Säästövinkit 2026
Säästövinkit 2024 oli hyvä, kokeillaanko uudestaan? Hyvin suunniteltu jne...
Onko tavoitteita? Itse yritän saada säästöön 12.000€ ensi vuonna. Rahat enimmäkseen sijoitan kasvamaan korkoa. Summasta voin tinkiä toki jos tulee jotain oikeasti tärkeää.
Keinoja? Vertaistukea?
SäästöTäti
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaetaan täällä ryhmässämme säästövinkit: https://www.facebook.com/groups/1407382251169084/
Ei ole facebookia.
Ja omalla naamalla ei varmaan kukaan halua vinkata näitä extremevinkkejä. Mitän niitä nyt on, vessapaperit ja saippuat julkisista vessoista, työkaverien eväiden syöntiä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei kysytty, mutta eikö olisi helpompaa kasvattaa tuloja kuin vähentää kulutusta?
Helpompaa? Näinä aikoina? No ei todellakaan.
No kyllä on.
Olen nostanut tulojani tänä vuonna jo 15 kertaa.
"EIkö noissa osakkeissa kaupankäyntikulutu ole sellaiset, että vähemmällä kuin 500e ei edes kannata ostella?"
Ei ole.
Muuta maaseudulle ja käy kaksi kertaa kuukaudessa kaupungissa niin huomaat miten vähän rahaa kuluu. Ja älä tilaa mitään netistä.
Tää on ehkä vähän hassu mutta...
Salutem-hammastahna maksaa jo lähes kympin per tuubi. Sille ei kuitenkaan ole ollut järkeviä vaihtoehtoja, eikä herkkäsuinen halua tinkiä tahnastaan tietenkään. No, Rusta on alkanut myymään Zendium Sensitive-tahnaa, joka käytännössä vastaa Salutemia. Hintaa kahden tuubin pakkaukselle on reilu neljä euroa.
Minun säästöjä:
Omat eväät töihin.
Ei valmisruokia
Leipää harkiten
Uunin käyttö max 2krt kuukaudessa
Kaurapuuroa aamu- tai iltapalaksi
Jos vaatteita tarvitsee, UFF euron päivät
Vierailija kirjoitti:
Tää on ehkä vähän hassu mutta...
Salutem-hammastahna maksaa jo lähes kympin per tuubi. Sille ei kuitenkaan ole ollut järkeviä vaihtoehtoja, eikä herkkäsuinen halua tinkiä tahnastaan tietenkään. No, Rusta on alkanut myymään Zendium Sensitive-tahnaa, joka käytännössä vastaa Salutemia. Hintaa kahden tuubin pakkaukselle on reilu neljä euroa.
Joissain tokmanneissa on myös ollut. Hyvä hammastahna.
Vierailija kirjoitti:
Minun säästöjä:
Omat eväät töihin.
Ei valmisruokiaLeipää harkiten
Leipä sinänsä on halpaa mutta ne päälliset... Mikähän kotimainen juusto on halvin, Arkijuusto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun säästöjä:
Omat eväät töihin.
Leipä sinänsä on halpaa mutta ne päälliset... Mikähän kotimainen juusto on halvin, Arkijuusto?
Niin on (jos ei tarvitse gluteenitonta leipää) Eikä leipä yksinään kauheasti vie nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun säästöjä:
Omat eväät töihin.
Niin on (jos ei tarvitse gluteenitonta leipää) Eikä leipä yksinään kauheasti vie nälkää.
Eikä pelkkä puuro vie nälkää, siinäkin ne nälkää kauemmin pitävät lisukkeet on se kalliimpi osa. Kananmuna hyvä leivän tai puuron kaveriksi mutta ei maistu millään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun säästöjä:
Omat eväät töihin.
Akijuusto oli 5,30 €/kg meidän Lidlissä ja äkkikatsomalta halvin kotimainen myös kun muiden hintoja netistä selaa. Eli tämä on meidän juusto jatkossa tai vuorotellen normaalin kanssa.
Tyhjästä hammastahnatuubista riittää vielä viikoksi kun sen leikkaa auki, samoin käsirasvasta. Huulirasvapuikkoon jää tolkuttomasti tavaraa, pikkulusikan varrella saa vielä viikkojen huulirasvat kaiveltua. Näpertelyä mutta kaikki on eteenpäin.
Siirrän heti tilipäivänä 2000 euroa säästöön ja lopuilla on vaan pärjättävä, vaikka sitten pahasti pihistellen. Säästöihin kosken vain äärimmäisessä hädässä.
Olen ollut lomalla, kauheat pakkaset ja sähkönhinta pilvissä. Tiski- ja suihkuvedet lämmitetty puuhellalla, sähköhellaa ei ole käytetty. Aikaa vievää mutta lomalla on aikaa. Pyykit odottaa vielä että sähkö vähän halpuu, nyrkkipyykille en sentään ala.
Joku ilmoitti, että menee varasteluksi. No joo.
Rupesin vaan miettimään, että mitä ihmettä sitä varastelisi? Monet vie yleisistä vessoista vessapaperia. Se ei suuria apuja budjettiin merkkaa.
Myymälävarkauksia en suosittelisi, niistä kun jää kiinni niin helposti. Ja sitten menee maine. Se vähäinenkin. Tiedä mihin kaikkeen se lopulta vaikuttaisi.
Multa on kerran viety yöllä auton tankista bensat, tosin siitä on jo aikaa. Silloin tankin sai helposti auki. Harmittihan se, kun olin just tankannut täyteen.
Kun olin lapsi, meiltä vietiin yöllä narulla kuivumassa olleet lakanat ja jotain muutakin. Äiti kyllä osasi arvata, kuka ne vei, mutta ajatteli että vieköön jos on niin vailla. Vanhat lakanatkin siis kelpasi. Huvittavaa oli, että vei samalla kaikki pyykkipojatkin.
Nykyään kuulee joskus, että taloyhtiön pyykkituvista on jotain viety. Silloinhan sen melkein tietää, että joku talon asukas se on
Hautausmailta jotkut vie kukkia ja kynttilöitä. No ei senkään luulisi leiville lyövän.
Mun on vaikea kuvitella, että mitä ihmettä voisin varastaa, jos niin paha paikka tulisi. Ja että se olisi sellaista, mikä tosiaan auttaisi ahdingossa.
Nälkäänsä voisi koittaa varastaa torilta omenoita tai perunoita. Ehkä. Kiinni sitä jäisi siitäkin, kumminkin.
Ammattivarkaat on asia erikseen. Mutta ne nyt ei pikkuhiluilla leikittele.
Kannattaa varmaan vaan pysyä rehellisenä.
Leipä melkein ilmaista, kun ostaa isot jauhopussit ja tekee itse ja pakastaa.
Puuro myös superhalpaa se joku Xtra pikahiutale 0,45 euroo
Limsoja, mehuja, energiajuomia yms. sokerilitkuja ei tarvitse juoda ollenkaan. Tilalle vesi. Myös terveellistä
Biobusseja ei tarvitse, kun opettelee taittelemaan ilmaislehdistä paperipussin
Ilta-alet, kauppojen ale tuotteet ja hävikkikorit kun jaksaa kiertää, niin säästyy valtavasti
Hernekeitto halpa ja helppo ruoka. EI tarvitse lihaa, kun herneessä proteiini.
Onhan näitä ja vaikka ja mitä. Vaatii vaivannäköä ja kekseliäisyyttä. Itsellä se viikkobudjetti on 20 euroa. Ei varsinaisesti ole rahasta pulaa, mutta tykkään elää minimalisista halpaa elämää :D
Nää säästövinkit tuntuu olevan aika monet vain rikkaille.
Jätä pois limsat, suklaat ja karkit. No ei jumankekka niihin ole varaa ollut ennenkään!
Itse poimittuja marjoja ja mitä kaikkea vastaavaa! No piru omavaraistaloutta tässä on yritetty ylläpitää koko ikänsä.
Vaateostokset minimiin. Minimillä tässä on aina mentykin. Koska mulla muka olisi ollut varaa ostella ylimääräisiä vaatteita? Ei koskaan, tähän on tottunut jo lapsena.
Jne. Hei haloo, nää vinkit on sellaisia, joita tavallinen pienipalkkainen ihminen on pitänyt ihan normaaliin elämiseen kuuluvina asioina aina.
Kaikessa on aina menty sen halvemman vaihtoehdon mukaan. Aina on pihistelty, aina on käytetty kaikki loppuun ja aina etsitty niitä edullisimpia vaihtoehtoja.
Paras säästö vinkki mitä olen kuullut: menkää sukulaisiin syömään. Ja aina kun saatte jostain ilmaiseksi ruokaa, syökää mahat niin täyteen, että seuraavan päivän voi paastota.
Omalla kohdalla pyrin tekemään ostokset ulkomailta aina kuin mahdollista kun sieltä saa halvemmalla. Käyttötavara tulee EU-alueelta tai joskus Kiinasta. Ruokaa ostan toki Suomesta seuraten tarjouksia joita esim. Lidlissä on usein. Jonkin verrran tilaan Amazonista ruokaa ihan vaihtelun vuoksi ja olen huomannut että Suomessa säilykkeet ovat tosi kalliita kuten moni muukin asia.
Ei ole facebookia.