Teenjuojien ketju
Olen aina ostanut laadukasta teetä, mutta nyt siihen ei enää ole varaa. Haluaisin vihjeitä mistä saa halpaa teetä, joka on kuitenkin juomisen arvoista. On etnisiä kauppoja, halpamyymälöitä ym.
Pussiteen juojat voivat mennä muualle.
Kommentit (73)
Se on katutasossa vanhan sokkarin talossa kirkon puoleisella kulmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haen teeni täältä https://thehuone.com
tykkään maustetuista tee-laaduista ja tuolla on iso valikoima.
Haa! Tuolta näyttäisi saavan nepalilaista Kanchanjanchaa - en ole vuosiin löytänyt sitä mistään muualta. Täytyykin seuraavan kerran Ainoassa käydessä koittaa etsiä heidän putiikki.
Tämä myös ostoslistalle Organic Sikkim Temi S.F.F.T.G.F.O.P - sitten voisi ehkä kysyä myyjiltä, että jos pidän näistä, niin mitä muuta kannattaisi kokeilla. Vai pitäisikö ottaa kolmanneksi joku vihreä tee - palautuikin mieleen, että joskus pidin gunpowder -teestä, mutta periaatteessa boikotoin nykyään mahdollisuuksien mukaan kaikkea kiinalaista.
Vierailija kirjoitti:
-tämän piti mennä vastauksena hälle, joka aikoi putiikin etsiä Ainoasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tämän piti mennä vastauksena hälle, joka aikoi putiikin etsiä Ainoasta.
Ymmärsin vihjeen, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin työttömänä on varaa juoda paljon teetä. Survon mustaherukanlehtiä ja nokkosia, voikukkia teeksi. Tai sit ihan Lidlistä.
Kas kun et Temusta tilaa.
Itse Suomen luonnosta/omasta pihasta noukitut kasvit taitaa kyllä olla Temun vastakohta.
Juu
Liptonin musta tee on nykyään paras. Ihan pussiteenä vain.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ikinä juonut teekukkaa?
Vain noita halvempia, Forsmanin teeruusukkeita. Ideana hyvä, mutta tein kai jotain väärin, kun se möykky jäi vaan kellumaan siihen veden pinnalle. Kuvissa on aina aukeaa kauniisti siellä kupin pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa parhaimman teesihdin?
Entä millaisesta kupista juotte teenne?
Parhain sihti Lidlistä. Juon 50-luvun kupeista joista kuulemma saa lyijyä mutta menköön.
Onko olemassa mitään aihetta, mihin en tunge tuota lidliäsi? Paljonko ne sulle maksaa täällä päivystämisestä?
En kyllä muista koskaan nähneeni ensimmäistäkään teesihtiä myynnissä siellä, en edes jollain teemaviikolla. Ehkä korkeintaan joku sellainen muovinen rämpylä.
Onhan siellä ollut myynnissä erilaisia teräksisiä teesihtejä. Itse käytän pallomaista sihtiä: https://www.stockmann.com/alessi-t-timepiece-teesihti/1263178396.html
Søstrene Greneltä saa vastaavan alle eurolla.
Laitan siihen irtoteetä, joka kestää 5-10 haudutusta. Näin yksi 50g pussi kestää parisen kuukautta. Käyttämäni teelaatujen hinnat vaihtelevat 20-35e per 50g. Kallein taisi maksaa 55e, mutta oli silkka pettymys. Maku oli liian pehmeä, eikä maistunut miltään.
Jos haluaa halvempaa, iso suositus Riipisen lakka- ja mustikkateelle. Jos tykkää inkivääristä, heidän tyrniteekin on kiva piristys aamuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin työttömänä on varaa juoda paljon teetä. Survon mustaherukanlehtiä ja nokkosia, voikukkia teeksi. Tai sit ihan Lidlistä.
Kas kun et Temusta tilaa.
Itse Suomen luonnosta/omasta pihasta noukitut kasvit taitaa kyllä olla Temun vastakohta.
Sun Lidlisi ei ole.
Valkoista teetä en kyllä ole ymmärtänyt ikinä - en sitten tiedä onko makunystyröissäni vikaa, mutta se ei maistu oikeastaan yhtään miltään.
Juon päivän aikana neljäkn litraa teetä.
Rahan meno on siis tosi suurta teen juonnissa. Joten ostan paljon pussiteetä ja bulkkia. Olen juonut hienostoteetäkin pikkusormea ja peukaloa hyödyntäen.
Omat määrät on niin suuret että yksi kuppi ei tee paskaakaan.
Juon litratolkulla teetä joten pussitee on se juttu. 1.5 l lasipulloon neljä t-pussia ja kylmää vettä. Aluksi juon teen kylmään veteen haudutettuna. Kasvatan itse minttua ja sekoitan mintun lehtiä sekaan tuomaan makua.
Suolaa menee tuohon sekotelmaan myös puol t-lusikkaa terveysvaikutusten vuoksi.
Kun kylmä versio on juotu niin käytän juoman toiseen kertaan kuumala vedellä ja annan jäähtyä. Juon teen aina kylmänä. Kuuman teen juonti vituttaa ja poltan siihen kieleni. Jos teen laatu on hyvää niin neljästä pussista saa neljäkin kertaa kelpo juomavettä.
Forsman nimisen yrityksen teetä suosittelen. Olen melkein kaikista ostamistani heidän teelaaduista pitänyt. Edullinen hinta minusta ( noin 3.50 e ruokakaupassa) ja pussista saa monta kertaa. Muita en osta enää.