Säästövinkit 2026
Säästövinkit 2024 oli hyvä, kokeillaanko uudestaan? Hyvin suunniteltu jne...
Onko tavoitteita? Itse yritän saada säästöön 12.000€ ensi vuonna. Rahat enimmäkseen sijoitan kasvamaan korkoa. Summasta voin tinkiä toki jos tulee jotain oikeasti tärkeää.
Keinoja? Vertaistukea?
SäästöTäti
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima on kuulemma kasvanut kun palkat on nousseet, jotain on kyllä pielessä kun ei riitä siihenkään mihin ennen 🤔
Itsellä ok tilanne, mutta useampi työkaveri tulee kamppailemaan vielä parikin kuukautta tammi-helmikuun sähkölaskujen takia. Osalla pitkä työmatka ja bensan hinta jo lukemissa että jääkö kohta mitään käteen jos on osa-aikainen.
Ruokaa ja muuta tarviketta tilaan halvemmalla ulkomailta. Polttoainetta tankkaan Virossa ja samalla osta viinaa sen verran mitä juon. Opiskelijakortilla saa jotain alennuksia esimerkiksi kuntosalikortista . Vanhaa tavaraa myyn Torilla.
" Keskustan Lohi kehottaa kaikkia varautumaan: Edessä ennennäkemättömiä säästöjä
HS-haastattelu|Kansanedustajan mukaan kansalaiset ja puolueet – myöskään keskusta – eivät vielä kunnolla ymmärrä, kuinka kivuliaita leikkaus- ja veronkiristyspäätöksiä ensi vaalikaudella on tehtävä. "
Saas nähdä mitä vielä keksivät, onneksi en elä tuilla, mutta kyllä ne verojen kiristykset tulee kirpaisemaan eikä houkuttele kuluttamaan juuri nyt.
Tänään teen lappapuuron ja elän sillä pari vapaapäivää. Työpäivien evääksi tälle viikolle on hävikkihevilaatikon sisällöstä tehtyä linssi-kasvissosekeittoa.
Sulaa maata jo näkyy, kohta saa kerättyä nokkosta.
Maustettua teetä saa perus halppis mustasta tai vihreästä teestä kun heittää mukiin esim yhden mintunlehden, oreganoa, omenanpalan, sitruunamehua, marjoja, tilkka marjamehua... Itse kuivaan kaikki ylijäämäyrtit ja kesällä kaikennäköistä villiä ja kesyä yrttiä, lisäksi esim mansikankannat antavat hyvän maun teehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu jäi 750€ plussalle, helmikuun iso lasku tuli jo hoidettua tammiuun puolella, joten ehkä helmikuussa enemmän.
SäästöTäti 750/12.000
Helmikuu +1700€ eli etenee kivasti. Ruokakauppaan ja bensaan meni vähemmän kuin yleensä, palkka oli hyvä, isoja laskuja ei helmikuussa ollut.
SäästöTäti 2.450/12.000
Maaliskuu lopulta +800€ vaikka pahemmalta näytti kun katsoi ruokakauppaan kannettua rahamäärää.
Onko muut saanu säästöön jotain?
SäästöTäti 3.250/12.000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää säästövinkit tuntuu olevan aika monet vain rikkaille.
Jätä pois limsat, suklaat ja karkit. No ei jumankekka niihin ole varaa ollut ennenkään!
Itse poimittuja marjoja ja mitä kaikkea vastaavaa! No piru omavaraistaloutta tässä on yritetty ylläpitää koko ikänsä.
Vaateostokset minimiin. Minimillä tässä on aina mentykin. Koska mulla muka olisi ollut varaa ostella ylimääräisiä vaatteita? Ei koskaan, tähän on tottunut jo lapsena.
Jne. Hei haloo, nää vinkit on sellaisia, joita tavallinen pienipalkkainen ihminen on pitänyt ihan normaaliin elämiseen kuuluvina asioina aina.
