16-vuotias lähdössä lukion bileisiin. Loppuu yhdeltä yöllä, miten kotiintulo?
Bileet Helsingin keskustassa ja asumme toisella puolella kaupunkia. Meiltäpäin ei ole kukaan menossa, joten nuoren pitäisi tulla yksin kotiin.
Mies on autolla reissussa enkä muutenkaan itse tykkää ajaa keskustassa, etenkään yöllä.
Saako sieltä taksia vai tuleeko nuori yksin julkisilla? Saako alaikäiset liikkua yöllä yksin ja onko se turvallista?
Kommentit (107)
Haet tietty, jos auto on pihassa. Jos et tykkää ajella reittiä niin se on voi voi sulle.
Mut tää varmaan oli joku läppä tms
Meidän 16-vuotias oli kesällä kaksi viikkoa yksin kotona, koska oli kesätöissä ja me muut sukuloimassa. Loppukesästä lensi yksin Lontooseen (jossa kaverin perhe oli). On kulkenut kavereiden kanssa kaupungilla 12-vuotiaasta.
Tuntuu hämmentävältä, että jonkun 16-vuotias ei voi tulla bussilla kotiin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hotelliyöehdotus oli hyvä, kannatan..Ja sovitte siitä, miten bileistä pääsee pois, kun/jos alkaa pelottaa. Kuulostaa kotibileiltä, joissa on alkoholia ym.
Kenellä on varaa hotellihuoneeseen tässä taloudellisessa tilanteessa. Mitä maksaa? 250 yö kahdelta?
Alle sata euroa näyttää olevan edullisimmat hotellit.
Mä hyppäisin autoon ja hakisin. Tietysti.
On tullut melkein saman ikäistä haettua keskellä yötä (tyyliin kolmelta) kotiin, kun on palannut pelireissusta. En tiedä, miten joku bileistä hakeminen eroaisi tästä.
Vierailija kirjoitti:
Mä hyppäisin autoon ja hakisin. Tietysti.
On tullut melkein saman ikäistä haettua keskellä yötä (tyyliin kolmelta) kotiin, kun on palannut pelireissusta. En tiedä, miten joku bileistä hakeminen eroaisi tästä.
Siten että pelireissun aikatauluihin ei voi itse välttämättä vaikuttaa ja sieltä tullaan todennäköisesti selvin päin pois. Bileistä voi lähteä aiemmin kun ne loppuu. Pakko ei ole olla viimeinen kotiinlähtijä.
Minä laittaisin tulemaan Metrolla kun kerran isolla kirkolla asutte
Eikö ne tapahtumat voi olla edes vähän aiemmin? Eikö riitä että juhlii vaikka 18-23?