Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää

Vierailija
24.10.2025 |

Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?

Kommentit (386)

Vierailija
61/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän tuota logiikkaasi, että nestettä ja kaurahiutaleita sekoittamalla siihen tulee jostakin lisää energiaa, jos siitä haihduttaa enemmän nestettä pois? 

Logiikka on se, että paksussa puurossa on enemmän hiutaleita annosta kohden kuin ohuemmassa. Kumpikaan ei kuitenkaan tee puurosta yhtään täyttävämpää.

eri

Ei ole. Siinä on sen verran hiutaleita annoksessa kuin laitat siihen, riippumatta puuron paksuudesta. 

Ei ole. Käytä nyt vähän aivojasi. Jos puurossa on 1 osa hiutaleita ja 3 osaa vettä, totta kai siinä on vähemmän hiutaleita kuin silloin, jos puurossa on 2 osaa hiutaleita ja 3 osaa vettä. Ihan tällaista 2,. luokan tasoista matematiikka 1/3 on vähemmän kuin 2/3. Mitä enemmän hiutaleita suhtee

Ei saatana 😂😂 sinä puhut nyt jostain ihan omasta asiasta. 

Vierailija
62/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuro pitää nälkää paitsi läskeillä. 

Itse nimenomaan luovuin aamupuurosta, kun se ei pidä nälkää. Olen 168 cm ja 55 kg oleva "läski".

Eli et saa kaurapuuron terveyshyötyjä. 

News flash: Kauraa voi syödä muutenkin kuin puurona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes omista mikroa, mutta pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkää. Tälle on ihan perusteetkin. Kyse ei ole mielipideasiasta. 

Koitapa selittää miksi minulla, urheilevalla 95-kiloisella miehellä, puuro kyllä pitää nälkää useita tunteja!

Urheileva 95-kiloinen mies lisää puuroonsa jotain, millä saa nälän pysymään loitolla. Tilanne on aina tuo, kun joku väittää, että puuro pitää nälkää. 

Minä olen se mies enkä lisää kuin ruokalusikallisen oliiviöljyä. 

Vierailija
64/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puuron paksuudesta puhuin, kuten lainaamani kirjoittajakin. Kokeile vaikka käytännössä, mikä ero on sillä, että laitata desin hiutaleita ja kolme desiä vettä versus kaksi desiä hiutaleita ja kolme desiä vettä. Kannattaa myös käydä se peruskoulu loppuun. 

Vierailija
65/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nimenomaan luovuin aamupuurosta, kun se ei pidä nälkää. Olen 168 cm ja 55 kg oleva "läski".

Mutta kauran betaglukaania joka on se hyödyllinen asia, muodostuu VAIN keitettäessä tai pitkään liottaessa. 

Vierailija
66/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä nälkää ainakaan mulla, hetken päästä täytyy syödä muutakin. Ehkä jos söisi puoli kattilallista, mutta yh... ei pysty.

Vierailija
67/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes omista mikroa, mutta pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkää. Tälle on ihan perusteetkin. Kyse ei ole mielipideasiasta. 

Koitapa selittää miksi minulla, urheilevalla 95-kiloisella miehellä, puuro kyllä pitää nälkää useita tunteja!

Urheileva 95-kiloinen mies lisää puuroonsa jotain, millä saa nälän pysymään loitolla. Tilanne on aina tuo, kun joku väittää, että puuro pitää nälkää. 

Eli lisäät puuroon jotain, millä saa nälän pysymään loitolla. Rasva on nimenomaan se elementti, joka lisää kylläisyydentunnetta. Jos vetelisit puuron ilman öljyä, tilanne olisi ihan toinen. 

Vierailija
68/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän teille akoille sitten pitää nälkää. Se kasvissosekeitto vai? 😂🤣

Vierailija
69/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kauran betaglukaania joka on se hyödyllinen asia, muodostuu VAIN keitettäessä tai pitkään liottaessa. 

News flash: Kauraa voi keitää muutenkin kuin puuroksi. Googlaa ja opi. 

Vierailija
70/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan puuron paksuudesta puhuin, kuten lainaamani kirjoittajakin. Kokeile vaikka käytännössä, mikä ero on sillä, että laitata desin hiutaleita ja kolme desiä vettä versus kaksi desiä hiutaleita ja kolme desiä vettä. Kannattaa myös käydä se peruskoulu loppuun. 

Miksi 1 dl hiutaleita muuttuukin 2 dl? Tottakai on eri asia saada tuplamäärä energiaa, kyllä sillä nälkä pysyykin pidempään poissa. Ymmärrätkö ollenkaan kaloreista mitään?

Vierailija
71/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt jo, ihan hävettää puolestasi.

Miksi suutuit siitä, että sinulle yritettiin selittää, mitä suomen kielen sana pelkkä tarkoittaa? 

Ennen kuin alat opettamaan niin muistathan tarkistaa lukeneesi oikein ja ymmärtäneesi oikein. Olet totaalisen ehdoton ja ajat vain omaa agendaasi läpi etkä ymmärrä miten typerältä näytät ja kuulostat. Hae apua tuohon ongelmaasi jos muu ei auta.

Vierailija
72/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan 3dl kaurahiutaleita ja keitän puuron maitoon, silti se pitää nälkää korkeintaan tunnin.

Et takuulla pysty yksin syömään aamiaiseksi tuota määrää puuroa. 

Olen 195cm 100kg mies joten kyllä pystyn

Vierailija
73/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt pidä nälkää jos syöt yhden desin kaurahiutaleita joissa joku 150kcal. Kroppasi on polttanut sen pois jo ennen kuin olet päässyt töihin asti. Omassa aamupuurossa 4dl kaurahiutaleita, chia siemeniä, heraproteiinia/raejuustoa sekä marjoja/hedelmiä.

Vierailija
74/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve sulla on akoitella ketään?

Vierailija
75/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni asia. Miksi sinua ahdistaa tämä puuroasiia noin paljon? 

Vierailija
76/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lisäät puuroon jotain, millä saa nälän pysymään loitolla. Rasva on nimenomaan se elementti, joka lisää kylläisyydentunnetta. Jos vetelisit puuron ilman öljyä, tilanne olisi

Syön usein myös ilman öljyä ja pitää yhtä hyvin. Ja liioittelun tuossa, usein lirautan kork. teelusikallisen. 

Vierailija
77/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 1 dl hiutaleita muuttuukin 2 dl? Tottakai on eri asia saada tuplamäärä energiaa, kyllä sillä nälkä pysyykin pidempään poissa. Ymmärrätkö ollenkaan kaloreista mitään?

Koska haluttiin tehdä paksumpaa puuroa. Kai sitä vähän tyhmempikin tajuaa, että puuro muuttuu paksummaksi lisäämällä hiutaleiden määrää? 

Vierailija
78/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lainaamasi kirjoittaja ja puhut täysin eri asiasta. Kaurahiutaleiden määrä ei muutu ap:n logiikassa mihinkään, vaan sen kaurahiutalemäärän keittäminen pidempään on se, mikä hänen mukaansa pitää nälkää. Käy sinä se peruskoulu, niin ehkä luetunymmärtäminenkin alkaa onnistua. 

Vierailija
79/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai nyt pidä nälkää jos syöt yhden desin kaurahiutaleita joissa joku 150kcal. Kroppasi on polttanut sen pois jo ennen kuin olet päässyt töihin asti. Omassa aamupuurossa 4dl kaurahiutaleita, chia siemeniä, heraproteiinia/raejuustoa sekä marjoja/hedelmiä.

Väitän ettet todellakaan syö yksin puuroa joka on keitetty 4 dl:sta hiutaleita. Se paisuu nelinkertaiseksi eli täyttää neljä lautasellista. 

Vierailija
80/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä lottoo, miksi, kun puhutaan puuron PAKSUUDESTA. Ymmärrätkö mittasuhteista mitään?