R-kioskien loppu
Kuka on yllättynyt siitä että R-kioskeilla menee huonosti? Koko konsepti jäänyt 80-luvulle. Kävin eilen ärrällä hakemassa pakettia kuten viisi muuta jonossa olijaa. Kukaan ei ostanut mitään. Katselin siinä samalla ympärilleni. Paikka olisi hyvin voinut olla peräkylän Esson baari. Sirisevä loisteputkivalot, kalusteet joita ei ole uusittu vuosikymmeniin, kaikki vähän rempallaan. Suomeen voisi R-koskin sijaan tuoda jonkun uuden ketjun, 7-11 tyylisen joka olisi kioskin ja kaupan välimuoto.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
R-kioski, kaupunkilaisen asiointipaikka...
Ongelma vain että Alepasta saa melkein samat asiat (ja paljon muuta lisäksi), ja ilman jonotusta. R-kioskit ovat haalineet kaiken maailman palveluja hoidettavakseen, mikä on ymmärrettävää, mutta se tietää pitkää jonottamista.
Vierailija kirjoitti:
R-kioskit ovat haalineet kaiken maailman palveluja hoidettavakseen,
Se oli se vanha konsepti jolla yritettiin tekohengittää lähiöiden kioskeja. Nyt ne on suljettu ja keskittyvät jakossa vain hyville liikepaikoille jossa kulkee paljon ihmisiä ohi. Ei niissä ole sijaa pakettipalveluille.
Monet luulee että oma lapsuuden irtokarkkikioski tai teinvuosien pussikaljaärrä on se ainoa oikea. R-kioskeilla on pitä historia ja aina on löydetty ne oikeat tavat tienata. Nyt ei pidä jäädä myymään totopelejä lähiöiden eläkeläisille vaan keskittyä paikkoihin joissa asiakkaat ja raha liikkuu. Nostalgia ei myy.
Kukaan ei ole ajatellu kokonaisuutta kun on haalittu niitä pakettipalveluita ja lipunmyyntejä pikkurahan toivossa. Palvelu kärsii ja tulos on miinuksella.
En mä osta ärrältä mitään, vaikka sieltä jonkin paketin voin hakea tai aikaisemmin ladata matkakortin. Aika vaikea on keksiä mitään tuotetta, minkä siitä nyt haluaisin yhtäkkiä hetken mielijohteesta ostaa. Karkkiahan siellä on tyrkyllä, mutta kun en syö karkkia ja jos olen asioilla, niin enpä mä siinä ryhdy mitään voileipääkään puputtamaan.
R-kioski, kaupunkilaisen asiointipaikka...