Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää

Vierailija
24.10.2025 |

Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?

Kommentit (386)

Vierailija
21/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuro pitää nälkää paitsi läskeillä. 

Itse nimenomaan luovuin aamupuurosta, kun se ei pidä nälkää. Olen 168 cm ja 55 kg oleva "läski".

Kaikille se puuro ei sovikaan. 

Ihmettelin itsekin joskus juuri sitä miksi puuro ei pidä nälkää joten söin aamulla sitten rahkaa ja leipää. Nykyisin puuro toimii ihan hyvin. Kaikki on aina yksilöllistä eikä siis kauran tai kaurapuuron syytä. Puuroa voi tehdä muustakin kuin kaurasta.

Vierailija
22/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa annoksessa ole kuin joku 150 kcal, ei noin pieni energiamäärä pidä nälkää. Proteiinia, rasvaa ja marjoja kylkeen niin nälkä pysyykin poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtä näitä puuron tuputtajia. Kaikki ihmiset eivät puuroista pidä ja itse olen yksi näistä, joilla puuro ei mene alas. Puuron sijasta voi ihan hyvin syödä muita viljatuotteita ja itse syön paljon täysjyvätuotteita (leipä, pastat) ja lisäksi syön päivittäin rasvatonta maitorahkaa jossa on marjoja tai hedelmän paloja ja uunissa itse paahtamiani isoja täysjyväkaurahiutaleita ja joskus lisään joukkoon myös pähkinää (myös erilaisia siemeniä voisi myös paahtaa itse uunissa ja laittaa niitä rahkan joukkoon).

Vierailija
24/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes omista mikroa, mutta pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkää. Tälle on ihan perusteetkin. Kyse ei ole mielipideasiasta. 

Kyllä minulla pitää. Voin kanssa tai marjoja, hedelmiä, mehukeittoa, rahkaa, jogurttiaa tms voi laittaa päälle lisukkeeksi.

Silloinhan kyseessä ei enää ole PELKKÄ puuro jos lisäilet siihen listaamiasi asioita. Nyt oli puhe siitä, että syö puuron sellaisenaan. 

En sellaista väittänytkään kommentissa vaan kerroin ehdotuksen. Minulla puuro sellaisenaan toimii myös, pieni rasvalisä valmiin puuron päälle riittää. Syön kuitenkin säännöllisesti joten tämäkin vaikuttanee asiaan enkä tee fyysisesti raskasta työtäkään.

Vierailija
25/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin kaurapuuro on hyvää ja desi yhteen annokseen riittää. Hiutaleet ovat isoja sekä tuhteja. Pussukka 500g maksaa 37 senttiä, Crownfield Oat flakes fine. 100% täysjyväkauraa ja on hyvän makuista. Tee kattilassa ja laita reilusti vettä jos et halua tönkömpää kuivempaa puuroa. Desiin hiutaleita voi laittaa hyvin 2,5-jopa 3dl nestettä.

Nämä on kyllä parhaimpia hiutaleita omastakin mielestä, kaura ei tosin ole kotimaista, vaan EU:sta. Aivan eri luokkaa kuin jotkut samanhintaiset höttöpikakaurahiutaleet, jotka on kai lakaistu jostain linjastolta.

Vierailija
26/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtä näitä puuron tuputtajia. Kaikki ihmiset eivät puuroista pidä ja itse olen yksi näistä, joilla puuro ei mene alas. Puuron sijasta voi ihan hyvin syödä muita viljatuotteita ja itse syön paljon täysjyvätuotteita (leipä, pastat) ja lisäksi syön päivittäin rasvatonta maitorahkaa jossa on marjoja tai hedelmän paloja ja uunissa itse paahtamiani isoja täysjyväkaurahiutaleita ja joskus lisään joukkoon myös pähkinää (myös erilaisia siemeniä voisi myös paahtaa itse uunissa ja laittaa niitä rahkan joukkoon).

Sanot tuputukseksi sitä että joku suosittelee puuroa tai pitää siitä. Ihmettelen teitä jotka loukkaannutte muiden mielipiteistä tai muiden pitämistä asioista ja olette heti alentamassa sellaiset ihmiset. Mitä oikein kuvittelette itsestänne? Noloa käytöstä aikuisilta.

Vierailija
27/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes omista mikroa, mutta pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkää. Tälle on ihan perusteetkin. Kyse ei ole mielipideasiasta. 

Kyllä minulla pitää. Voin kanssa tai marjoja, hedelmiä, mehukeittoa, rahkaa, jogurttiaa tms voi laittaa päälle lisukkeeksi.

Silloinhan kyseessä ei enää ole PELKKÄ puuro jos lisäilet siihen listaamiasi asioita. Nyt oli puhe siitä, että syö puuron sellaisenaan. 

