Miehet eivät tunnu ymmärtävän, mikä on naisten mielestä kiinnostavaa
Esim. FB datingissä kun miehet laittavat viestejä (siellä voi laittaa viestin ennen matchia), niin reilu puolet viesteistä on pelkkää "kaunis oot", "todella kauniit kuvia", "oletpa kaunis nainen" jne. Ja sitten osa yrittää kertoa itsestään, mutta joko kerrotaan vain pituus tai pituus ja paino, tai sitten jotain geneerisiä tietoja tyyliin "työssäkäyvä 185cm mies Keravalta", tai sitten jotain totaalisen epäkiinnostavaa kuten "4-vuotiaan tytön isä Porvoosta". Ja nämä viestit ihmiselle, joka on kertonut profiilissa itsestään, elämäntyylistään, persoonastaan, arvomaailmastaan, kiinnostuksenkohteistaan. Tästä voisi päätellä, että ihminen pitää tällaisia asioita oleellisena - mutta ilmeisesti nämä miehet eivät pidä? Heidän oletuksensa on, että pelkkä pituus riittää tai että työssäkäynti herättää kiinnostuksen? Vai onko oletus, että kun kuka tahansa kelpaa heille, niin näin olisi naistenkin kohdalla?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, ekassa viestissä olisi hyvä kertoa olevansa lääkärijuristi josta selviää naisten himoitsema status ja raha?
Olen nimittäin pistänyt merkille että heti eka asia minkä naiset haluaa tietää on status ja raha.
"Moi, mitä teet työksesi?"
Työ on niin olennainen osa yksilön elämää että se todellakin kiinnostaa, jos pariutumista mietitään.
Ja jos paljastuu että on tavallinen duunari niin se olennainen osa yksilön elämää ei kelpaa, kun nainen haaveilee vähän paremmasta, eli statusmiehestä jolla on rahaa. Tietysti kaikki selitetään parhain päin niin että "kiinnostaa mies jolla on kunnianhimoa ja on kouluttautunut korkealle kuten minäkin typerällä ja turhalla humanistitutkinnollani".
Mulle kelpaa paremmin kuin hyvin köyhä humanistimies, joka on kiinnostunut kulttuurista ja yhteiskunnasta niin kuin minäkin. Haluan suhteen, johon kuuluu keskustelua ja ainakin jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita.
t. Turha humanisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, ekassa viestissä olisi hyvä kertoa olevansa lääkärijuristi josta selviää naisten himoitsema status ja raha?
Olen nimittäin pistänyt merkille että heti eka asia minkä naiset haluaa tietää on status ja raha.
Työ on niin olennainen osa yksilön elämää että se todellakin kiinnostaa, jos pariutumista mietitään.
Ja jos paljastuu että on tavallinen duunari niin se olennainen osa yksilön elämää ei kelpaa, kun nainen haaveilee vähän paremmasta, eli statusmiehestä jolla on rahaa. Tietysti kaikki selitetään parhain päin niin että "kiinnostaa mies jolla on kunnianhimoa ja on kouluttautunut korkealle kuten minäkin typerällä ja turhalla humanistitutkinnollani".
Mulle kelpaa paremmin kuin hyvin köyhä humanistimies, joka on kiinnostunut kulttuurista ja yhteiskunnasta niin kuin minäkin. Haluan suhteen, johon kuuluu keskustelua ja ainakin jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita.
t. Turha humanisti
Niin ja tuohon vielä lisäisin, että jos ihmiselle raha on se ykkösjuttu elämässä, hän tuskin edes pyrkii humanistiseen tiedekuntaan. Sinne mennään ihan muista syistä.
Mun mielestä tuollaiset "olet kaunis" kommentit kuuluu parisuhteeseen. On outoa, jos ventovieras sanoo noin tietämättä minusta mitään. Minulle kun kauneus on myös syvällistä. (olen taiteilija). Siksi ei oikein tuollaiset kommentit herättänyt fiiliksiä kun nuorena yritin netissä deittailla.
Ja ap onkin sitten ainoa naistyyppi, joka seuraa hakee? Jo neljäs kommentti tiivisti asian hyvin, kukaan nainen ei edusta koko naissukupuolta ja omat harmitukset asioista olisi syytä käsittää vain omiksi harmituksiksi. Vaikka täällä samoin ajattelevia ilmoittautuukin, niin 2,5 miljoonaa naista on jokaisesta asiasta montaa eri mieltä.
