Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

R-kioskien loppu

Vierailija
23.10.2025 |

Kuka on yllättynyt siitä että R-kioskeilla menee huonosti? Koko konsepti jäänyt 80-luvulle. Kävin eilen ärrällä hakemassa pakettia kuten viisi muuta jonossa olijaa. Kukaan ei ostanut mitään. Katselin siinä samalla ympärilleni. Paikka olisi hyvin voinut olla peräkylän Esson baari. Sirisevä loisteputkivalot, kalusteet joita ei ole uusittu vuosikymmeniin, kaikki vähän rempallaan. Suomeen voisi R-koskin sijaan tuoda jonkun uuden ketjun, 7-11 tyylisen joka olisi kioskin ja kaupan välimuoto.

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään kioskia ei tarvita. Prismat auki kokoajan. R jättää Suomen. Muistaakseni Hollantilainen ketju.

Vierailija
182/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti menestyy siellä missä sopivaa asiakaskuntaa paljon liikkuu. Lähiöiden ja maaseudun palveluita tämä ei pelasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkään kioskia ei tarvita. Prismat auki kokoajan. R jättää Suomen. Muistaakseni Hollantilainen ketju.

Norjalainen. Sulla taitaa olla aina auto käytössä....

Vierailija
184/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ihanaa jos oli 80-90 luvun putiikkia jossa myytäisiin 80-90 luvun tuotteita ja esineitä 😍 harmi vaan ettei ole mahdollista 😞😖😫

Vierailija
185/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kalliita ovat samat tuotteet saa tavallisesta ruokakaupasta 30-50 prossaa halvemmalla. 

Vierailija
186/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkään kioskia ei tarvita. Prismat auki kokoajan. R jättää Suomen. Muistaakseni Hollantilainen ketju.

Miten pääsee sinne prismaan jos on nälissään rautatieasemalla ja kohta junaan nousemassa....? Kaikilla ei ole loputtumasti aikaa tai elämä pyöri lähiössä ja kehäteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin vaimon ja lasten kanssa R-kioskilla kahvilla ja hakemassa vähän naposteltavia ja täytyy kyllä sanoa, että oli aivan upea kokemus 

Iloiseksi yllätykseksi huomasimme, että kahvipassi olikin jo täyttynyt ja saimme kuin saimmekin täysin ilmaiset kahvit :) iloisesti tervehtinyt ja hymyilevä kassatyttö ojensi vielä uuden passin ja antoi leiman jo siitä ilmaisesta kahvista, vaikka emme olleet maksaneet mitään.

Kun menimme etsimään jotain pientä suuhunpantavaa, huomasimme ne Ameriikan hodarit tiskin takana. Olimme toki näistä jo aikaisemmin kuulleet, mutta yleensä kun tuollaiset herkut ovat kovin kalliita niin emme ole viitsineet sellaisia liiemmin ostella. Mutta hintaa tuolle hodarille tulikin vain 2 euroa ja kyllä muuten lähti nälkä niin minulta, vaimolta kuin lapsilta! Nakki oli erittäin tuhdin oloinen ja sen sai halutessaan pekonilla vuorattuna. Myöskään mausteissa ei kitsasteltu, sillä niitä sai itse laittaa hodarin väliin niin paljon kuin vain halusi.

5/5 kokemus kerta kaikkiaan. Suosittelen kaikille palstalaisillejos kahvi- tai hodarihammasta kolottaa.

Toki R-kioskilla on muutenkin usein 5/5 tarjouksia erinäisissä elintarvikkeissa joita ei muista kaupoista tunnu löytyvän. Ja satutko tarvitsemaan uutta prepaid-liittymää tai lahjakorttia vaikkapa kummilapselle esimerkiksi Spotifyyn? Ärrä hoitaa senkin. Nopeasti ja hyvällä asiakaspalvelulla :)

Vierailija
188/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-Kioskikauppias on liittynyt keskusteluun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtu jees. Vtuttaa ärrävikasena ärräkiskat. Ketjun nimen keksija varmaan traumatisoitunu peruskoulus luokkakaverin ärräviasta.

Vierailija
190/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikki katoaa niin minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtuttaa ärrävikasena ärräkiskat, prismat, citymarketit, äsmarketit... lidl just jeba.

Vierailija
192/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtuttaa ärrävikasena ärräkiskat, prismat, citymarketit, äsmarketit... lidl just jeba.

No älähän nyt, minä kuulen sen kyllä toisinaan  mutta se ei tee enää oikeastaan mitään merkintöä kuuloaistiini että se jotenkin häiritsee jos ei sitten pärkelettä lausu sata kertaa peräkkäin, koitetaan pärjätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just avaavat useamman lisää

Vierailija
194/194 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa todetaan että:
Tällä viikolla Helsingissä lanseerattiin uudenlainen R-kioskin konsepti Ärrä, jossa suurin osa perinteisistä kioskien palveluista on poistettu. Poissa ovat iltapäivälehtien lööpit ja suurin osa aiemmasta lehtitarjonnasta. Tarjolla ei ole lottokuponkitelineitä, pelikoneita eikä postikortteja. Pakettipalveluja ei myöskään ole.
Kaikkein hauskin havainto vanhojen R-Kioskien palveluista on se lähiökioski jonka muutenkin ahtaalla lattialla lojui asiakasta odottamassa pino netistä tilattuja auton talvirenkaita.