En sellaista väittänytkään kommentissa vaan kerroin ehdotuksen. Minulla puuro sellaisenaan toimii myös, pieni rasvalisä valmiin puuron päälle riittää. Syön kuitenkin säännöllisesti joten tämäkin vaikuttanee asiaan enkä tee fyysisesti raskasta työtäkään.

Ja taaskaan et ymmärrä, mitä PELKKÄ puuro tarkoittaa. Jankkaat, että pelkkä puuro pitää nälkää, vaikka oikeasti et syö pelkkää puuroa vaan lisäät siihen rasvaa, joka auttaa kylläisyydentunteen ylläpidossa. Koeta opetella edes sen verran suomea, että opit mitä sana PELKKÄ tarkoittaa. 

Vierailija
28/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desin kaurahiutalemäärän energiapitoisuus ei kasva vaikka sen keittäisi, paistaisi, söisi raakana tai pakastettuna.

Vierailija
29/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin kaurapuuro on hyvää ja desi yhteen annokseen riittää. Hiutaleet ovat isoja sekä tuhteja. Pussukka 500g maksaa 37 senttiä, Crownfield Oat flakes fine. 100% täysjyväkauraa ja on hyvän makuista. Tee kattilassa ja laita reilusti vettä jos et halua tönkömpää kuivempaa puuroa. Desiin hiutaleita voi laittaa hyvin 2,5-jopa 3dl nestettä.

Nämä on kyllä parhaimpia hiutaleita omastakin mielestä, kaura ei tosin ole kotimaista, vaan EU:sta. Aivan eri luokkaa kuin jotkut samanhintaiset höttöpikakaurahiutaleet, jotka on kai lakaistu jostain linjastolta.

Nämä on edullisista mielestäni parhaita. En välitä siitä missä ovat tuotettu.

Vierailija
30/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en arkisin keitä ollenkaan, teen tuorepuuroa. Hyvin pitää nälkää. Tämän aamun tuorepuurossa oli desi kauraa, 2 dl maitoa, 1 päärynä pilkottuna, kanelia, chiansiemeniä 1 rkl, cashewpähkinöitä rouhittuna muutama ja vaahterasiirappia. Nälkä tulee yleensä vasta joskus klo 13 aikaan kun syön kahdeksalta tuon puuron.

Vierailija
31/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

Lopeta nyt jo, ihan hävettää puolestasi.

Vierailija
32/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pelkkä puuro juuri nälkää pidä edes hoikalla. Moni lisää siihen desin raejuustoa, kourallisen marjoja, vähän pähkinöitä ja kananmunan. Ja ottaa kylkeen vielä voileivän kaikilla päällisillä. Ja sitten kehuu kuinka hyvin se puuro pitää nälkää. 

Vierailija
33/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa loraus ruokakermaa ja syödä voisilmällä. Pelkkä vesipuuro on ihan kamalaa.

Vierailija
34/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyy nälkä poissa 3h. 

Vierailija
35/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lisukkeet pitää nälän. Kyllä mullakin puuro pitää hyvin nälkää, kun lisään siihen reilusti marjoja ja raejuustoa.

Mutta paljasta kaurapuuroa on kyllä vaikea syödä niin paljon, että se pitäisi nälkää yli 2 tuntia.

Vierailija
36/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan pidä vaikka tekisi mistä kaurahiutaleista tahansa. Töissä jo tunnin päästä on heikko olo ja nälkä. Aamupuuro vaatii rinnalleen muutakin kun pelkän puuron, kananmunan, hedelmiä yms. ihan jo monipuolisuuden vuoksi. Mutta, ihan jees jos sulla pitää. Ei siitä tarvitse täällä sun ulista.

Vierailija
37/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt jo, ihan hävettää puolestasi.

Miksi suutuit siitä, että sinulle yritettiin selittää, mitä suomen kielen sana pelkkä tarkoittaa? 

Vierailija
38/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puuron paksuudella mitään vaikutusta asiaan. Vaikka puurosta tekisi niin paksua, että sitä voi syödä veitsellä ja haarukalla, kaurapuurossa on niin vähän proteiinia, ettei se pidä nälkää pitkään. 

Vierailija
39/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko vähän tuota logiikkaasi, että nestettä ja kaurahiutaleita sekoittamalla siihen tulee jostakin lisää energiaa, jos siitä haihduttaa enemmän nestettä pois? 

Vierailija
40/386 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä puuro on nopeasti imeytyvää hiilihydraattia, rakenne myös sellainen, että se vain hulahtaa vatsasta läpi. Ei pidä sellaisenaan nälkää.