Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihaat joulua?

Vierailija
23.10.2025 |

Nyt eletään juuri sitä aikaa kun jouluttajat jo kovasti järjestelevät ja suunnittelevat joulua.  Aina joku joulun vihaaja tulee sanomaan että hyi älä vielä puhu joulusta. Usein he sanovat että joulu on vain kamala stressi ja kaupallisuus, olettavat ilmeisesti että tältä tuntuu kaikista. Tosi jouluttajalle nuo eivät ole stressin aiheita vaan ilo tehdä ja suunnitella.

Joten kiinnostaa, miksi vihaat joulua tai jouluttajia?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen rakastanut joulua lapsena. Myöhemmin en, koska sairastuin vakavaan masennukseen muutettuani Etelä-pohjanmaan pikkupaikkakunnalle poikaystäväni vuoksi. (Voisin kertoa paikan nimenkin jos olisin varma  siitä, ettei nämä naapurit, ja muut kylähullu stalkkaaja-vainoajat löydä näitäkin viestejä.)

Jouluna kaikki ovat onnellisia, iloisia, ja täynnä joulun iloa, tällä hetkellä en pysty. 

Ehkä jonain päivänä, haluan uskoa niin.

Vierailija
122/124 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ihan ok kohtuudella, mutten halua miettiä sitä vielä kun aurinko paistaa, kukat kukkii, puissa on lehdet ja päivä pitkä. Eihän kukaan vouhkaa pääsiäisestä loppiaisena tai juhannuksesta alkukeväästä. Marraskuun puolella voi sitten voi alkaa jouluakin jossain vaiheessa miettimään.

Toivoisin että kaupat säästäisivät ihmiset siltä järkyttävältä joulupopilta joulun alla ja myös silloin kun joulu oikeasti on, sillä se on minusta varmaan hirveintä joulussa Ja jouluttaja-sana saa oksentamaan koska tahansa, mutta se liity jouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa, mutta en tykkää, enkä varsinaisesti vietä. En tykkää, kun ei oikein tiedä mitä juhlitaan; niin erilaiset juhlat yhdistyvät joulussa, ja viettotavoissa. Kristilliset ja pakanalliset tavat yhdistyneet ja siksi vääristyneet.

Jokainen voi päättää itse, juhlistaako jouluna sitä, että päivä alkaa pidentyä, valo ja aurinko palaavat pimeän syksyn jälkeen vai siihen päälleliimattua kuolleen miehen syntymäpäivää.

Itse juhlin tuota ensimmäistä, mutta se, mistä en niin joulussa pidä, on hirveä hössötys ja sinne tänne sinkoilu. Helposti menee kolme kuukautta, että (lähi)sukulaisista hädin tuskin kuuluu elonmerkkiä, mutta jouluna pitäisi kolmessa päivässä nähdä yhtäkkiä kaikkia. 

Vierailija
124/124 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silloin muistellaan kuolleita läheisiä. Eikö sinulla ole sellaisia?"

Minulla ainakin on edesmenneet läheiset mielessä ihan joka päivä, en tarvitse heidän muisteluunsa erillistä kalenteripyhää. Ei sen olemassa olo minua kyllä haittaakaan, mutten ymmärrä, miksi ko. tarkoitukselle on pitänyt nimetä oma päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän