Kertoisiko joku, mitä oikeasti hyödyllistä tekoälyllä on saatu aikaiseksi?
Itse näen vain typerät feikkivideot ja täysin turhanpäiväisen chatgpt:n.. ja tän pitäis sitten viedä meiltä työt ja pelastaa maailma?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto: Tekoäly auttaa diagnosoimaan sairauksia, analysoimaan lääketieteellisiä kuvantamisia ja ennustamaan potilaiden hoitotarpeita.
- vähemmän hoitajia
Asiakaspalvelu: Chatbotit ja virtuaaliassistentit tarjoavat nopeaa asiakastukea ja parantavat asiakaskokemusta.
- vähemmän myyjiä
Teollisuus: Älykäs automaatio optimoi tuotantoprosesseja ja parantaa tehokkuutta.
- vähemmän varastomiehiä
Koulutus: Personoidut oppimisratkaisut ja älykkäät oppimisalustat tukevat opiskelijoiden oppimista.
- vähemmän opettajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto: Tekoäly auttaa diagnosoimaan sairauksia, analysoimaan lääketieteellisiä kuvantamisia ja ennustamaan potilaiden hoitotarpeita.
- vähemmän hoitajia
Asiakaspalvelu: Chatbotit ja virtuaaliassistentit tarjoavat nopeaa asiakastukea ja parantavat asiakaskokemusta.
- vähemmän myyjiä
Teollisuus: Älykäs automaatio optimoi tuotantoprosesseja ja parantaa tehokkuutta.
- vähemmän varastomiehiä
Koulutus: Personoidut oppimisratkaisut ja älykkäät oppimisalustat tukevat opiskelijoiden oppimista.
- vähemmän opettajia
Eli aivan mieletön määrä lisää työttömiä ja eikö tuo leviä joka alalle pikku hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyllä on saatu aikaiseksi monia hyödyllisiä sovelluksia eri aloilla. Tässä muutamia esimerkkejä:
Liikenne: Autonomiset ajoneuvot ja älykkäät liikennejärjestelmät parantavat liikenneturvallisuutta ja vähentävät ruuhkia.
Rahoitus: Tekoäly analysoi markkinatrendejä, ennustaa riskejä ja auttaa petosten tunnistamisessa.
Nämä esimerkit osoittavat, kuinka tekoäly voi parantaa elämänlaatua ja tehostaa prosesseja eri sektoreilla.
Chatbotit huonontaa asiakaspalvelukokemusta. Se ei ymmärrä mitä kysyy ja vaan hidastaa asiakaspalvelijan kanssa jutteleen pääsemistä.
Chatbotti vastaa jotain asianvierestä tai "en ymmärrä, voitko muotoilla kysymyksen uudestaan
Itse olen julkaissut kolme open source työkalua, mitkä on 90 % tehty vibe koodausta hyväksi käyttäen.
Googlen haku on parantunut tekoälyn ansiosta huimasti. Usein vastaus kysymykseen tulee jo ensimmäisenä listalle tulevassa tekoälyn yhteenvedossa, eikä tarvitse klikata yhtään linkkiä.
Minä tein kotikoneelleni tekoälyn avulla pari apuohjelmaa jotka nopeuttavat usein toistuvia rutiinitehtäviäni. Minun tehtäväksi jäi määrittää ohjelmien vaatimukset sekä testaus. Säästin muutaman päivän aikaa verrattuna siihen, että olisin koodannut kaiken itse.
Olen innoissani.
NASA:n ja Googlen käyttämä koneoppimismalli löysi uuden planeetan Kepler-tähtijärjestelmästä, nimeltään Kepler-90i.
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyllä on saatu aikaiseksi monia hyödyllisiä sovelluksia eri aloilla. Tässä muutamia esimerkkejä:
Liikenne: Autonomiset ajoneuvot ja älykkäät liikennejärjestelmät parantavat liikenneturvallisuutta ja vähentävät ruuhkia.
Rahoitus: Tekoäly analysoi markkinatrendejä, ennustaa riskejä ja auttaa petosten tunnistamisessa.
Nämä esimerkit osoittavat, kuinka tekoäly voi parantaa elämänlaatua ja tehostaa prosesseja eri sektoreilla.
Tämä on tekoälyn sepustama jaaritus, jolla ei ole mitään yhteyttä käytännön elämään. Mikä on esim. "personoitu oppimisratkaisu" tai miten muka virtuaaliassiatentit ovat "parantaneet asiakaskokemusta"?
Vierailija kirjoitti:
Googlen haku on parantunut tekoälyn ansiosta huimasti. Usein vastaus kysymykseen tulee jo ensimmäisenä listalle tulevassa tekoälyn yhteenvedossa, eikä tarvitse klikata yhtään linkkiä.
Mutta mistä tiedät, onko vastaus totta, ellet näe, miltä sivustolta se on peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Opiskellessa siitä on tosi paljon hyötyä, kun esimerkiksi hahmottelee opinnäytetyötä esimerkiksi rajauksen ja aiemman aiheesta tehdyn tutkimuksen osalta. Kun aiemmin valtaosa graduun menevästä työajasta kului alkuvaiheessa aihepiiriin tutustumiseen ja piti lukea valtava määrä aiempaa tutkimusta, nyt se on todella paljon nopeampaa.
Kummankos siihen opinnäytetyön aihepiiriin pitäisi tutustua, sinun vai tekoälyn?
Ei niin mitään !! Aina, kun joutuu kirjoittelemaan sen jonkun ihmeen kirotun botin yms kans, ni se toistelee vaan samaa vanhaa nauhaa, ettei se ymmärrä sitä ja tätä, vaikka sen asian kirjoittaa siihen ihan selvällä Suomella ! Siinä menee hermot kenellä vaan ! Siks vaadin, että ne katoavat veks ja oikeat ihmiset auttamaan tarvittaessa ! Keksiikö joku laittaa sellaisen kansalaisaloitteen ? Mä allekirjoitan sen takuulla !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä meidän firman parikin koodaria korvannut teko älyllä.
15-20 tonnin säästöt kuukaudessa. Ja teko äly saa parempaa jälkeä aikaan. 100x.
Sinä oletkin varsinainen älypää ja niin IHMISläheinen.
Noh, eipä käy näitä suomalaisia vellihousuja yhtään sääliksi.
V itun aihneita, vit un laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Prosessien tehostaminen enimmäkseen heikentää elämänlaatua. Teknologiauskovaiset eivät vain tätä tajua.
Sepä se. Moni muukaan ei ymmärrä sitä, että prosessien nopeuttamisessa ja tehostamisessa säästyvä aika ei vähennä kiirettä vaan päinvastoin lisää sitä. Tehostamista ei osata missään vaiheessa lopettaa eli me sananmukaisesti tehostamme itsemme hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä meidän firman parikin koodaria korvannut teko älyllä.
15-20 tonnin säästöt kuukaudessa. Ja teko äly saa parempaa jälkeä aikaan. 100x.
Täyttä puppua (trollihan tämä tiedän), mutta oikeasti juuri tänään kyselin aavistuksen vaikeampaa ratkaisua niin sain vastauksena jonkun tekemän (siis ihmisen) räpellyksen joka ei ollut sinne päinkään siis aivan toimimatonta pas*aa. Noh katoin omia toteutuksia ja olin ratkaissut kyseisen ongelma jo aikaisemmin ja en vain enää sitä edes muistanut joten tämä on juuri se ongelma. Ne oikeat osaajat ehtivät jo unohtaa oppimansa asiat jotka oikeasti toimivat kun tekoäly ehdottelee räpeltäjien toimimattomia torttukoodiratkaisuja mitä netti on pullollaan. Oikea äly etsisi dokumentaatiot ja ratkaisi sitä kautta ongelman, mutta ei se oikeasti ymmärrä mitään frameworkkien rakenteista, luokista yms. Teköäly on
Ei ole puppua. Siis nää meidän "ohjelmat" ovat vain jotain 1-2 sivua pitkiä.
Käytän vain kalleimpia pro/ultra llm malleja. Openai/claude/gemini/grok.
Toki menee 15 mlnuuttia tms kun ne miettivät koodinpätkiä ja ne tekevät paljon virheitä. Mutta ei hätää, joko korjaan ne virheet tai kerron heille mikä meni pieleen ja yrittävät itse.
Siltä voittaa suomalaiset "koodarit" koska ovat niin täyttä skeidaa kun eivät edes tuosta selvyidy.