin maksanut turhasta.

Kun kaikeinlisäksi verovähennys jäi pois.

Vierailija
131/176 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jos säästäisi käymällä huoriasa vain kerran kuussa? Tapana on ollut käydä kaksi kertaa kuussa.

Vierailija
132/176 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimesta löytyy kivasti kesää. Normaalien marjojen ja sienien lisäksi mm. yrttivoita, yrttejä peston tekoon, nokkosta, kukkakaalia ja parsakaalia. Oma tuotanto pakastettu silloin kun satoa tulee niin paljon ettei ehdi syödä ja kaupasta ostettu kun satokausi kuumimmillaan eli hinta halvimmillaan.

Vierailija
133/176 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt jos säästäisi käymällä huoriasa vain kerran kuussa? Tapana on ollut käydä kaksi kertaa kuussa.

Eikö ne anna alennusta vakioasiakkaille.

Vierailija
134/176 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän rintaliivejä vain kodin ulkopuolella. Eivät kulu ja riittää kahdet. Kotona pidän päälläni mitä sattuu riepuja. Muuten omistan 1-2 siistit vaatteet. Kasvata pitkät hiukset. Riittää kun käy kerran vuodessa kampaajalla. Asu halvasti, älä sisusta. Osta käytettynä. Jos näet jotain kirpparilla halvalla, osta ja myy kalliimmalla netissä. Sijoita rahat. Osta juustotilille osinko/osakkeita. Sijoita osingot edelleen. Älä ota lemmikkiä, ota kavereilta hoitoon ja maksu siitä. 

Vierailija
135/176 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne anna alennusta vakioasiakkaille.

Miksi pitäisi? Kulut ne kasvaa ilolinnuillakin niinkuin muillakin.

Vierailija
136/176 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"EIkö noissa osakkeissa kaupankäyntikulutu ole sellaiset, että vähemmällä kuin 500e ei edes kannata ostella?"

Ei ole. 

Ostin tänään tonnilla osakkeita osakesäästötilille. Kulut 8 euroa. 

Vierailija
137/176 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi meni muhimaan raparperituorepuuro, pakkasesta oman maan soseeksi keitettyä sokeritonta raparperia, kaurahiutaleita, halpaa maustamatonta rahkaa, maitoa, ripaus kanelia ja sokeria.

Vierailija
138/176 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutaan pesemään työvaatteet kotona, lopetin niiden pesemisen joka käytön jälkeen kun totesin että usein tuuletus riittää kun ei ole ollut raskas päivä. Vain aluvaatteet vaihtoon joka työpäivän jälkeen. Väheni pyykkäyksen tarve merkittävästi.

Vierailija
139/176 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tupakointi, sen hintahan on ihan posketon.

Vierailija
140/176 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän rintaliivejä vain kodin ulkopuolella. Eivät kulu ja riittää kahdet. Kotona pidän päälläni mitä sattuu riepuja. Muuten omistan 1-2 siistit vaatteet. Kasvata pitkät hiukset. Riittää kun käy kerran vuodessa kampaajalla. Asu halvasti, älä sisusta. Osta käytettynä. Jos näet jotain kirpparilla halvalla, osta ja myy kalliimmalla netissä. Sijoita rahat. Osta juustotilille osinko/osakkeita. Sijoita osingot edelleen. Älä ota lemmikkiä, ota kavereilta hoitoon ja maksu siitä. 

Mikä on juustotili?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi