Itse kannattaa 4 pv työviikkoa. Vaikka tulot vähenisi. Työtä olisi monelle. Parempi sekin kun yli 300 000 työtöntä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7,5 tunnin työpäivästä ruokailu pois niin se on 7 tuntia, siitä toinen kahvitunti pois niin 6h45min.
Erittäin monessa työssä pystyisä pienelellä tehostuksella tekemmään tuossa 6h aikana tekemään saman määrän työtä, kuin 6h45min aikana, kun ei esimerkiksi pysähdy joka toinen minuutti juttelemaan juotavia, kuten osa tekee.
Ruokailu on kyllä työajan ulkopuolella
Tulee varmasti uutisena, mutta joillain ihmisillä voi olla erilainen työsopimus kuin sinulla.
Näitä ruokatauottomia työsuhteita taitaa olla vain opettajilla,hoitohenkilökunnalla ja varhaiskasvatuksessa. Muuten en löytänyt työtä, jossa lounastauko on palkallinen enkä löytänyt ainuttakaan sellaista tehtävää, jossa palkallisella tauolla saa
Et tainnut etsiä kovin tehokkaasti. Meillä täällä teollisuuslaitoksella on ruokailu työn ohessa ja 7,5h työaika, toki silloin ruokaillaan työpaikalla mutta ei nyt missään linjalla työtehtävien luona vaan ihan tehtaan ruokalassa. Eikä tämä suinkaan ole ainoa tällainen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on jo monta kertaa sanottu, että työpaikkoja ei tule lisää, vaikka tehtäisiin nelipäiväistä viikkoa.
Kerro vielä kerran miksi näin .
4 päiväisessä työviikossa myös verotus tippuu sen verran, että se rahallinen tappio on loppujen lopuksi aika mitätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ei suostu osa-aikatöihin, joten tuolla systeemillä meillä porukka tekisi 4 päivässä 5 päivän työt ja työttömiä olisi jopa enemmän kuin nyt, kun osa ilmoittaisi, että ei tule toimeen 4 päivän palkalla, työttömänä saa enemmän tukia.
Eihän tuossa työssä työttömän tarvitsisi osa-aikatyöhön suostua, vaan ihan normaaliin nelipäiväiseen viikkoon. Jos firmassa aiemmin on ollut neljä työntekijää, nyt palkattaisiin se viides.
Ja työttömista suuri osa suostuu osa-aikatöihin kyllä, jos siitä tehdään taloudellisesti edes jonkin verran kannattavaa taas. Nythän hallitus suuressa viisaudessaan päätti, että osa-aikatyölliset työnhakijat ovat vain laiskimuksia, jotka eivät ota vastaan kokoaikatyötä, joten pitää kannustaa heidät kokoaikatöihin tekemällä osa-aikatyöstä kannattamatonta.
Työnantajan kustannukset nousisi rajusti, voi vaan miettiä lisäisikö tuo todella työpaikkoja vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se on kannattavaa käydä se yks päivä viikossa töissä?
Et edes ymmärrä asiaa.
Itse et edes ymmärrä erilaisia työtehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Miten osa täällä vänkää vastaan perusteella että "ei mun töitä muut osaa tehdä" ja "ei onnistu missään ikinä". Kyllä Ruotsissa ja Alankomaissa onnistuu ja paremmin niillä pyyhkii. Surullista jos Suomessa se oma elämä ja ihmisarvo pyörii töiden ympärillä, kannattaa hankkia harrastuksia vaikka. Itse rupean heti tekemään nelipäiväistä olen joskus tehnytkin, heti kun saan rempat tehtyä ja lainan hyvään malliin. En ole niin harhainen, että luulisin olevani korvaamaton työpaikalla, ei kukaan ole.
Ei kukaan ole niin harhainen, että luulisi noin, mutta on varsin tervettä ihmetellä, kenet saadaan tulemaan töihin yhdeksi päiväksi viikossa ja kenellä on kaikki se osaaminen ja tietotaito kuin minullakin. Esimerkiksi firman käytäntöjä ei oli viikossa tai kahdessa ja jos ainoana tekee vaikka palkanlaskentaa, niin voi olla iso työ perehdyttää se yhden päivän tekijä erilaisiin järjestelmien ja maksatusten kommervenkkeihin, joihin hän ehkä törmäisi kahdesti vuodessa, vakityötä tekevä joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7,5 tunnin työpäivästä ruokailu pois niin se on 7 tuntia, siitä toinen kahvitunti pois niin 6h45min.
Erittäin monessa työssä pystyisä pienelellä tehostuksella tekemmään tuossa 6h aikana tekemään saman määrän työtä, kuin 6h45min aikana, kun ei esimerkiksi pysähdy joka toinen minuutti juttelemaan juotavia, kuten osa tekee.
Ruokailu on kyllä työajan ulkopuolella
Tulee varmasti uutisena, mutta joillain ihmisillä voi olla erilainen työsopimus kuin sinulla.
Näitä ruokatauottomia työsuhteita taitaa olla vain opettajilla,hoitohenkilökunnalla ja varhaiskasvatuksessa. Muuten en löytänyt työtä, jossa lounastauko on palkallinen enkä löytänyt ainuttakaan se
Etsin hyvin tehokkaasti eikä teillä TES tunnista tuollaista, kyseessä on paljon parjattu paikallinen sopiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se on kannattavaa käydä se yks päivä viikossa töissä?
Et edes ymmärrä asiaa.
No jos tekee viis päivää ja se tiputetaan neljään, kuka sen yhden päivän tekee vai onko siis vain joku konttori sitten neljä päivää auki? Ketä se hyödyttää? Tuleeko niitä työpäiviä jollekki lisää,vai kuka sen pelkän maanantain käy tekemässä? Selitä vaan kun en ymmärrä.
Se selitettiin jo. Eli työpaikka, jossa on neljä työntekijää niin siihen otetaan viides. Kaikki tekevät nelipäiväistä viikkoa.
Ne kaikki neljä eivät välttämättä tee samanlaista työtehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, enpä usko, että kukaan tulisi tekemään 1 päivää viikossa töitä, jos minä alkaisin tehdä 4-päiväistä viikkoa. Minä kun olen meidän yrityksessä ainoa, joka tekee näitä työtehtäviä ja niitä on juuri sen verran, että ne hommat saa tehtyä täydessä 40 tunnin työviikossa. Todennäköisempää olisi, että minä vain tekisin ne 40 tunnin työt 32 tunnissa.
No voisi sen minun puolesta jakaa vaikka 3 päivää ja 2 päivää, lasketaan palkka ja sos.tuet yhteen ja jaetaan ne tuossa samassa suhteessa.
Nythän osa tekee ylitöitä ja osa 2 tai 3 työtä ja osa on kokonaan työttömänä, ei kuulosta oikein järkevältä mallilta.
Oletko siis oikeasti valmis maksamaan palkastasi 40% veroja (siitä 4 päivän työstä), jotta yhtä viikkopäivää tekevä saisi saman verran palkkaa+tukia kuin sinä saat palkkaa. Ja hänellä vero% olisi 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ei suostu osa-aikatöihin, joten tuolla systeemillä meillä porukka tekisi 4 päivässä 5 päivän työt ja työttömiä olisi jopa enemmän kuin nyt, kun osa ilmoittaisi, että ei tule toimeen 4 päivän palkalla, työttömänä saa enemmän tukia.
Eihän tuossa työssä työttömän tarvitsisi osa-aikatyöhön suostua, vaan ihan normaaliin nelipäiväiseen viikkoon. Jos firmassa aiemmin on ollut neljä työntekijää, nyt palkattaisiin se viides.
Ja työttömista suuri osa suostuu osa-aikatöihin kyllä, jos siitä tehdään taloudellisesti edes jonkin verran kannattavaa taas. Nythän hallitus suuressa viisaudessaan päätti, että osa-aikatyölliset työnhakijat ovat vain laiskimuksia, jotka eivät ota vastaan kokoaikatyötä, joten pitää kannustaa heidät kokoaikatöihin tekemällä osa-aikatyöstä kannattamatonta.
Millainen ihminen voisi tulla meille töihin, kun yhdessä pitää olla sähköasentajan kokemus ja tarvittavat luvat, toisella on oltava putkiasentajan ja kylmäkoneasentajan osaaminen, kolmannen pitää osata kirjanpito ja laskutus sekä tilauskäsittely ja neljännen asiakaspalvelu yhdistettynä somenäkyvyyteen. Mistä ihmeestä meille löytyisi se työtön, jolla olisi kaikki vaadittavat lupakortit, tutkinnot, osaaminen? Osaisiko kirjanpitäjä kertoa, mistä löytyy varaosa tiettyyn laitteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, enpä usko, että kukaan tulisi tekemään 1 päivää viikossa töitä, jos minä alkaisin tehdä 4-päiväistä viikkoa. Minä kun olen meidän yrityksessä ainoa, joka tekee näitä työtehtäviä ja niitä on juuri sen verran, että ne hommat saa tehtyä täydessä 40 tunnin työviikossa. Todennäköisempää olisi, että minä vain tekisin ne 40 tunnin työt 32 tunnissa.
No voisi sen minun puolesta jakaa vaikka 3 päivää ja 2 päivää, lasketaan palkka ja sos.tuet yhteen ja jaetaan ne tuossa samassa suhteessa.
Nythän osa tekee ylitöitä ja osa 2 tai 3 työtä ja osa on kokonaan työttömänä, ei kuulosta oikein järkevältä mallilta.
Oletko siis oikeasti valmis maksamaan palkastasi 40% veroja (siitä 4 päivän työstä), jotta yhtä viikkopäivää tekevä saisi saman verran palkkaa+tukia kuin sinä saat
Tyhmä kysymys. Sinä olet koko ajan maksanut työttömän elämän kokonaan veroissasi. Miten luulet asian muuttuvaan kun työtön on töissä ja saa palkkaa etkä sinä maksa yhtään työttömän elämää. Nyt maksat rahalla sen. 4 päivän mallissa et maksa koska työtön on töissä. Saat täsmälleen saman verran kätee5kun asia hoidetaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin jakaa työt ja tulot tämän työttömän kanssa, olen osa-aika vaksi joka tienaa noin 1100e kuussa, eli sitten saisin palkkaa 550e/kk ja puolet tämän työttömän tuista eli 2750e, eli nykyisen 1100e sijaan saisin 3300e
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c
Ottaisitko myös puolet hänen lapsistaan elätettäviksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7,5 tunnin työaikaa tekevän on oltava työpaikalla 8 tuntia, koska ruokatuntia ei lasketa työajaksi. Tai toisin päin, 8 tunnin työpäivästä vain 7,5 tuntia lasketaan työajaksi.
Esim. mulla on 8 tunnin työaika, mikä tarkoittaa, että työaikani päättyy 8,5 tuntia sen jälkeen, kun kirjaan itseni sisälle.
Muistaakseni 6 tunnin työpäivään ei tarvitse sisällyttää ruokataukoa. Eli siihen 6 tuntiin ei lisätä mitään pakollista 30 min taukoa. Tein joskus lasten ollessa pienempiä tuota 30h/vko työaikaa.
Käytännössä se tosiaan meni niin, että minun oletettiin tekevän ne samat hommat normityöajallakin :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7,5 tunnin työaikaa tekevän on oltava työpaikalla 8 tuntia, koska ruokatuntia ei lasketa työajaksi. Tai toisin päin, 8 tunnin työpäivästä vain 7,5 tuntia lasketaan työajaksi.
Esim. mulla on 8 tunnin työaika, mikä tarkoittaa, että työaikani päättyy 8,5 tuntia sen jälkeen, kun kirjaan itseni sisälle.
Muistaakseni 6 tunnin työpäivään ei tarvitse sisällyttää ruokataukoa. Eli siihen 6 tuntiin ei lisätä mitään pakollista 30 min taukoa.
Joo tuo 6 tuntia on raja sille, mihin työpäivään ei kuulu ruokataukoa. Mutta yksi 10-12 minuutin tauko kuitenkin. Sitä pidemmissä yleensä sitten taas ruokatauko on, ja jos se ei ole työaikaa, niin sitten työpäivä on sen ruokatauon verran pitempi. Eli jos työaika on 7,5 tuntia + lounas, työajan alkamisesta loppumiseen menee 8 tuntia, 8 t + lounas tarkoittaa 8,5 tunnin työpäivää jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva tekee kahta ja varsinkin kolmea työtä kun muka työaikoja ei voi säätää ja tuista leikataan ja muuta ulinaa.Kun ehdottaa lisähommia osa-aikatyön lisäksi niin heti löytyy tekosyitä miksi ei voi tehdä.
Eroa ensin AY-liikkeestä, sillä se vastustaa kaikkea mitä yksilö haluaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat ja hoitajat eivät nykypalkallakaan elätä lapsia. Miten sitten vajaalla palkalla?
Niin ja siirtyykö kouluviikkokin nelipäiväiseksi vai kuka opettaa lapsia perjantaina?
Jos opettajan ja hoitajan palkalla ei elätä perhettä niin ongelma on rahan käytössä eikä palkassa.
Vierailija kirjoitti:
Yritin juuri etsiä osa-aikatöitä omasta kotikunnasta. Löytyi 0 hakuehtojani vastaavaa paikkaa. Ainoaksi hakuehdoksi laitoin osa-aikatyön.
Vaikea sitä on suostua sellaiseen työhön jota ei ole. Kokopäivätyötä en terveyssyistä pysty tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahallaan työttömäksi jättäytyneet ovat kyllä pahimpia laiskimuksia.Heiltä pitäisi tukia leikata ja kunnolla niin ei tarvitse miettiä kannattaako työnteko .
Miten osa täällä vänkää vastaan perusteella että "ei mun töitä muut osaa tehdä" ja "ei onnistu missään ikinä". Kyllä Ruotsissa ja Alankomaissa onnistuu ja paremmin niillä pyyhkii. Surullista jos Suomessa se oma elämä ja ihmisarvo pyörii töiden ympärillä, kannattaa hankkia harrastuksia vaikka. Itse rupean heti tekemään nelipäiväistä olen joskus tehnytkin, heti kun saan rempat tehtyä ja lainan hyvään malliin. En ole niin harhainen, että luulisin olevani korvaamaton työpaikalla, ei kukaan ole.