Hiustenleikkuu päiväkodissa - täysin mahdoton idea😳
Olin jo täysin unohtanut miten pessimistisiä osa suomalaisista on Miten voikin olla noin negatiivinen vastaus perheitä palvelevaan ja suhteellisen helposti toteutettavan ehdotukseen varhaiskasvatuksen johtotehtävässä olevalta henkilöltä? Olisiko tosiaan lapselle hirveän haitallista olla 10 minuuttia poissa ylisuuren lapsiryhmän hälinästä😂 Ja kun ihan jopa hiuksia tulisi lattialleniiden lakaiseminen on tietenkin mahdottomuus? 🙄 Ainoa este joka saattaa joissain yksiköissä tulla vastaan on tilan puute. Kaikki muu tuossa vastauksessa on pelkkää jonninjoutavaa selittelyä, kun kyseistä johtajaa ei vaan jaksa kiinnostaa
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin vanhemmilla ei ole aikaa hoitaa itse lapsen hiustenleikkausta? Eikös tuo ole ihan perushommia.
Miksi noita perushommia ei voisi hoitaa helposti, vaikka aikaa olisi?
Tilataanko päiväkotiin seuraavaksi lastenvaatemyyjiä jolta vanhemmat saa ostaa vaatteita lapselle, kun ei ole aikaa käydä vaateostoksilla?
Miksei? On meilläkin käynyt töissä työkenkäesittelijä.
No sepä mukavaa, kun päiväkodin ahtaassa eteisessä olisi vielä joku lastenvaatteiden myyjä.
Vai ajattelitko, että hoitajat ovat riemuissaan järjestämässä tiloja kauppiaille?
Miksi eteisessä?
Miksi niillä Espanjassa sitten on koko EU:n korkein työttömyys ja ovat EU tukipakettien saajia, kerta siellä on kaikki asiat paljon paremmin eikä tylsä byrokratia estä ihmisten puuhastelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ihan naurettava idea, tiedän aika monta reipasta taaperoa, jotka jähmettyvät parturissa. Siinä sitten yksi aikuinen kylppärissä istuu vuorotellen lapsi sylissä, eikai lapsi voi yksin salsokädelke jättää.
Miten se sitten Espanjassa toimii? Niinpä
Koska Espanjassa lapset on kasvatettu kurilla ja he osaavat käyttäytyä ja ovat tottuneet erilaisiin tilanteisiin ja eri ikäisiin ihmisiin ympärillään 24/7. Espanjassa päivähoito saattaa kestää myös pitkälle iltaan asti, toisin kuin täällä. Suomessa ei haluta viedä lasta kampaamoon tai minnekään muuallekaan oppimaan tapoja ja kärsivällisyyttä istua paikallaan vaan tämäkin halutaan ulkoistaa päiväkodeille, että SÄÄSTYY VANHEMPIEN AIKAA. Oikeasti nyt ihmiset: Altistakaa niitä lapsia uusille kokemuksille ja palveluille juuri siellä mist
Eihän niitä lapsia saa viedä kampaamoihin häiritsemään lastenvihaajia. He mielestään elättävät nämä, mutteivät tahdo nähdä tai kuulla yhtään lapsiperhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhteistä on varhaiskasvatuksella ja hiusten leikkuulla? Idea varmasti helpottaisi vanhempien ajankäyttöä, tosin päiväkodin henkilökunnan kustannuksella. Sekö sitten olisi oikein?
Päiväkoti on palvelu, jonka vanhemmat ostavat, joten vanhemmat on se, joka päättää ja henkilökunta toteuttaa, ei päinvastoin.
Itse asiassa se on kunta joka ostaa sen palvelun. Joten kunta päättää mitä siellä tarjotaan.
Vanhemmat maksaa ehkä neljäosan, jotkut ei maksa mitään.
Mun mielestä tuollaista voisi hyvinkin tarjota. Jos vanhemmat käy ma - pe töissä, niin viikonloppuun ei tarvitse enää varata sitten jotain parturia kun sekin olisi jo hoidettu. Pieni kevennys ruuhkavuosiin mutta olisi sekin jotain.
Se ei oikeasti ole niin kovin vaikea järjestää. Olen itse lastenhoitaja, joten ymmärrän kyllä arjen "haasteet". Mutta niin ne vaan järjestyy pienryhmätoiminnat, metsäretket, kirjastoretket. Sitten jos on henkiökunnasta joku pois, näitä on vaikea hoitaa, mutta ei poissaolot nyt niin jatkuvia ole.
Ihmiset on jotkut niin dramaattisia, että yhdestä jakkaran siirtämisestäkin tehdään projekti, jota päivitellään ja suunnitellaan ja pohditaan, kerrataan miten tehdään, kuka tekee, onko hyvä näin, tehdään riskikartoitukset ja varasuunnitelmat ja milloin tehdään jakkaran takaisin siirtäminen, ja kerran vielä alusta koko vatvomisen prosessi. Vieläkään ei olla edes toteutuksessa.
Ja toiset vain tekee. Ilman vatulointia, tuhnaamista, taivastelua ja pohtimisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhteistä on varhaiskasvatuksella ja hiusten leikkuulla? Idea varmasti helpottaisi vanhempien ajankäyttöä, tosin päiväkodin henkilökunnan kustannuksella. Sekö sitten olisi oikein?
Päiväkoti on palvelu, jonka vanhemmat ostavat, joten vanhemmat on se, joka päättää ja henkilökunta toteuttaa, ei päinvastoin.
Itse asiassa se on kunta joka ostaa sen palvelun. Joten kunta päättää mitä siellä tarjotaan.
Mun mielestä tuollaista voisi hyvinkin tarjota. Jos vanhemmat käy ma - pe töissä, niin viikonloppuun ei tarvitse enää varata sitten jotain parturia kun sekin olisi jo hoidettu. Pieni kevennys ruuhkavuosiin mutta olisi sekin jotain.
Se ei oikeasti ole niin kovin vaikea järjes
Kyllä mun mielestä ruuhkavuosissa joku lapsen tukanleikkuun ajansäästö on yks itikanpaska valtameressä, ei mitään merkitystä. Kuitenkin siinä on se varaaminen, maksaminen, ajan muistaminen ja varmistaminen ettei lapsi satukaan olemaan poissa hoidosta esim kipeä just silloin ymymym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, oikeaan kampaamoon.
Miten ihmiset on näin myrkyllisiä, kateellisia ja pystyyn kuolleita?
Miten varmistetaan, ettei tuo mahdollisesti laiton lista lapsista joudu vääriin käsiin?
Jos tarkoitat parturilla olevaa listaa varauksista: miten se eroaa siitä, että nyt jo varaat ajan netissä sen lapsesi hiustenleikkuuta varten? Samalla tavalla se varaus on jossain listassa. Ja samalla lailla se parturi sitä katsoo, leikkaa hän hiukset omassa tilassaan tai päiväkodissa.
Miten hiusten leikkuu liittyy varhaiskasvatukseen?
No sepä mukavaa, kun päiväkodin ahtaassa eteisessä olisi vielä joku lastenvaatteiden myyjä.
Vai ajattelitko, että hoitajat ovat riemuissaan järjestämässä tiloja kauppiaille?