Kaikessa on aina menty sen halvemman vaihtoehdon mukaan. Aina on pihistelty, aina on käytetty kaikki loppuun ja aina etsitty niitä edullisimpia vaihtoehtoja.
Paras säästö vinkki mitä olen kuullut: menkää sukulaisiin syömään. Ja aina kun saatte jostain ilmaiseksi ruokaa, syökää mahat niin täyteen, että seuraavan päivän voi paastota.
Kuulisin vinkkejä mielellään myös niiltä joille säästäminen on ollut arkipäivää jo kauan tai pakon edessä. Mitä teette ku hinnat vaan nousee, mistä vielä voi säästää?
Edelleen kaivataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Kylläpäs olet rajoittunut jos luulet että tuloja saa VAIN työtä tekemällä.
Minä olen tänä vuonna joka ikinen viikko kasvattanut tulevaisuuden tulojani, ilman että minun tarvitsee tulevaisuudessa niiden eteen tehdä yhtään työtä. "
Ja aina olet sen joka säästöketjussa kertomassa kertomatta ikinä mitä käytännössä teet.
SäästöTäti
no miten olisi SIJOITTAMINEN?
Kyllä minulla tulee sijoittamalla 5 numeroinen summa rahaa vuosittain, ja tulevat tulot kasvavat viikoittain. Itse asiassa tällä viikolla olen nostanut tulojani 3 kertaa. Ensi viikolla jälleen nostan tulojani, tosin tällä kertaa juustotilille.
Mistä sait alkupääoman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Minä olen tänä vuonna joka ikinen viikko kasvattanut tulevaisuuden tulojani, ilman että minun tarvitsee tulevaisuudessa niiden eteen tehdä yhtään työtä. "
Ja aina olet sen joka säästöketjussa kertomassa kertomatta ikinä mitä käytännössä teet.
SäästöTäti
Kyllä minulla tulee sijoittamalla 5 numeroinen summa rahaa vuosittain, ja tulevat tulot kasvavat viikoittain. Itse asiassa tällä viikolla olen nostanut tulojani 3 kertaa. Ensi viikolla jälleen nostan tulojani, tosin tällä kertaa juustotilille.
Mistä sait alkupääoman?
Kuulemma muutama kymppi riittää alkuun. En sitten tiedä miten kela suhtautuu jos sijoittaa toimeentulotuesta pari kymppiä?
Ei tykkää kela sijoittamisesta eli ei käy rikastumiskeinoksi ttt-asiakkaalle.
Lidlistä mannaryynejä -10% kupongilla eli 0,77€ paketti, tästä tulee muistaakseni 6 satsia lappapuuroa.
Eli 0,13€/kattilallinen, puolukat tai herukat ilmaiset, kaveriksi maitopurkki ~1€. Tällä elää yhden päivän halvasti. Vaikka kerran viikossa näin, niin ei varmaan kuole mihinkään puutokseen mutta saa tosi halpoja päiviä edes välillä ja aina parempaa kuin kaurapuuro.
Kahden viikon aamupalasämpylät leivottu ja jää muutama vielä yli. Hintaa koko satsille alle euro (neljän viljan hiutaleita, vehnäjauhoja, kuivahiivapussi, ripaus suolaa ja vähän öljyä). Päälle vilmariinia ja arkijuustoa. Koko kuukauden aamupalat max 5€, sekin varmaan yläkanttiin jos ei pistä kovin paksusti juustoa.
Nyt on huono aika myydä mitään, ainakaan järkevään hintaan, mutta joka viikko ainakin yritän. Ilmaiseksi en anna jos tavaralla on oikeasti arvoa, jätän varastoon ja yritän myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
SäästöTäti
Mistä sait alkupääoman?
Varastin
Lidlin äpissä 5€ kuponki 50€ ostoksista, kelpaa.
Ostovoima on kuulemma kasvanut kun palkat on nousseet, jotain on kyllä pielessä kun ei riitä siihenkään mihin ennen 🤔