R-kioskien loppu
Kuka on yllättynyt siitä että R-kioskeilla menee huonosti? Koko konsepti jäänyt 80-luvulle. Kävin eilen ärrällä hakemassa pakettia kuten viisi muuta jonossa olijaa. Kukaan ei ostanut mitään. Katselin siinä samalla ympärilleni. Paikka olisi hyvin voinut olla peräkylän Esson baari. Sirisevä loisteputkivalot, kalusteet joita ei ole uusittu vuosikymmeniin, kaikki vähän rempallaan. Suomeen voisi R-koskin sijaan tuoda jonkun uuden ketjun, 7-11 tyylisen joka olisi kioskin ja kaupan välimuoto.
Kommentit (194)
Varmasti menestyy siellä missä sopivaa asiakaskuntaa paljon liikkuu. Lähiöiden ja maaseudun palveluita tämä ei pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkään kioskia ei tarvita. Prismat auki kokoajan. R jättää Suomen. Muistaakseni Hollantilainen ketju.
Norjalainen. Sulla taitaa olla aina auto käytössä....
Ois ihanaa jos oli 80-90 luvun putiikkia jossa myytäisiin 80-90 luvun tuotteita ja esineitä 😍 harmi vaan ettei ole mahdollista 😞😖😫
Ihanan kalliita ovat samat tuotteet saa tavallisesta ruokakaupasta 30-50 prossaa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkään kioskia ei tarvita. Prismat auki kokoajan. R jättää Suomen. Muistaakseni Hollantilainen ketju.
Miten pääsee sinne prismaan jos on nälissään rautatieasemalla ja kohta junaan nousemassa....? Kaikilla ei ole loputtumasti aikaa tai elämä pyöri lähiössä ja kehäteillä.
Käytiin vaimon ja lasten kanssa R-kioskilla kahvilla ja hakemassa vähän naposteltavia ja täytyy kyllä sanoa, että oli aivan upea kokemus
Iloiseksi yllätykseksi huomasimme, että kahvipassi olikin jo täyttynyt ja saimme kuin saimmekin täysin ilmaiset kahvit :) iloisesti tervehtinyt ja hymyilevä kassatyttö ojensi vielä uuden passin ja antoi leiman jo siitä ilmaisesta kahvista, vaikka emme olleet maksaneet mitään.
Kun menimme etsimään jotain pientä suuhunpantavaa, huomasimme ne Ameriikan hodarit tiskin takana. Olimme toki näistä jo aikaisemmin kuulleet, mutta yleensä kun tuollaiset herkut ovat kovin kalliita niin emme ole viitsineet sellaisia liiemmin ostella. Mutta hintaa tuolle hodarille tulikin vain 2 euroa ja kyllä muuten lähti nälkä niin minulta, vaimolta kuin lapsilta! Nakki oli erittäin tuhdin oloinen ja sen sai halutessaan pekonilla vuorattuna. Myöskään mausteissa ei kitsasteltu, sillä niitä sai itse laittaa hodarin väliin niin paljon kuin vain halusi.
5/5 kokemus kerta kaikkiaan. Suosittelen kaikille palstalaisillejos kahvi- tai hodarihammasta kolottaa.
Toki R-kioskilla on muutenkin usein 5/5 tarjouksia erinäisissä elintarvikkeissa joita ei muista kaupoista tunnu löytyvän. Ja satutko tarvitsemaan uutta prepaid-liittymää tai lahjakorttia vaikkapa kummilapselle esimerkiksi Spotifyyn? Ärrä hoitaa senkin. Nopeasti ja hyvällä asiakaspalvelulla :)
R-Kioskikauppias on liittynyt keskusteluun...
Vtu jees. Vtuttaa ärrävikasena ärräkiskat. Ketjun nimen keksija varmaan traumatisoitunu peruskoulus luokkakaverin ärräviasta.
Niin kaikki katoaa niin minäkin.
Vtuttaa ärrävikasena ärräkiskat, prismat, citymarketit, äsmarketit... lidl just jeba.
Vierailija kirjoitti:
Vtuttaa ärrävikasena ärräkiskat, prismat, citymarketit, äsmarketit... lidl just jeba.
No älähän nyt, minä kuulen sen kyllä toisinaan mutta se ei tee enää oikeastaan mitään merkintöä kuuloaistiini että se jotenkin häiritsee jos ei sitten pärkelettä lausu sata kertaa peräkkäin, koitetaan pärjätä.
Tuossa jutussa todetaan että:
Tällä viikolla Helsingissä lanseerattiin uudenlainen R-kioskin konsepti Ärrä, jossa suurin osa perinteisistä kioskien palveluista on poistettu. Poissa ovat iltapäivälehtien lööpit ja suurin osa aiemmasta lehtitarjonnasta. Tarjolla ei ole lottokuponkitelineitä, pelikoneita eikä postikortteja. Pakettipalveluja ei myöskään ole.
Kaikkein hauskin havainto vanhojen R-Kioskien palveluista on se lähiökioski jonka muutenkin ahtaalla lattialla lojui asiakasta odottamassa pino netistä tilattuja auton talvirenkaita.
Yhtäkään kioskia ei tarvita. Prismat auki kokoajan. R jättää Suomen. Muistaakseni Hollantilainen ketju.