Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies väitti maksavansa enemmän perheen kuluja. Istuttiin alas ja katsottiin kummankin viime vuoden tilitapahtumat. Arvatkaa mikä oli tulos..

Vierailija
23.10.2025 |

Miehellä ei ollut mitään hajua paljonko lasten kuluihin (mun päävastuulla) menee rahaa vuodessa. Pelkästään harrastuksista olin maksanut tuhansia. Vaatteet, varusteet, hygienia, bussikortit, lääkärit, kavereiden synttärilahjat, leirit, leffat ym. vapaa-ajan kulut. Yhtäkkiä ne miehen maksamat autovakuutukset ja sähkölaskut ei enää ollutkaan perheen "päämenot" 

Kommentit (531)

Vierailija
121/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ei kai kukaan tällaista suolla Vauva-palstalle sen sijaan että istuisi sen elämänkumppanin kanssa alas, ja puhuisi asiat selväksi?

No eikös ne juuri niin tehneet 😅

Ja raportoi tuloksen Vauva-palstalle ilkuttavaksi? Sen sijaan että sovitaan kompensaatiota tarpeen mukaan. Ja kykyjen mukaan? En lukenut koko ketjua, mutta onko miehellä siis rahasta tiukkaa? Silloinhan asia tietää teille kulukuuria, ja harrastusten yms muiden menojen karsimista. Tai sitten maksat itse enemmän jos se on sinulle kerran on mahdollista.

Melko... Lapsellista? setviä asiaa Vauva-palstan trollien kesken. Jos olet siis tosissasi AP? 

Missä asiasta saa sitten keskustella? Naistenhuoneella? Mikä sinä olet  määrittelemään mitä täällä saa keskustella? Mene jollekin muulle palstalle, jos lapsiperheaiheet noin ärsyttää. 

Vierailija
122/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voinut tietää summia, jos et ole kertonut

Ei miestä varmaan ole kiinnostanut. Mies voisi avata suunsa itsekin joskus: Hei, onkos Jannan jalkapallolasku jo tullut? Heitä mulle, laitan tänään laskuja maksuun. Meettekö tänään katsoon talvitakkeja? Laitan sun tilille 300. Miehet ovat vapaamatkustajia perheessä, ei heitä tosiaan kiinnosta.

Eivät ole vapaamatkustajia, vaan goldiggereitä.

Naisen pitää suhteessa hoitaa talous, tarjota s.ksipalveluita, olla raskaana, hoitaa vauva, hoitaa lapset, tuoda ja viedä lapsia, käydä kokopäivätöissä ja osallistua kustannuksiin 50/50. Tämän päälle mahdollisesti hoitaa molempien vanhempien asioita. Ainakin itse hoidin vielä omakotitalon askareet, koska mies oli niin paljon työnsä takia poissa kotoa. Usein hoidin vielä auton huoltoon viemiset, katsastukset ja renkaanvaihdot. Ja ei, me ri saatu mitään apua yhdeltäkään sukulaiselta, koska joko kuolleet, liian kaukana, tai liian huonokuntoisia. 

Jokainen voi myös laskea, paljonko nainen menettää rahaa jäädessään kotiin hoitamaan lapsia, ml eläkekertymä useammaksi vuodeksi. 

Jes mikä diili!!!!!!! Ja sitten miehet pelkää, että naiset on vain rahan perässä. Joo, olisi kiva, jos miehellä olisi EDES rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kysyi että miksi tällainen tilanne on pääsyt syntymään. No niinpä, siinä ole kyllä tehnyt virheen. Kun lapset olivat n. 5-7-vuotiaita, ne minun tililleni tulevat lapsilisät riittivät melko hyvin vaatteisiin ja harrastuksiin. Mutta esimerkiksi se muutaman kympin muskarilasku on vuosien varrella muuttunut 2000 euron lukuvuosimaksuksi ja vaatemenotkin moninkertaistuneet kun ei enää saada "serkuilta perittyjä".

Jossain kohtaa myös tienasin hieman enemmän, joten en senkään vuoksi niin laskenut että meneekö tasan.

Jotenkin luulin että mies tietää että maksan ns. arkimenoja enemmän, siksi oli melkoinen yllätys että hän olikin kuvitellut olevansa "päärahoittaja". No eipä kuvittele enää, oletan. 

Ap

Ei tuo ole monelle miehelle mikään itsestäänselvyys. Minä maksoin jossain vaiheessa isomman osan laskuista JA tein enemmän kotitöitä kuin e

Jos olet näiden monien miesten kanssa päätynyt samoihin ongelmiin oletko miettinyt mikä on oma roolisi ongelmissa joita aina kohtaat? 

Vierailija
124/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti kans suunnattomasti kun mun ex halusi puolittaa ruokakulut vaikka söi varmaan 3 kertaa enemmän kuin mää. Mutta vessapaperit makseltiin erikseen kun huomasi että käytän enemmän;) Ex...

Vierailija
125/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia on yhteinen taloustili, eipä tarvitse epäillä eikä laskeskella jälkikäteen. 

Meilläkin on, ja mies ottaa sieltä joka euron takaisin, jos on maksanut vaikka lapsille jotakin omalta tililtään. Minä taas en todellakaan, vaan maksan ihan hyvillä mielin lapsille paljon asioita omasta pussistani. Olkoot taloustili isompaa ruokakauppasatsia ja laskuja varten. Minusta tuo itsekkyys on vain jotenkin lapsellisen huvittavaa. Ja ymmärsin, ettei ap myöskään ollut asiasta suivaantunut, ennen kuin herran näkemys hänen kovista uhrauksistaan perheen eteen oli tullut ilmi.

Vierailija
126/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kysyi että miksi tällainen tilanne on pääsyt syntymään. No niinpä, siinä ole kyllä tehnyt virheen. Kun lapset olivat n. 5-7-vuotiaita, ne minun tililleni tulevat lapsilisät riittivät melko hyvin vaatteisiin ja harrastuksiin. Mutta esimerkiksi se muutaman kympin muskarilasku on vuosien varrella muuttunut 2000 euron lukuvuosimaksuksi ja vaatemenotkin moninkertaistuneet kun ei enää saada "serkuilta perittyjä".

Jossain kohtaa myös tienasin hieman enemmän, joten en senkään vuoksi niin laskenut että meneekö tasan.

Jotenkin luulin että mies tietää että maksan ns. arkimenoja enemmän, siksi oli melkoinen yllätys että hän olikin kuvitellut olevansa "päärahoittaja". No eipä kuvittele enää, oletan. 

Ap

Ei tuo ole monelle miehelle mikään itsestäänselvyys. Minä maksoin jossain vaiheessa isomma

Jos olet näiden monien miesten kanssa päätynyt samoihin ongelmiin oletko miettinyt mikä on oma roolisi ongelmissa joita aina kohtaat? 

En tiedä mistä sait tuon idean. Puhuin yhdestä eksästä, nykyisen kanssa kaikki on ihan mallillaan. 

Vierailija
127/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tämä menisi näin, että jos vaimo päättäisi lasten kanssa menoista, niin hän ne myös maksaisi. Sitten jos hän haluaisi minut mukaan maksamaan, niin hän myös ensin neuvottelisi näistä menoista minun kanssani. Hänellä ei suinkaan olisi vaan oikeutta tuoda laskua eteeni.

Että simmottiin.

No ihanko oikeasti jokainen sukkapari ja menkkaside pitää neuvotella miehen kanssa? Ettei vaan ole liian kallis merkki tms? 

Vierailija
128/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen maksamat kulut on pakollisia.

Sinun maksamasi kulut ovat sinun itsesi tekemiä. Myös lasten harrastukset. Mies olisi voinut haluta jättää osan harrastuksia pois. Eihän tuossa rahanmenossa ole mitään ylärajaa, jos niin päättää että kaikki hommataan mitä mieleen juolahtaa ja tuo sitten pitäisi maksaa puoliksi?

Lasten vaatteet, lääkärit, bussikortit jne. eivät ole pakollisia? Millä tavalla ne lapset sitten elätetään? Annetaan huostaanottoon?

Ja on sekin vähän tylyä jos ei mitään maksullista saa harrastaa.

Ja harvalla muuten se autokaan on mikään pakollinen...

Menoista pitää neuvotella sen puolison kanssa, että mitkä katsotaan perheen pakollisiksi menoiksi. On ihan sopimusjuttu. Myös sen auton taso ja hinta. Jos nainen haluaa olla "itsenäinen" ja tulla ja mennä ja "päättää" niin kustantaa sitten nuo päätöstensä hinnat myös itsenäisesti.

Vierailija
129/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, suostuisin tasan kahteen eri vaihtoehtoon

1: Meillä olisi yhteinen tili jonne molemmat laittaa tuloistaan lapsettomuuden aikana 50% ja lasten saatua 55%/60%/65% riippuen siitä kuinka paljon niitä lapsia on, koska lapset kasvattaa yhteisiä kuluja. Omia henkilökohtaisia asioita varten jää sitten se mitä omalla tilillään on.

2: Yksinhuoltajuus. Vaikka yksinhuoltajuus yhdistetään herkästi lapsiperhe köyhyyteen, on yksinhuoltajuudessa kuitenkin se etu, että lähivanhemman (oletusarvoisesti äiti) ei tarvitse kärsiä yhdestä ylimääräisestä lapsesta: mies_isä_vauvasta

Vierailija
130/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia on yhteinen taloustili, eipä tarvitse epäillä eikä laskeskella jälkikäteen. 

Meilläkin on, ja mies ottaa sieltä joka euron takaisin, jos on maksanut vaikka lapsille jotakin omalta tililtään. Minä taas en todellakaan, vaan maksan ihan hyvillä mielin lapsille paljon asioita omasta pussistani. Olkoot taloustili isompaa ruokakauppasatsia ja laskuja varten. Minusta tuo itsekkyys on vain jotenkin lapsellisen huvittavaa. Ja ymmärsin, ettei ap myöskään ollut asiasta suivaantunut, ennen kuin herran näkemys hänen kovista uhrauksistaan perheen eteen oli tullut ilmi.

No eikö tuosta toimintavasta voi keskustella. Jos mies haluaa pitää oman tapansa, otat myös omasi takaisin. 

Vaikea käsittää, millaisissa suhteissa ihmiset elämäänsä viettävät.

Vierailija
131/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Meilläkin mies joskus kommentoi että mulla on niin helppoa, kun ei ole paljoa laskuja maksettavana. Hieman nosti verenpainetta, koska mulla oli mennyt 5 viikon sisällä 3000 euroa lasten hankintoihin, takuuvuokraan ym 😄

"No en mä hoksannut että sulla on tuollaisia menoja"... Niinpä niin. Yhteiset lapset 😄

MITEN tällainen tilanne pääsee syntymään ja jatkumaan niin pitkään, että on yhteisiä lapsiakin?

Niin pitkään? 😂 Meillähän on lapset jo omillaan nykyään. Ei me silti toistemme raha-asioita syynätä. Ero on siinä että minä hoksaan mihin miehellä todennäköisesti rahaa menee, hän ei edes mieti moisia minusta.

Vierailija
132/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten miehet pelkää, että naiset on vain rahan perässä. Joo, olisi kiva, jos miehellä olisi EDES rahaa.  

Tätähän toitottavat nimenomaan tyhjätaskut tälläkin palstalla. Yksikään keskivertoa paremmin tienaava mies ei varmasti jaksa rutista aiheesta joka käänteessä, ja epäillä naisten vain huijaavan raukalta treffikahvitkin.

Vierailija
133/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, suostuisin tasan kahteen eri vaihtoehtoon

1: Meillä olisi yhteinen tili jonne molemmat laittaa tuloistaan lapsettomuuden aikana 50% ja lasten saatua 55%/60%/65% riippuen siitä kuinka paljon niitä lapsia on, koska lapset kasvattaa yhteisiä kuluja. Omia henkilökohtaisia asioita varten jää sitten se mitä omalla tilillään on.

2: Yksinhuoltajuus. Vaikka yksinhuoltajuus yhdistetään herkästi lapsiperhe köyhyyteen, on yksinhuoltajuudessa kuitenkin se etu, että lähivanhemman (oletusarvoisesti äiti) ei tarvitse kärsiä yhdestä ylimääräisestä lapsesta: mies_isä_vauvasta

Prosenteilla ei osteta mitään vaan euroilla. Minulla nettotulot on n. 5800€/kk, joten olisi aika älytöntä pistää 3500€/kk "lapsitilille". 

Vierailija
134/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän se miehen puoli asiasta on?

Mitähän kaikkea muuta sieltä löytyi kun autovakuutukset ja sähkölaskut? Luettele KAIKKI tähän. Eihän tällä yksipuolisella paasauksella kukaan tee mitään.

En jaksa näitä kotimarttyyreja enää yhtään.

Vierailija
135/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä lapset saadaan viikkorahaa. Minä vähän enemmän kuin lapset. Puoliso hoitaa talouden.

Miten joku nainen voi vielä alistua tuollaiseen? Nyt eletään sentään 2000- eikä 1800-lukua.

Eiköhän se ole mies. Itäinen malli.

Puolalainen 🤔 Ei välttämättä huono. 

Vierailija
136/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ei kai kukaan tällaista suolla Vauva-palstalle sen sijaan että istuisi sen elämänkumppanin kanssa alas, ja puhuisi asiat selväksi?

