Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias äiti murhasi vastasyntyneen vauvan Lohjalla

Kommentit (1347)

Vierailija
1301/1347 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Poliisilla on syytä epäillä, että nainen TIESI olevansa raskaana". 

Revippäs siitä! 

Juuri täällä eräs ilmeisesti ihan vastuullinen kouluikäisen äiti kertoi täysiaikaisen raskautensa ja synnytyksensä tulleen yllätyksenä. 

Varmaan niitä asioita, joissa ihmisten on helppo ajatella "minulle ei koskaan" tai "minähän en ikinä" tai  "kyllä minä olisin tuossa tilanteessa tehnyt toisin".

Siksi nämä ehkä ovatkin niin kovia tuomitsemaan. Pieni pelko riipaisee,  koska tajutaan että tuollainen voi sattua oikeasti myös omalle kohdalle. Helpompi haukkua tällainen yllätyssynnyttäjä tyhmäksi ja oppimattomaksi. Eivät kykene asettumaan toisen asemaan. Jos on itse ollut raskaana ollessaan valaan kokoinen, ei se tarkoita että kaikki muutkin olisivat. 

Vierailija
1302/1347 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä akat jauhaa yhtä asiaa päiväkausia.

Päivittäin akat tappavat kohtuunsa Suomessakin kymmeniä terveitä lapsia. Häpeä! Rikos!

Abortti eli raskauden keskeytys on Suomessa laillinen lääketieteellinen toimenpide, joka nykyään suoritetaan pillereillä aivan alkuraskauden aikoihin, ja lääkärin toimesta sairaalassa kohdun tyhjennystä enää harvemmin. Abortti ei ole lapsen tappamista, eikä se ole rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1347 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Oliko raskaus siis ilmeisesti täysiaikainen, kun lapsi kerran selvisi sairaalan ulkopuolella tapahtuneesta synnytyksestä? Ompa hurja tarina. Osaatko sanoa, miksi raskaudesta ei ollut mitään epäilystä? 

Lapsi oli itseasiassa hieman yliaikainen. Kuten viestissä kirjoitinkin, raskaus ei näkynyt ulospäin millään tavalla. On muitakin terveyteen liittyviä syitä, mutta niitä en halua täällä kertoa. Ja ei, en ole ylipainoinen,  päinvastoin.  Mahduin omiin xs-kokoisiin vaatteisiin viimeiseen asti, kun joku kuitenkin tulee ylipainoa ehdottamaan. 

Terveisin se yllätussynnyttäjä.

On joitakin selviä merkkejä ollut, mutta mielesi on kieltänyt ne. Ei ole mahdollista olla raskaana tietämättä siitä itse.

Vierailija
1304/1347 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>Oliko raskaus siis ilmeisesti täysiaikainen, kun lapsi kerran selvisi sairaalan ulkopuolella tapahtuneesta synnytyksestä? Ompa hurja tarina. Osaatko sanoa, miksi raskaudesta ei ollut mitään epäilystä? 

Lapsi oli itseasiassa hieman yliaikainen. Kuten viestissä kirjoitinkin, raskaus ei näkynyt ulospäin millään tavalla. On muitakin terveyteen liittyviä syitä, mutta niitä en halua täällä kertoa. Ja ei, en ole ylipainoinen,  päinvastoin.  Mahduin omiin xs-kokoisiin vaatteisiin viimeiseen asti, kun joku kuitenkin tulee ylipainoa ehdottamaan. 

On joitakin selviä merkkejä ollut, mutta mielesi on kieltänyt ne. Ei ole mahdollista olla raskaana tietämättä siitä 

En itsekkään jaksa uskoa, että aikuinen normasliälyinen nainen ei jossakin vaiheessa raskauden edetessä huomaa olevansa tiineystilassa. Tuntuu ne tulevan vauvan potkutkin. Menkat eivät tule moneen kuukauteen. Ymt. oireet.

Vierailija
1305/1347 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitteillejättö ja kuolemantuottamus, koska vauvalle ei hälytetty apua. Molemmat paikalla olleet ovat yhtä syyllisiä.

Tämä minullekin tuli mieleen. Vauva oli siis syntynyt ja kuollut saman päivän aikana, jos synnytys oli käynnistynyt yllättäen, ilman että äiti on ymmärtänyt olleensa raskaana. Olisiko voinut käydä niin, että on mennyt vessaan, kun synnytys alkoi? lukittautunut sinne ja shokissa ei ymmärrä että mitä tapahtuu? 

En ota tiedä tämän äidin psyykestä, voisiko olla, että hänellä olisi joku persoonallisuushäiriö? Tai sitten ollut psyykkisesti hyvin kehittymätön ja vastuuntunnoton? Nuo voisivat selittää raskaudenaikaista käytöstä ja sen, että ehkä on kieltänyt mahdollisuuden, että olisi raskaana. Tai sitten ei todella ole tiennyt olleensa raskaana, se on yleisempää kuin luullaan.

Vierailija
1306/1347 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joitakin selviä merkkejä ollut, mutta mielesi on kieltänyt ne. Ei ole mahdollista olla raskaana tietämättä siitä 

En itsekkään jaksa uskoa, että aikuinen normasliälyinen nainen ei joss

Tutkimukset osoittavat että osa ei tiedä raskaudestaan vasta kun synnyttää. Mitä ihmeellistä siinä on? Luonto on melko erikoinen eikö? Ei kaikille tule oireita tai isoa mahaa kuten jossain leffoissa, eikä todellakaan synnytys ole sellaista mitä leffoista annetaan ymmärtää. 

Vierailija
1307/1347 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytön tyttöraasu. Ei hormonihuuruissa oleva ole millään tavalla vastuussa tekemisistään. Näin nyt on vaan päässyt käymään. Olisi miehen pitänyt hoitaa tilanne.

Vierailija
1308/1347 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosairailla ja allergisilla on "potkuja" viikoittain, vaikka he eivät olisi raskaana. 

Vierailija
1309/1347 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäjä ei huolehtinut jälkeläisestään, sehän on laiminlyönti. Väitetään, että murhasi? Jos mummo makaa tiedottomana, etkä hanki apua vaan lähdet bilettämään, onko se murha vai hassu ajatusvirhe? 

Vierailija
1310/1347 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vanhemmilla ehkä päihdetaustaa, näitä tapauksia on ihan liikaa. Olisi hyvä jos neuvola tai lastensuojelu seuraisi lapsen oloja jos epäilyä huonosta kohtelusta. Lasta ei ole pakko pitää jos voimia ja kykyjä ei ole, vaihtoehtoja on.

Vierailija
1311/1347 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytön tyttöraasu. Ei hormonihuuruissa oleva ole millään tavalla vastuussa tekemisistään. Näin nyt on vaan päässyt käymään. Olisi miehen pitänyt hoitaa tilanne.

Ironiaahan tuo on, mutta ei ole avomiehelläkään ihan kaikki nupissa kunnossa. Oli sentään 4 vuotta vanhempi, mutta ei ilmeisesti kyennyt järkevään päätöksentekoon hänkään.

Vierailija
1312/1347 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ironiaahan tuo on, mutta ei ole avomiehelläkään ihan kaikki nupissa kunnossa. Oli sentään 4 vuotta vanhempi, mutta ei ilmeisesti kyennyt järkevään päätöksentekoon hänkään.

Avomies todettu tässä vaiheessa syyttömäksi. Oli kait ymmärrystä vailla syystä tai toisesta.

Vierailija
1313/1347 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut autokaupoilla käsirahakuitin väärentäminen ensimmäinen epärehellinen teko. 16-vuotiaana jo ollut rikostutkinnan kohteena, kun huijannut Tise-kaupoilla. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9537b76c-bbbe-4578-a6e2-a5efab062a38

Vierailija
1314/1347 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen on suorittanut sosiaali- ja terveysalan perusopintoja. Hän on saanut kiitettävän arvosanan (5) hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistämisestä."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/21bda9bd-9857-4e7a-a92b-c3b7a7ae8aac

"Kurssisuorituksia 8.2022 - 3.2025 on vain viisi. Nainen työskenteli yli kahden vuoden ajan ohjaajana helsinkiläisessä palvelukodissa tarvittaessa töihin tulevana ohjaajana. Työsuhde päätettiin syyskuussa aviin tehdyn kantelun seurauksena."

Vierailija
1315/1347 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko vanhemmilla ehkä päihdetaustaa, näitä tapauksia on ihan liikaa. Olisi hyvä jos neuvola tai lastensuojelu seuraisi lapsen oloja jos epäilyä huonosta kohtelusta. Lasta ei ole pakko pitää jos voimia ja kykyjä ei ole, vaihtoehtoja on.

Naisesta oli somessa kuvia lonkerotölkin kanssa vaikka oli raskaana

Vierailija
1316/1347 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että oliko tämä kyseinen nainen edes käynyt neuvolassa? Jos nainen salasi raskautumisensa tai ei edes ymmärtänyt olevansa raskaana, niin vaikea on terveydenhuollon tai lastensuojelun  puuttua tilanteeseen.  

Vierailija
1317/1347 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kertoa oman kokemuukseni pitkälle päässeestä yllätysraskaudesta. Olin karkeasti arvoituna viikolla 32 kun  menin päivystykseen virtsatulehduksen kanssa ja rutiinina tehty raskaustesti olikin positiivinen.

Kuukautiseni ovat aina olleet epäsäännölliset ja jääneet joskus välistä ilman syytä. Olen myös herkkämahainen krooninen piereskelijä ja kuplinta/töminä ym vatsassa on ihan normaalia. En siis ihmetellyt,kun kuukautisia ei tullut ja mahassa myllersi. Ylipainoisena käytän mukavia legginsejä ja isoja paitoja joten en kohdannut sitä(kään) ongelmaa,että housut eivät mene kiinni. Ja väsymys meni pimeän talven sekä työn kierrätyskeskuksella piikkiin.

Ilman virtsatulehdusta raskaus olisi voinut mennä loppuun asti huomaamatta ja olisin synnyttänyt johonkin suihkuun. (E-pillerit pettivät,vaikka lääkärit mielellään syyttävätkin naisia että käytämme pillereitä väärin jos ne eivät toimi)

Vierailija
1318/1347 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin kertoa oman kokemuukseni pitkälle päässeestä yllätysraskaudesta. Olin karkeasti arvoituna viikolla 32 kun  menin päivystykseen virtsatulehduksen kanssa ja rutiinina tehty raskaustesti olikin positiivinen.

Kuukautiseni ovat aina olleet epäsäännölliset ja jääneet joskus välistä ilman syytä. Olen myös herkkämahainen krooninen piereskelijä ja kuplinta/töminä ym vatsassa on ihan normaalia. En siis ihmetellyt,kun kuukautisia ei tullut ja mahassa myllersi. Ylipainoisena käytän mukavia legginsejä ja isoja paitoja joten en kohdannut sitä(kään) ongelmaa,että housut eivät mene kiinni. Ja väsymys meni pimeän talven sekä työn kierrätyskeskuksella piikkiin.

Ilman virtsatulehdusta raskaus olisi voinut mennä loppuun asti huomaamatta ja olisin synnyttänyt johonkin suihkuun. (E-pillerit pettivät,vaikka lääkärit mielellään syyttävätkin naisia että käytämme pillereitä väärin jos ne eivät toimi)

Ylipaino vaikuttaa epillereiden tehoon

Vierailija
1319/1347 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani tiesin olevani raskaana ja synnyttäväni pian, mutta kun synnytys käynnistyi niin luulin kärsiväni  "pissatulehduksesta" joka ei ollut näkynyt päivystyksen pikalabroissa. Mieheni oli onneksi kotona ja ymmärsi soittaa apua aikansa katseltuaan ja kuunneltuaan kiukutteluani ja vessassa ja suihkussa ravaamista.

Nipin napin ehdin sairaalaan ja kätilön mielestä olin päässyt jo pahemman vaiheen yli kun tuskailin ponnistamisen kanssa.. No multa oli jäänyt se "pahin vaihe" tavallaan kokematta kun ei ne avautumisvaiheen supistukset juurikaan tuntuneet. 

Vierailija
1320/1347 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei raskaustestia rutiinisti tehdä. Meikä tietää kun virtsiksiä on ollut jokunen. Kerran tehtiin kun pyysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan