Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai se nyt on ihan normaalia, että lapsellisillakin naisilla on vuorotyö?

Vierailija
14.04.2007 |

Miten niin ei voi mennä vuorotyöhön jos on lapsia? Ei kai nyt kaikilla vuorotyöaloilla pääse tekemään vain päivävuoroa tuolla perusteella???

Tuli vaan mieleen tuosta ketjusta, kun ap kieltäytyy työstä kun se on vuorotyötä....

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin. Ammatinvalintakysymys, tiedän.

Vierailija
2/25 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tehdä sitä työtä mitä haluaa?

Jos ei vuorotyö kiinnosta, niin sitten vaihtaa alaa, työpaikkaa tai työaikaa.

Minulle tarjotiin vuorotyötä kun esikoinen oli pieni, mutta en ottanut sitä työtä vastaan. Koin hankalaksi sen, että olisin pääasiassa illat&viikonoput työssä kun miehellä vapaata.

Hain sitten toiseen paikkaan ja siitä lähtien olen ollut päivätyössä äitiyslomat lukuunottamatta ja todella tyytyväinen ratkaisuun, koska näin saamme viettää koko perhe aikaa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheelle on ainakin tehnyt ihan hyvää, kun olen käynyt vuorotöissä ja mies on joutunut ottamaan paljon aiempaa enemmän vastuuta muksuista

Vierailija
4/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä miten sattuu, eli lapset joutuisi olemaan päiväkodissa öitä ja millon mitenkin pitkään. Ei, ei, ei. Kyllä minä äitinä asetan lapseni etusijalle ja menen vaikka kaupan kassalle jos saan tehdä sitä 8-17.

Vierailija
5/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten niin ei voi mennä vuorotyöhön jos on lapsia?

Vierailija
6/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eiköhän tuo ole osa monen perheellisen naisen arkea. Tietty vuorotyö tuo omat haasteensa, mutta jos toinen sattuu tekemään päivätyötä niin hyvin siitä selviää lasten kanssa, vaikka yhteinen aika sitten toisinaan kortilla onkin.

Vierailija
7/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei saataisi vuoroja sovitettua niin että lapsen pystyisivät olemaan silti vain päivisin päiväkodissa ja iltaisin hoitaisi jompi kumpi vanhempi.

Vierailija
8/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua tehdä enää 3-vuorotyötä kun joskus palaan työelämään.

Sitten homma vasta hankaloituukin, kun lapset menevät kouluun...koulu ei jousta pätkääkään.

Säälin kyllä lasta jos molemmat vanhemmat ovat 3-vuorotyössä, mutta se nyt vain on minun mielipiteeni...meillä kärsi perhe-elämä siitä kun mies oli töissä arkisin 8-16 ja minä paahdoin töissä viikonloppuisin. Lisäksi työvuorot olivat aamu-ilta-aamu-vuoristorataa, jolloin perheen yhdessäolo jäi todella vähiin.

Vierailija
9/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-äitini oli aina vuorotöissä. Se on tosi rankkaa. Mitään ei voinut sopia ennalta. Äiti aina ihan väsynyt eikä kotona ikinä kunnon ruokaa ruoka-aikaan.

Olen päättänyt etten KOSKAAN hankkiudu vuorotyöalalle. Päällimmäisenä muistona on äidin väsymys ja elämän epätasapainoisuus ja rytmittömyys. Nyt kun olen itse kotona nini nautin sanoinkuvaamattomasti tasaisesta rytmistä ja rutiineista. En ole valmis niistä luopumaan.

Vierailija
10/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies siis päivätyössä, mutta mitä iloa tästä lapsille oli koska olin aivan kuoleman väsynyt koko ajan... tosin kaikille vuorotyö ei tietysti aiheuta moista väsymystä.

Vierailija
11/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on normaalia? Meillä sekä mies että minä vuorotöissä ja lapsi 3 v. tarhassa. Tosin vain 2-4 päivää viikossa ja useimmiten hänen tarhapäivänsä pituus on n. 6 tuntia. Viikonloput lapsi kotona. Meille tämä on normaalia!

Vierailija
12/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä päivät ovat lyhyet.

Vierailija
13/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittamassa vuorotyön vanhempainvapaan ja lyhyen " hoitovapaan" jälkeen, aamuvuoro alkaa klo 8, iltavuoro päättyy klo 21. Vuorot siis 8 h:n mittaisia. Välillä mietin, että olenko ihan hullu, tunnen syyllisyyttä siitä etä lapsi joutuu olemaan joinakin iltoina puoli kymmeneen hoidossa. Tekisi mieli perua koko töihin meno, mutta pakko on kun lainat painaa päälle....Yritän tässä vaan puolustella itselleni valintaani... :(

ap

Vierailija
14/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle myös..epäsäännölliset rytmit ovat haitaksi pidemmän päälle :(

Kannattaa etsiä säännöllistä päivätyötä koko ajan!!

Vierailija
15/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte molemmat 3-vuorossa ja silti lapsi noin vähän hoidossa? no, kaikilla ei ole yhtä järjestelykykyisiä ja -haluisia työnantajia

Vierailija
16/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on todelakin normaalia - ja nykyään lapsiperheissä yleisempää kuin normaalia

Vierailija
17/25 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehellä päivätyö. Minulla vuorotyö. Lapset hoidossa pari pv viikossa. Eivät kärsi, enkä minäkään. Kovimmilla on ehkä mies, kun on lasten kanssa enemmän yksin kuin moni muu.

Vierailija
18/25 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu jakautuu tasaisemmin, koska äiti ei ole aina päällepäsmärinä. Isällä ja lapsilla on omat systeeminsä.

Vierailija
19/25 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä menen töihin klo 13 ja mies pääsee töistä klo 17, toimiiko hoitosysteemi niin, ettei lapsen tarvitsisi olla hoidossa kuin tuon muutaman tunnin ajan? Mitä on ne jutut siitä, että vaikka äiti menisi vasta iltapäivällä töihin, on lapsi vietävä jo aamusta hoitoon? Mitä järkeä siinä on?

ap

Vierailija
20/25 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivätyö. Palasin työhön lapsen ollessa kolme vuotta. Koko ajan olen ollut osittaisella hoitovapaalla. Hoitopäiviä ei tullut paljoa, ja nyt lapsen ollessa koululainen, olen usein kotona ottamassa lasta koulusta vastaan.

Viikonloppuvapaalla olen n. kerran kuukaudessa.

Elimistölle vuorotyö on hirvittävän rankkaa. Yövuorosta palautumiseen menee enemmän aikaa kuin nuorempana. Ja tietenkin työasiat kantautuvat mielessä kotiin saakka.

Nyt olen anomassa lyhennettyä työaikaa, koska normaaliin työaikaan en enää pysty mm. kroonisten kiputilojen vuoksi.

Niin, kotona oloaikaa on enemmän, väsymys on kamalaa. Jos vielä joskus saisi tehdä jotain " normaalia" työtä...