Onko deittailu nykyään tälläistä, että ladellaan vain tietoja itsestä ja katsotaan että täsmääkö? Me kun aloimme mieheni kanssa jutella, niin ei me tietty mitään tuollaisia koulutuksia, tuloja, pituuksia. Keskustelu vain sujui ja oli kivaa. Eikö sen nykyäänkin pitäisi mennä noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on laittaa heti kuva kullista!
Sä teet näin? Kerro vielä, miten homma tosta sitten etenee? Koska mä veikkaan, ettei yhtään mitenkään, joten tuhlaat vain omaa aikaasi.
Ja sitten miehet, varoituksen sana. Tunnistin kassajonossa miehen, joka oli lähettänyt mulle dickpicin. Voitte olla varmoja, että se, ja kaikki muutkin jonoissa, sai kuulla siitä 😂
Mistä tunnistit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on raha, mikä kaiken eniten painaa. Ikävä totuus, jota on vieläkin vaikea uskoa.
Miksi se olisi ikävä? Hommaa rahaa äläkä uunoile täällä.
Ei kiinnosta pinnallisuudet. Pidähän tunkkisi vain itselläsi.
Mulla on sekä tunkki että nainen, sulla ei ilmeisesti kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko deittailu nykyään tälläistä, että ladellaan vain tietoja itsestä ja katsotaan että täsmääkö? Me kun aloimme mieheni kanssa jutella, niin ei me tietty mitään tuollaisia koulutuksia, tuloja, pituuksia. Keskustelu vain sujui ja oli kivaa. Eikö sen nykyäänkin pitäisi mennä noin?
No, ilmeisesti tinderissä ollaan tulostavotteisia eikä haluta "tuhlata aikaa". Liikaa vaihtoehtoja varmaankin. Tuollaisia aitoja kohtaamisia ei sitten synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä teet näin? Kerro vielä, miten homma tosta sitten etenee? Koska mä veikkaan, ettei yhtään mitenkään, joten tuhlaat vain omaa aikaasi.
Ja sitten miehet, varoituksen sana. Tunnistin kassajonossa miehen, joka oli lähettänyt mulle dickpicin. Voitte olla varmoja, että se, ja kaikki muutkin jonoissa, sai kuulla siitä 😂
Mistä tunnistit?
Oli ihan omalla naamallaan apissa, jossa viestiteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi miesten kuvitelma että naiset olis (puhun nyt yli 20-v. Naisista) olisi jotenkin erityisesti rahan perässä on todella outo?? Ei me asuta missään kehitysmaassa, joka ikinen suomalainen nainen pärjää ihan hiton hyvin ilman yhdenkään äijän rahoja. Sitä paitsi keskimäärin ne äijät on enemmän tarkkoja rahojensa suhteen. Yhtäkään kahvikuppia ei tarjota ilman että sillä saadaan jotain.. oletusarvo on että jos tarjoan jotain, naisen pitää antaa minulle jotain.. huomiota, aikaansa, pesää jne.
No jos nainen ei ole statuksen ja rahan perässä niin se ei hirveästi lohduta koska sitten nainen viehättyy miehessä:
Naamageeneistä
Pituusgeeneistä
Äänigeeneistä
Penisgeeneistä
Ahaa, nykyään ei siis sun mielestä saa viehättyä edes äänestä! Ok. Entä tuoksusta? Mistä sun mielestä sitten enää saa viehättyä?
Ja sinä odotat että miehet kirjoittavat heti jonkun pitkän sepustuksen elämästään ihan tuntemattomalle ihmiselle jota ei ole koskaan tavannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis katkerat työttömätkö täällä tähän aikaan u l i s e e?
Työssäkäyvä nainen haluaa työssäkäyvän miehen, koska haluaa, että parisuhteessa molemmilla on suunnilleen sama elintaso. Että voidaan tehdä joskus jotain muutakin kuin pakastepizzaa jommankumman luona. Käydä ehkä ulkona syömässä, tai jopa jollain ulkomaan matkalla, ilman, että se pitää sille toiselle tarjota. Ihan että molemmat maksavat osuutensa.
Siihenkin riittää jopa alle mediaanin palkka, jos ei ole peliongelmaisuuspäissään aiheuttanut itselleen ulosottovelkoja.
Nää asiat jotenkin kertoo elämänhallintataidoista ja naiset nyt vaan ei halua olla minkään sosiaalitapauksen hoivaaja...
Ei kukaan mies ole täällä vaatinut että pitäisi kelvata pitkäaikaistyöttömänä työssäkäyvälle naiselle.
Miehet täällä ovat kritisoineet naisten status ja r
AHaa. No tässä ketjussa, missä sä nyt olet, ap halusi että miehet kertoisivat jotain oleellista itsestään. Siis luonteestaan, toiveistaan elämän suhteen ja harrastuksistaan, ei työstään tai rahoistaan. Mene johonkin niihin muihin satoihin ketjuihisi haukkumaan naisia.
"Nosiis, siinähän on suuri ero miten mies vastaa kysymykseen. Jos vastaat: Moikka! Olen koulutukseltani merkonomi ja työskentelinkin 15 vuotta lähikaupassa mutta valitettavasti nykypäivän työelämän ollessa Mitä on, tällähetkellä pyrinkin kouluun uudelle alalle! Vai vastaatko: oon työtön, nyt varmaan pistät estot kun ei oo rahaa täh?"
Te naiset täällä palstalla olette aina niin harhaluuloisia.
Olen aina vastannut pitkästi ja positiiviseen sävyyn ja kertonut mitä kaikkea työnkuvaani sisältyy ja myös kysynyt saman naiselta, mutta kun ei ole lääkärijuristi niin ei se voisi vähempää naisia kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, mielestäni tuo kysymys ei kuulosta siltä, että ollaan statuksen ja rahan perässä. Eihän työssäkäynti mikään status- ja rahajuttu ole. Pikemminkin tuo kuulostaa vain tavallisen ihmisen tavalliselta kysymykseltä - henkilön, joka hahmottaa elämää tavallisten asioiden kautta. Eli tavallinen nainen etsii tavallista miestä tylsän arkisista asioista keskustelemisen kautta.
EI se olekaan kuin pienen i:llä alkavan marginaaliryhmän mielestä.
"Vai loppuuko se keskustelu siihen, että mies vastaa kysymykseen ja on sen jälkeen hiljaa. Kokeile ensi kerralla vaikka kysyä vastakysymys, kuten:"Ja mitäs itse teet työksesi?" Siitä se keskustelu jatkuu. "
Kysyn aina kysymyksiä naisilta, että keskustelut jatkuisivat mahdollisimman helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopetatte vastaamisen heti kun selviää että mies ei ole lääkärijuristi?
On luonnollista olla kiinnostunut miehen asioista mutta miksi se miehen status ja raha on kynnyskysymys?
No katsos kun kukaan nainen ei koskaan ole ollut parisuhteessa muiden kuin lääkärijuristien kanssa, niin ei oikein ole kulttuurista mallia muunkaanlaisee
Unohdit lentäjäkalsarimallit, nekin saa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis katkerat työttömätkö täällä tähän aikaan u l i s e e?
Työssäkäyvä nainen haluaa työssäkäyvän miehen, koska haluaa, että parisuhteessa molemmilla on suunnilleen sama elintaso. Että voidaan tehdä joskus jotain muutakin kuin pakastepizzaa jommankumman luona. Käydä ehkä ulkona syömässä, tai jopa jollain ulkomaan matkalla, ilman, että se pitää sille toiselle tarjota. Ihan että molemmat maksavat osuutensa.
Siihenkin riittää jopa alle mediaanin palkka, jos ei ole peliongelmaisuuspäissään aiheuttanut itselleen ulosottovelkoja.
Nää asiat jotenkin kertoo elämänhallintataidoista ja naiset nyt vaan ei halua olla minkään sosiaalitapauksen hoivaaja...
Ei kukaan mies ole täällä vaatinut että pitäisi kelvata pitkäaikaistyöttömänä työssäkäyvälle naiselle.
Mi
Miten ihmeessä sitten niin monet amisäijät ovat naimisissa?
Ne ei ruikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju.
Miehet itkee, kun eivät saa huomiota sovelluksissa tai pääse treffeille. Mutta sitten kun naiset yrittää kertoa, miten mies voi parantaa mahdollisuuksiaan, niin ei, eieiei, en kyllä ala, yhhyhhyy, en anna kenenkään pompotella mua, enkä viedä mun rahoja.
No eipä mitään, jatkakaa aivan vapaasti samaan tyyliin, niin roikutte vastakin turhan panttina.
Ja kun nainen kertoo, että haluaisi miesten kertovan itsestään, luonteestaan, harrastuksistaan, kiinnostuksistaan ja arvoistaan, alkaa miehet inttää, että naisia kiinnostaa vain raha ja leuka. Mikä logiikka tuossakin?
Logiikka lienee siinä, että miehet ovat huomanneet, että naiset puhuvat yhtä ja tekevät toista. Miehiä kiinnostanee lähinnä tuo jälkimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti. :D
Sellaiset voimafantasiat siellä tänään.
Se, että vaaditaan työtä ja tuloja, ei jätä mitään tulkinnanvaraa.