No eikös ne juuri niin tehneet 😅

Ja raportoi tuloksen Vauva-palstalle ilkuttavaksi? Sen sijaan että sovitaan kompensaatiota tarpeen mukaan. Ja kykyjen mukaan? En lukenut koko ketjua, mutta onko miehellä siis rahasta tiukkaa? Silloinhan asia tietää teille kulukuuria, ja harrastusten yms muiden menojen karsimista. Tai sitten maksat itse enemmän jos se on sinulle kerran on mahdollista.

Melko... Lapsellista? setviä asiaa Vauva-palstan trollien kesken. Jos olet siis tosissasi AP? 

Missä asiasta saa sitten keskustella? Naistenhuoneella? Mikä sinä olet  määrittelemään mitä tä

Käsittääkseni minä nimen omaan osallistuin keskusteluun tuomalla tähän oman näkemykseni? Joka on se, että tämä kirjoittelu tuskin edistää AP:n asiaa yhtään. Todennäköisesti mies kokisi asian lähinnä loukkaavaksi kun näitä lukee. Ja siitä hyötyy kuka?

Keskustelupalstalla keskustellaan. Mutta nyt täällä lähinnä osoitellaan sormella kun mies oli niin hölmö että ei tajua mihin perheen rahat menevät. Ilman että hän niitä mistään varsinaisesti näkisi. Kun metatyönjohta on asiat hoitanut ilman miehen osallistamista. 

Mites olisi se yhteinen tili? No eihän se käy koska syy X. 

Vierailija
137/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tämä menisi näin, että jos vaimo päättäisi lasten kanssa menoista, niin hän ne myös maksaisi. Sitten jos hän haluaisi minut mukaan maksamaan, niin hän myös ensin neuvottelisi näistä menoista minun kanssani. Hänellä ei suinkaan olisi vaan oikeutta tuoda laskua eteeni.

Että simmottiin.

No ihanko oikeasti jokainen sukkapari ja menkkaside pitää neuvotella miehen kanssa? Ettei vaan ole liian kallis merkki tms? 

Joo, näinhän se menee sitten usein että nainen heittäytyy pikkumaiseksi ja hankalaksi, eikä osaa olla suurpiirteinen. Ei pystytä vaan sopimaan ison kuvan asioista, vaan sitten aletaan vesittää helppoutta että entäs tämä tikkari voiko tämän nyt hankkia vai pitääkö papereita allekirjoittaa ensin? Onko pakko tehdä joka asiasta niin vaikeaa?

Vierailija
138/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuosta toimintavasta voi keskustella. Jos mies haluaa pitää oman tapansa, otat myös omasi takaisin. 

Vaikea käsittää, millaisissa suhteissa ihmiset elämäänsä viettävät.

No enkö juuri kertonut, ettei se haittaa minua. Laitan mielelläni tienaamani rahat suurelta osin lapsiini. Mies laittaa omansa mieluummin itseensä, niin laittakoon.

Vierailija
139/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on suhde menojen ja teidän kahden tulojen suhteen? Se on mikä ratkaisee. Eli avaus on täysin tyhjän kanssa ilman tuota tulotietoa.

Vierailija
140/531 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulilla hirveät defenssit päällä taas 😂

Miehen tyhmyyskin on muka naisen vastuulla.

Mies ilmeisesti tukehtuu jos ei nainen muistuta sitä hengittämisestä 😂😂😂

Naiset, jättäkää nuo surkimusmiehet. 

Mä en niutä edes vilkaise. 

Naisethan kuuluu tunnetusti johonkin ihme siskojen kerhoon ja ovat kaikesta samaa mieltä. Ja jos et ole samaa mieltä kuin tietyt naiset sinua voidaan alkaa haukkumaan erilaisilla haukkumasanoilla. Kypsää. 

Yleisin argumentointivirhe on ns. ad hominem -argumentti. Sen voisi tiivistää näin: ei keskitytä kritisoimaan sitä, mitä sanotaan vaan sitä, kuka sanoo. 

No tätä nämä palstan miehet tekee eli suoltavat jotain myrkyllistä naisviha

Kaikki jotka eivät ole sinun kanssa samaa mieltä ovat miehiä? Internetin naisvihalle onkin tunnusomaista, ettei sitä nähdä siellä, missä sitä on mutta senkin edestä siellä, missä sitä ei ole. On melkoista naisten vähättelyä ehkä jopa naisvihaa olettaa, ettei naisilla voisi olla epäkorrekteja, epämiellyttäviä ja epäinhimillisiä näkemyksiä oman sukupuolensa edustajista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä