Minusta jokaisen pitäisi saada olla lasten kanssa kotona niin kauan kuin mahdollista!
Miksei yhteiskunta voi tukea tälläistä, tervettä ajattelua. Perheet yhteen! Onhan aivan kamalaa ja absdurdia että isä ja äiti ovat töissä eivätkä lastensa luona. Mikä on tärkeys järjestys!
Kommentit (90)
Vierailija:
Kun tässä elämässä kaikki vaan ei ole kivaa ja hauskaa. (Puhunko 15-vuotiaille, siltä ainakin tuntuu?)Raha ei tipu taivaasta vaan sen eteen on tehtävä muutakin kuin kasvatettava omia lapsia.
Kuten mitä? Kasvatettava esim. muiden lapsia? Siinä se ristiriita! Miksi muiden lasten kasvattaminen ja hoitaminen on työtä, mutta ei omien????
koska hoidat lapset niin hyvin.
Mutta kuule lapsen voi pitää hengissä hyvin pienellä panostuksella. Pelko että jos oman lapsen hoidosta aletaan maksamaan, niin tällainen yleistyy mm. yhteiskunnan pohjasakan keskuudessa. Minusta ajatus on pelottava. Kehitysmaissa lapsia tehdään juuri työvoimaksi, eikä heillä ole lapsuutta ollenkaan. Heidät tehdään hyötytarkoitukseen, jotta vanhemmat voivat heidän kauttaan tienata.
Vierailija:
Kukaan ei tule sua kotoa töihin hakemaan, jos päätä hoitaa lapset kouluikään saakka kotona tai vaikka armeijaan, mutta miksi meidän muiden tulisi maksaa sinun elämänvalinnastasi, kun et kerran halua osallistua yhteiskunnan maksuihin?Aina vedotaan siihen, että kotihoito on edullisempaa kuin päivähoito, mutta työssäkäyvät taas maksavat enemmän veroja ja ostovoimallaan myös pyörittävät tätä yhteiskuntaa (maksavat palveluista ja kulutustavaroista) joten kyllä se, että joku haluaa olla " vain kotona" vuodesta toiseen tulee kalliimmaksi. Johan siinä menee kallis koulutushukkaan ellei nyt ole peruskoulupohjalta jäännyt kotiäidiksi.
Mistä tuollaista itsekkyyttä oikein opitaan? " minun verorahat, minun tarpeet ja halut, minä en ainakaan maksa sitä ja tätä" ... Eikö suomalainen ikinä putoa puusta? Ei näköjään... " minä, minä, minun, minun" ...
sehän tässä juuri naurattaa. Onhan se joo vaativaa olla kotiäitinä kun lapsukaiset päivän koulussa.
Vierailija:
koska hoidat lapset niin hyvin.Mutta kuule lapsen voi pitää hengissä hyvin pienellä panostuksella. Pelko että jos oman lapsen hoidosta aletaan maksamaan, niin tällainen yleistyy mm. yhteiskunnan pohjasakan keskuudessa. Minusta ajatus on pelottava. Kehitysmaissa lapsia tehdään juuri työvoimaksi, eikä heillä ole lapsuutta ollenkaan. Heidät tehdään hyötytarkoitukseen, jotta vanhemmat voivat heidän kauttaan tienata.
Mikäli kotityö ammatillistettaisiin, niin sitä valvottaisiin vähintään samalla tavoin kuin perhepäivähoitajien työtä. Ei tämä ainakaan " pohjasakan" (kuten kauniisti nimittelit) lasten asemaa huononna.
jos joku parhaassa työiässä oleva pokkana ihmettelee, mikseivät muut maksa hänen kotona lojumistaan.
ja haluaisivat taantua kotiin lasten kanssa. Mutta sellaisille HYVÄ NEUVO: säästäkää sitten sellainen pääoma että pystytte ELÄTTÄMÄÄN ITSENNE JA PERHEENNE ja elintapanne! Se ei ole MUIDEN tehtävä.
oleta et yhteiskunnan pitäisi maksaa. Lasten kanssa kotona olo on normaalia elämistä ja jokainen tekee lastensa kanssa mitä haluaa. Tienaan kotona ollessani joka kuukaisi puolet mieheni palkasta. Meillä yhteinen päätös että olen kotona joten tulot ovat yhteiset.
Ei kai autonkorjaajallekaan jos hän korjaa omat autonsa. Tai psykologille, jos hän terapioi oman päänsä kuntoon ?
Vierailija:
Ai, sellaista sä teet vapaa-aikanasi... katsot ostos-tv:tä ja lihot sohvalla. Mielenkiintoista.
Jos oikein pinnistät pystytkö kuvittelemaan, että on toisenlaisiakin ihmisiä?