Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu vaappuva kävelytyyli? Eihän kukaan vaapu lapsena.

Vierailija
20.10.2025 |

Onko se joku sairaus kyseessä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo mainitut ylipaino ja paljosta istumisesta aiheutuvat jäykkyydet nivelissä ja lihaksiston heikentyminen.

Kävelystä tulee ikään kuin ylävartalolla tehostettua painonsiirtelyä, jalan lihakset ovat vajaakäytöllä ja liikeradat mahdollisimman suppeat.

juuri näin.

Vierailija
42/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiahali täältä kaikille selkä- ja lonkkavaivoista kärsiville! Meitä eriasteisista kiputiloista kärsiviä on vaikka kuinka paljon, vaappuvia ja muuten ontuvia ja niitä joiden kävelystä ei heti huomaa että vaivoja on.

Itse olen taas koko päivän yrittänyt löytää asentoa jossa ei sattuisi. Liikuntaa olen harrastanut koko ikäni ja pyrkinyt muutenkin pysymään suht normaalissa painossa mutta kun on perimä sellainen kun on, niin selkä hajosi jo heti teini-iässä ja siitä lähtien olenkin koittanut selvitä tämän nykyisin jo ihan itsestään hajoilevan selän kanssa. Taistelen lihaskramppien ja hermokipujen kanssa ja joka päivä pakotan itseni kävelylenkille. Eilen tosin kävelin liikaa ja vietin yön sitten tuskaisena.

Toki pitäisi pyrkiä löytämään se hyvä tapa kävellä ja heiluriliike ei sekään ole hyvä mutta ymmärrän kyllä niitä joiden liikkuminen on hankalaa. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin sairaaloisen ylipainoiset kävelee noin.

Mä olen ollut sairaaloisen ylipainoinen enkä kävellyt noin. 

Vierailija
44/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tekee kyllä ihan 30+ ikäisetkin naiset, ei voi olla vanhuudesta kiinni. Itse veikkaan että se "jää päälle" raskausajalta, ja vaikka lapsi on jo 5v, mamma kävelee vielä kuin olisi viimeisillään raskaana. 

Vierailija
45/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tekee kyllä ihan 30+ ikäisetkin naiset, ei voi olla vanhuudesta kiinni. Itse veikkaan että se "jää päälle" raskausajalta, ja vaikka lapsi on jo 5v, mamma kävelee vielä kuin olisi viimeisillään raskaana. 

Jospa on jotain vammoja tullut synnyttäessä? Tiedän parikin tapausta joilla lapsi oli isokokoinen ja synnytys vaikea. Eivät kävele samalla tavalla kuin ennen lasten hankkimista. 

Vierailija
46/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaisia vaikeuksia että kävelen kuin pulu. Mitä asialle voisi tehdä?

Vierailija
47/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kuvittelee, että kaikki kävelee raskaana ollessa vaappuen? En mä ainakaan kävellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän