Teenjuojien ketju
Olen aina ostanut laadukasta teetä, mutta nyt siihen ei enää ole varaa. Haluaisin vihjeitä mistä saa halpaa teetä, joka on kuitenkin juomisen arvoista. On etnisiä kauppoja, halpamyymälöitä ym.
Pussiteen juojat voivat mennä muualle.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön enkä mene töihin.
Irtoteen nauttiminen vaatii aikaa ja rauhallista mielentilaa. Ehkä työttömät sopivat paremmin vapaa-ajan viettoon irtoteen kera.
Olen juonut itroteetä, esim. Keisarin Morsian, siten että vedenkeittimellä 100-asteista vettä, ,kuppiin pari teelusikallista Keisarin Morsianta, kuuma vesi ja sekoitus ja juo varovasti niin purut pysyvät pääosin pohjalla, voi kaataa toisenkin kerran vettä. Välillä tee on mustaa ja vahvempaa kuin kahvi, mutta olen tottunut juomaan kahvia, niin vaikea totutella juomaan teetä, mutta tuolla tavalla pystyn hyvin juomaan - ja on nopeaa, kuin pikakahvi.
Irtoteetä. Twinings earl gray on paras.
Pääasia ettet osta Liptonia. Ja pussitee on ihan rahanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pussitee oli kieltolistalla, silti suosittelen Lidlin maustamaton rooibos teetä. Asuin ennen Etelä-Afrikassa, mistä rooibos on peräisin ja ainoa tee, joka pääsee maun vahvuudessa lähelle sieltä saatavaa teetä on tuo Lidlin pussiversio. Punertava paketti.
Irtoteetä ostin kesällä kaupungissa pysähtyneestä markkinatapahtumassa, jossa ol brittiläistä teetä eri makuja. Earl Grey oli todella vahvaa ja miellyttävä bergamotin määrä.
Rooibos ei ole teetä, vaan hernekasveihin kuuluva pensas.
Ei ole tarkoitus trollata, mutta en vain käsitä ihmisiä, jotka suosivat kaikenlaisia maustettuja teesekoituksia ja yrttihauteita. Joskun aiemmin tosin join earl grey -teetä, mutta sekin on jäänyt pois.
Kyse on tietysti makuasioista, mutta siinä mielessä tilanne alkaa olemaan aika ärsyttävä, että jos teetä sattuu jossain olemaan tarjolla, niin ihan pelkää mustaa tai vihreää teetä alkaa olemaan turha etsiä joukosta. Töissäkin löytyy kahvi- ja kuumavesiautomaatin viereltä luokkaa kolme vihreää teelaatua - mutta ensimmäinenkään niistä ei ole enää "pilaamatonta".
No, tietysti töissä teen saanti tarvittaessa hoituu pienellä pressopannulla ja omalla irtoteellä, mutta tuo vaatii jo vähän vaivaa ja useimmiten tulee juotua pelkkää kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taylors of Harrogate on mun ehdoton suosikki. Entä teillä?
Juotteko vain vihreää tai mustaa teetä, vai meneekö myös esim. hedelmänmakuiset?
Harvemmin vihreää ja hedelmäuutteita ei koskaan. Musta tee on suun mukaista, tämänhetkinen suosikkini on savuinen Lapsang Souchong.
Ainoa tee joka lähti roskikseen itselläni oli juuri joku savunmakuinen.
Hyvän heitit pois, uusi maku vaatii useamman maistelun.
Yritin kyllä, mutta itsellä olisi vaatinut makuhermon amputoinnin, että olisin saanut sen teen kiskottua alas.
Itsellä saman efektin tuottaa kaiken maailman Keisarin lapsimorsian ja Prinsessan märkä uni-tyyppiset uutejuomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tee on turkkilsisissa ym. ravintoloissa jota tarjotaan kahvin vieressä?
On olemassa ihan oma turkkilainen teelaatu. Olisko sitä?
Tarkoitan tyypillistä tarjottavaa turkkilaisissa ravintoloissa, sen makua. Mintun makuista tai jasmiinin?
Turkissa on oma turkkilainen, musta tee, jota voidaan maustaa.
No riippuu, mistä teestä pidät.
Jos olet joskus Aasiassa käynyt, tiedät varmaan, että hyvät kiinalaiset ja japanilaiset teelaadut ovat arvostettuja siinä, missä hyvät viinit Euroopassa. Niitä saa alan verkkokaupoista, tosin pitää maksaa.
Perushyvää mustaa bergamottiteetä saa useampaa reittiä, paras hinta-laatusuhde Suomessa lienee Lähi-Idän ja Eestin kaupoissa, joissa myydään venäläisiä teelaatuja.
Mä haen teeni täältä https://thehuone.com
tykkään maustetuista tee-laaduista ja tuolla on iso valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Twiningsista. Irto.
Twinings on 2 luokan teetä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön enkä mene töihin.
Irtoteen nauttiminen vaatii aikaa ja rauhallista mielentilaa. Ehkä työttömät sopivat paremmin vapaa-ajan viettoon irtoteen kera.
Olen juonut itroteetä, esim. Keisarin Morsian, siten että vedenkeittimellä 100-asteista vettä, ,kuppiin pari teelusikallista Keisarin Morsianta, kuuma vesi ja sekoitus ja juo varovasti niin purut pysyvät pääosin pohjalla, voi kaataa toisenkin kerran vettä. Välillä tee on mustaa ja vahvempaa kuin kahvi, mutta olen tottunut juomaan kahvia, niin vaikea totutella juomaan teetä, mutta tuolla tavalla pystyn hyvin juomaan - ja on nopeaa, kuin pikakahvi.
100 asteinen on liian kuumaa siihen teehen, tulee parempaa 80-85 asteiseen veteen
Vierailija kirjoitti:
No riippuu, mistä teestä pidät.
Jos olet joskus Aasiassa käynyt, tiedät varmaan, että hyvät kiinalaiset ja japanilaiset teelaadut ovat arvostettuja siinä, missä hyvät viinit Euroopassa. Niitä saa alan verkkokaupoista, tosin pitää maksaa.
Perushyvää mustaa bergamottiteetä saa useampaa reittiä, paras hinta-laatusuhde Suomessa lienee Lähi-Idän ja Eestin kaupoissa, joissa myydään venäläisiä teelaatuja.
Tarkennan: Sellainen soikea sylinterimäinen pakkaus, jossa lukee Marke No1. Saksalainen maahantuoja, bergamotilla maustettu Ceylon-tee, 6,80€/200g lähietnokaupassa.
Ei siis vertaudu kaukoidän huippulaatuihin, mutta arkiteeksi aivan erinomainen valinta.
Mitä kettua, onko kyrilliset kirjaimet sensuroitu palstalla?
kirjoitin, mitä lukee teepakkauksessa
Näköjään on.
Siihen lienee syynsä. Jatkakaa samaan malliin, no hätä.
Vierailija kirjoitti:
Thehuoneen Senza Sakura!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa parhaimman teesihdin?
Entä millaisesta kupista juotte teenne?
Parhain sihti Lidlistä. Juon 50-luvun kupeista joista kuulemma saa lyijyä mutta menköön.
Onko olemassa mitään aihetta, mihin en tunge tuota lidliäsi? Paljonko ne sulle maksaa täällä päivystämisestä?
En kyllä muista koskaan nähneeni ensimmäistäkään teesihtiä myynnissä siellä, en edes jollain teemaviikolla. Ehkä korkeintaan joku sellainen muovinen rämpylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin työttömänä on varaa juoda paljon teetä. Survon mustaherukanlehtiä ja nokkosia, voikukkia teeksi. Tai sit ihan Lidlistä.
Kas kun et Temusta tilaa.
Itse Suomen luonnosta/omasta pihasta noukitut kasvit taitaa kyllä olla Temun vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Haa! Tuolta näyttäisi saavan nepalilaista Kanchanjanchaa - en ole vuosiin löytänyt sitä mistään muualta. Täytyykin seuraavan kerran Ainoassa käydessä koittaa etsiä heidän putiikki.
Yritin kyllä, mutta itsellä olisi vaatinut makuhermon amputoinnin, että olisin saanut sen teen kiskottua alas.