Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenjuojien ketju

Vierailija
20.10.2025 |

Olen aina ostanut laadukasta teetä, mutta nyt siihen ei enää ole varaa. Haluaisin vihjeitä mistä saa halpaa teetä, joka on kuitenkin juomisen arvoista. On etnisiä kauppoja, halpamyymälöitä ym. 

Pussiteen juojat voivat mennä muualle. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on Prismassa on ollut myynnissä Nordqvistin isoja (800 g) maustamattomia irtolehtiteepakkauksia aika edulliseen hintaan, kun ottaa huomioon, miten isosta ja riittoisasta pakkauksesta on kyse. Jotain 15 ja vajaan 20 euron väliltä. Mutta en tiedä, onko tämä ap:n budjetille liikaa ja tykkääkö hän niistä teelaaduista. 

Vierailija
22/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tee on turkkilsisissa ym. ravintoloissa jota tarjotaan kahvin vieressä?

On olemassa ihan oma turkkilainen teelaatu. Olisko sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tyypillistä tarjottavaa turkkilaisissa ravintoloissa, sen makua. Mintun makuista tai jasmiinin?

Vierailija
24/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on pussiteessä?

Pussiteessä maistuu vesi ja tee erikseen. Ne eivät ikinä muodosta uutta hienoa kokonaisuutta. 

Irtotee on parempaa ja halvempaa. Kts. kilohintaa.

Vierailija
25/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön enkä mene töihin.

Irtoteen nauttiminen vaatii aikaa ja rauhallista mielentilaa. Ehkä työttömät sopivat paremmin vapaa-ajan viettoon irtoteen kera.

Vierailija
26/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taylors of Harrogate on mun ehdoton suosikki. Entä teillä?

Juotteko vain vihreää tai mustaa teetä, vai meneekö myös esim. hedelmänmakuiset?

Harvemmin vihreää ja hedelmäuutteita ei koskaan. Musta tee on suun mukaista, tämänhetkinen suosikkini on savuinen Lapsang Souchong.

Vierailija
27/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Twiningsista. Irto.

Vierailija
28/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut nyt twiningsin ja pirkka vihreää teetä sitruunalla. Aika miedon makuista, mutta ei sen myrkkyä tarviikaan olla

Vierailija
29/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotteko vain vihreää tai mustaa teetä, vai meneekö myös esim. hedelmänmakuiset?

Harvemmin vihreää ja hedelmäuutteita ei koskaan. Musta tee on suun mukaista, tämänhetkinen suosikkini on savuinen Lapsang Souchong.

Ainoa tee joka lähti roskikseen itselläni oli juuri joku savunmakuinen. 

Vierailija
30/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työttömänä on varaa juoda paljon teetä. Survon mustaherukanlehtiä ja nokkosia, voikukkia teeksi. Tai sit ihan Lidlistä. 

Vierailija
31/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin työttömänä on varaa juoda paljon teetä. Survon mustaherukanlehtiä ja nokkosia, voikukkia teeksi. Tai sit ihan Lidlistä. 

Kas kun et Temusta tilaa.

Vierailija
32/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kesäksi vinkki: horsman lehdistä tulee ihan teen makuista "teetä", nihkeröimällä (fermentaatio) ja sen jälkeen kuivaamalla. 

Vierailija
33/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän heitit pois, uusi maku vaatii useamman maistelun.

Vierailija
34/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelma olisi päästä Firenzessä La Via del Te:n myymälään. Olisi hieno ostoskokemus 🥰

Vierailija
35/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tyypillistä tarjottavaa turkkilaisissa ravintoloissa, sen makua. Mintun makuista tai jasmiinin?

Mielestäni se on minttua, jasmiinitee maistuu hajuvedeltä (tai siis siltä miten hajuvesi haisee).

Vierailija
36/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt pääosin kahvin juojaksi ja teenä tuntuu useimmiten menevän maustamatonta vihreää pussiteetä.

Mutta jos haluan nauttia teestä kunnolla, niin sitten pitää laittaa hautumaan kunnollista mustaa teetä esim. Nepalista tai Sikkimistä (Assamkin menee) ja laatuluokituksen pitää olla mielellään ainakin FTGFOP1 (esimmäisen poiminnan kärkilehdet).

Jos teetä menisi enemmän ja pitäisi koittaa säästää, niin tämä voisi olla ehkä kokeilemisen arvoinen https://nordqvist.fi/collections/musta-tee/products/hymysuu-assam-500g

Vierailija
37/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Join tuota aikoinaan, mutta pidemmän päälle maku alkoi tökkimään. Puhtaat herkät maut ovat parempia.

Vierailija
38/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pussitee oli kieltolistalla, silti suosittelen Lidlin maustamaton rooibos teetä. Asuin ennen Etelä-Afrikassa, mistä rooibos on peräisin ja ainoa tee, joka pääsee maun vahvuudessa lähelle sieltä saatavaa teetä on tuo Lidlin pussiversio. Punertava paketti. 

Irtoteetä ostin kesällä kaupungissa pysähtyneestä markkinatapahtumassa, jossa ol brittiläistä teetä eri makuja. Earl Grey oli todella vahvaa ja miellyttävä bergamotin määrä. 

Vierailija
39/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Join tuota aikoinaan, mutta pidemmän päälle maku alkoi tökkimään. Puhtaat herkät maut ovat parempia.

En itsekään sitä jatkuvasti juo, se on tiettyihin hetkiin kun tarvitsee vahvempaa.

Vierailija
40/73 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon ihan kaikenlaisia teelaatuja, mutta yleensä kevät-kesällä vihreää ja syys-talvella mustaa. Myös hedelmänmakuiset menevät. Pitääpä kokeilla tuota Taylors of Harrogatea, uusi tuttavuus minulle.

Taylors of Harrogatelle ääni minultakin. Yorkshire Gold on yllättävän hyvää ihan pussiteenä.