Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu vaappuva kävelytyyli? Eihän kukaan vaapu lapsena.

Vierailija
20.10.2025 |

Onko se joku sairaus kyseessä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ala-asteella samalla luokalla yksi poika joka käveli noin, hänellä oli jotain lonkkavikaa ja kävi leikkauksessakin. Toinen mikä voisi aiheuttaa on merkittävästi eripituiset jalat.

Vierailija
2/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummillani oli lapsesta saakka toinen jalka osittain halvaantunut. Käveli keinahdellen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkkarit

Vierailija
4/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pienet lapset vaappuu. Näin vanhemmiten huomaan toisinaan vaappuvani, jäykät nivelet kun on. Menee sitten ohi kun vähän käveltyä vetristyy.

Vierailija
5/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkkavika, selkäongelma, eri mittaiset jalat, pakaralihaksissa jotain isompaa häikkää, rakko kantapäässä, raskaus.

Vierailija
6/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korkkarit

No ei 🤣 Minä tanssin korkkareilla

Vierailija
7/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyseessä on yleensä lonkkavika. Aivan kuten tuolla jo aiemmin joku vastasi.

Lapsilla on harvemmin lonkkavikaa, mutta vanhemmalla väestöllä se ei enää aivan yhtä harvinaista ole.

Vierailija
8/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsopivat jalkineet.

Vierailija
9/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten naiset alkaa vaappumaan. Katsokaapa vaikka niin kävelevät vielä jalkaterät ulospäin. Johtuuko synnyttämisen auheuttamista lihasrepeämistä vai mistä?? Hyi!

Vierailija
10/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eripituiset jalat. Vaapuin lapsenakin enkä pysty seisomaan täysin suorassa.

Vierailija
11/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuten Ahtisaari? Toinen jalka lyhyempi

Vierailija
12/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankkakävely! Veikkaan syyksi joko alkoholistin kuviokävelyä, merkittävää ylipainoa ja/tai selkä- ja lantion alueen ongelmia (ml. rakko-ongelmat tmv). Harvemmin hoikat ihmiset ns. vaappuu ellei ole siis kännissä 🤔

Pistokävely, ei kuviokävely

Vierailija
13/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä nivelrikkoisia on kymmenin tuhansin. Leikkausjono on pitkä. Hoitotakuun mukaan minutkin olisi pitänyt leikata jo 1 vuosi ja 4 kk sitten. On raskasta olla kivuissa ja vakavasti liikuntarajoitteinen. Onnun lonkan takia ja nyt ontuminen on aiheuttanut sen, että myös oika polvi on alkanut mennä alta.

Vierailija
14/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa korkkarit ja kävelee silai taaksepäin nojautuen, vähän kuin istuisi ilmassa ja asettelee korkkarit kävellessä kuin poliisin piirtämälle rattijuoppojen seulantaviivalle, niin kävelee suoraan ja ei keinu.  

Vierailija
15/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa painoa ja vetreydessä vikaa. Alkaa kulku muistuttaa pääsiäissaarten patsaiden kävelyttämistä paikalleen. Vaappuminen menee aika pahaksi ennen kuin itse tajuaa, miksi maailma keinuu. 

Vierailija
16/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino tekee tuota

Vierailija
17/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 30 v miespuolinen kämppis vaappui jonkun aikaa nivustyrän vuoksi. Käveli taas normaalisti kun se leikattiin.

Vierailija
18/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten naiset alkaa vaappumaan. Katsokaapa vaikka niin kävelevät vielä jalkaterät ulospäin. Johtuuko synnyttämisen auheuttamista lihasrepeämistä vai mistä?? Hyi!

No ei todellakaan kaikki naiset kävele vanhemmiten vaappuen. Mä olen vanhuspuolella töissä ja useampi vanha nainen on asukkaissa jotka ei kävely vaappuen. Eräs on peräti 104-vuotias eikä kävele vaappuen.

Yhtälailla miehissä näkee vaappujia. 

Vierailija
19/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lähes kaikilla suomalaisilla olla lonkkavika, nivelrikko ja eri pituiset jalat? Minulla on jaloissa huomattavasti pituuseroa, ja vaappumisen sijaan minun siitä johtuvaa kävelytyyliäni on sanottu "ilmavaksi", tai "pomppivaksi". Kävelen kyllä aina ihan kamalaa vauhtia, enkä ole ihan nuori.

Vierailija
20/47 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lonkkakipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi