R-kioskien loppu
Kuka on yllättynyt siitä että R-kioskeilla menee huonosti? Koko konsepti jäänyt 80-luvulle. Kävin eilen ärrällä hakemassa pakettia kuten viisi muuta jonossa olijaa. Kukaan ei ostanut mitään. Katselin siinä samalla ympärilleni. Paikka olisi hyvin voinut olla peräkylän Esson baari. Sirisevä loisteputkivalot, kalusteet joita ei ole uusittu vuosikymmeniin, kaikki vähän rempallaan. Suomeen voisi R-koskin sijaan tuoda jonkun uuden ketjun, 7-11 tyylisen joka olisi kioskin ja kaupan välimuoto.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
oletko ajatellut mennä lääkäriin?
Ai Ärrälle?
R-kioskien kuolinisku oli kauppojen aukioloaikojen vapautuminen. Miksi ostaa kioskista, jos saman tuotteen saa halvemmalla kaupasta? Asiointinpeudessa kaupat itsepalvelukassoineen hakkaavat kioskit.
en jää kaipaamaan ylihintasia tuotteita ja vanhoja hotdogeja
Tuo on ollut näkyvissä jo 15v. Hinnat niin korkeat, että ei siellä käynyt kukaan. Vain Veikkauksen pelaajat ja pakettien hakijat ym. Ja kaikki voitot menee ketjulle, yrittäjä/ kauppias tienaa vähemmän kuin työntekijänsä.
Ketjun ahneus kaataa koko ketjun.
Vanhanaikaiset kioskit takaisin, paikkoihin joissa ei ole ruokakauppoja vieressä, niin ehkä nippa nappa yhden ihmisen elättää tuotollaan.
Meillä nuo kioskit on siistejä ja monipuolisia verrattuna Suomen R kioskeihin.
AP
Taipeissa on hiukan kutinaa. syke normaali
Käyn silloin tällöin hakemassa ärrältä paketin. Aina siellä istuu sama äijäporukka horisemassa omia juttujaan, heidän lisäkseen korkeintaan Veikkauken asiakkaita, jotka saattavat samalla reissulla ostaa jonkun suklaapatukkanipun, mitä siellä myydään. Kahvia ja pullaakin saisi ostaa, mutta ei niiden äijien sekaan viitsei kahville mennä.
Ei niitä nykyään vaan enää tarvita mihinkään, kun kaupat on auki yötä päivää. Itse en käy kioskilla enää edes tupakka-askia ostamassa, kun jonossa on aina pakettien ja passien hakijoita, menee tuhottoman paljon aikaa. Kun tsetinkin lataaminen nykyään maksaa ekstraa niin ei mitään syytä käydä R-kioskilla enää.
R-Kioskeja, kuten myös huoltoasemien ruokakauppoja tappaa se, että kauppojen aukioloajat vapautettiin. Ennen nämä toimivat kätevinä hätävaroina, kun isommat kaupat olivat kiinni. R:n ongelma ei ole brändi, eikä sitä 7-11 pelastaisi. Ihmiset tuskin kävisivät niissä sen enempää, ei varsinkaan jos hintataso olisi sitä kioskiluokkaa. Mikäli leikitään ajatuksella, että itsellä olisi vaikka työmatkan varrella 7-11 ja Alepa. Valinta olisi todennäköisesti Alepa. Mieluummin asioin täysiverisessä ruokakaupassa, kuin jossain siltä väliltä.
Minä taas olen ollut yllättynyt siitä, että aina kun olen ärrällä käynyt, niin siellä on ollut asiakkaita. Itse olen hakenut paketteja ja kerran muistaakseni henkkarit, yhden kerran rautatieasemalta matkalle mukaan lehden, mutta muuten ei ole koskaan mitään asiaa sinne. Kaikki nämä toiminnot voisi hoitaa muuallakin, mutta jostain syystä ne muutkin ihmiset siellä on asioimassa.
Haisee pahalle kun alkoivat paistamaan makkaroita siellä.
Millä nyt ei menisi huonosti ja mikä ei sulkeutuisi, mitä ei myytäisi?
Tuollaisia liikkeitähän nuo Ärrät ovat kuten 711. Ei se siitä muutu suomessa, köyhä maa ja kapea leipä myös kauppiaalla, todellinen omista takoo rahaa.
24h alepojen maailmassa ärrät on jotain kummallista. Kaupat on peräti auki sunnuntaisin eikä lauantaitkaan ole semmoisia maksimissaan 4 tuntia aukioloa juten joskus ennen koska liitto keksinyt säännöt ja kirkko joka haluaa ihmisiä kirkkoon tekemisen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ollut näkyvissä jo 15v. Hinnat niin korkeat, että ei siellä käynyt kukaan. Vain Veikkauksen pelaajat ja pakettien hakijat ym. Ja kaikki voitot menee ketjulle, yrittäjä/ kauppias tienaa vähemmän kuin työntekijänsä.
Ketjun ahneus kaataa koko ketjun.
Vanhanaikaiset kioskit takaisin, paikkoihin joissa ei ole ruokakauppoja vieressä, niin ehkä nippa nappa yhden ihmisen elättää tuotollaan.
Ei kioskit kannata edes siellä missä palveluita ei ole lähellä, ihmiset ostaa mielummin kerralla enemmän ja halvemmalla marketeista.
Vierailija kirjoitti:
Ärrältä ostetaan herkkuja ja kaljaa.
En oo koskaan ostanut ärrältä kaljaa ja ehkä kerran suklaapatukoita, kun oli kiire enkä enää ärrällä postipakettia pitkään jonotettuani ehtinyt viereiseen kauppaan.
Ihan onneton systeemi, kun 100 palvelua ympätty koti-wc:n kokoiseen koppiin ja yksi ihminen palvelemassa. Meidän ärrällä oli aina jono ovelle asti ja vaikka kuinka monta kertaa jonotin ulkona saakka. Aamuisin olisi ollut hiljaista, mutta eipä töiltä silloin ehtinyt.
Ärrältä ostetaan herkkuja ja kaljaa.