Teenjuojien ketju
Olen aina ostanut laadukasta teetä, mutta nyt siihen ei enää ole varaa. Haluaisin vihjeitä mistä saa halpaa teetä, joka on kuitenkin juomisen arvoista. On etnisiä kauppoja, halpamyymälöitä ym.
Pussiteen juojat voivat mennä muualle.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on pussiteessä?
Pussiteessä maistuu vesi ja tee erikseen. Ne eivät ikinä muodosta uutta hienoa kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Sama vika kuin kapselikahvissa.
Mistä saa parhaimman teesihdin?
Entä millaisesta kupista juotte teenne?
Vierailija kirjoitti:
Parhain sihti Lidlistä. Juon 50-luvun kupeista joista kuulemma saa lyijyä mutta menköön.
Lipton pussi vesilasiin ja 2min mikrossa. Sekoitus ja hunajaa hieman. Laitan myös tilkan maitoa.
Siis tee maksaa noin 12 euroa kolmessa kuukaudessa vai mitä ihme erikoisteetä juot? (en puhu pussiteestä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhain sihti Lidlistä. Juon 50-luvun kupeista joista kuulemma saa lyijyä mutta menköön.
Onko olemassa mitään aihetta, mihin en tunge tuota lidliäsi? Paljonko ne sulle maksaa täällä päivystämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussiteessä maistuu vesi ja tee erikseen. Ne eivät ikinä muodosta uutta hienoa kokonaisuutta.
Kaikkeen tottuu. Jos ei ole vara kunnon irtoteehen, totuttelisin hyvään pussiteehen. Katsoisin vaan vähän tarkemmin, mistä sen ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa mitään aihetta, mihin en tunge tuota lidliäsi? Paljonko ne sulle maksaa täällä päivystämisestä?
Et*
Kokeile etnisiä kauppoja. Ostin juuri paketin matchaa Kivistön etnisestä kaupasta. Maksoi reilu kolme euroa, kun isoissa marketeissa hinta huitelee jo seitsemässä eurossa. Myös perusvihreää ja -mustaa teetä löytyy edullisemmin, yleensä kylläkin melko isoissa pakkauksissa. Mutta tee kyllä säilyy. Maustettuja teelaatuja ei yleensä löydy etnisistä kaupoista kovinkaan paljon, lähinnä jotain sitruunaa tms. Turha odottaa mitään Nordqvistin tyylisiä makusekoituksia.
Irtotee tulee edullisemmaksi kuin pussitee. Yhdestä annoksesta voi uuttaa koko päivän uusia kupillista.
Teesihti on ihan Prismasta ja tee on paikallista Teeleidin vihreää teetä.
Taylors of Harrogate on mun ehdoton suosikki. Entä teillä?
Juotteko vain vihreää tai mustaa teetä, vai meneekö myös esim. hedelmänmakuiset?
Mitä se tee on turkkilsisissa ym. ravintoloissa jota tarjotaan kahvin vieressä?
Vierailija kirjoitti:
Juotteko vain vihreää tai mustaa teetä, vai meneekö myös esim. hedelmänmakuiset?
Juon ihan kaikenlaisia teelaatuja, mutta yleensä kevät-kesällä vihreää ja syys-talvella mustaa. Myös hedelmänmakuiset menevät. Pitääpä kokeilla tuota Taylors of Harrogatea, uusi tuttavuus minulle.
Suomessa teepussit ovat juuri oikean makuisia.
Voit asua Aasiassa, missä vanhemmat ihmiset juovat mielellään irtoteetä, ja se on erittäin vahvaa. Makuja on monia ja hinta on kohtuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse juon vähän kaikkea. Olen tosin pussiteeluuseri pääosin. Joskus ostan irtoteetä Take T -kaupasta. Juon paljon yrttihaudukkeita, mutta hyvä, vahva musta tee maidolla lämmittää niin kehon kuin sielun.