Miten on mahdollista, että 30-40-vuotiaat isossa kaupungissa asuvat naiset eivät pääse treffeille?
Minä osun tuohon ikähaarukkaan ja asun isossa kaupungissa ja olen tänä vuonna tavannut Tinderin kautta 24 miestä. Ja ne kaikki miehet ovat olleet ihan järjellisiä miehiä. Ja sitä paitsi aloitin deittailun vasta maaliskuussa. Siksi tuntuu oudolta, kun olen kuullut valitusta muilta samanikäisiltä naisilta, jotka myös asuvat isossa kaupungissa, että he eivät "pääse" tapaamaan ketään. Mä ymmärrän, jos asuu jollain pienellä paikkakunnalla, kuten Kuhmossa, Lieksassa tai Kauhavalla, että siellä ei ole kovin paljoa samanikäisiä sinkkumiehiä, mutta kyllä käsittääkseni isossa kaupungissa pitäisi olla paljon sinkkumiehiä. Tai sitten näillä naisilla on kohtuuttomat korkeat kriteerit eikä heille kelpaa kukaan tavallinen mies.
Jotenkin hävettää, kun kerran kävin treffeillä miehen kanssa, jolle minä olin hänen elämän eka Tinder-deitti ja hän oli ollut siellä jo puoli vuotta. Minä itse ehdin puolessa vuodessa tavata jo 20 miestä.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
En treffaile ketä tahansa, vaan vasta oikeasti kiinnostavaa.
Ja hetken päähänpistosta näppäilty teksti saa sinut kiinnostumaan tavan tallaajasta. Tämä on huojentavaa peräkammarin poikia ajatellen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin ahkerasti treffeillä n 20 vuotta sitten, Tinderiä ei ollut mutta vastaavia, ainakin E kontakti, ne maksoikin jotain. Kyllä minäkin koin, että ihminen pitää nähdä livenä mahdollisimman pian. Profiilihan voi olla vaikka mikä feikki enkä mielellään antanut puhelinnumeroani ennen tapaamista eli ei juteltu etukäteen. Pelkäsin, että voi saada jonkun riesan.
Eli muutama viesti vaihdettiin ja sitten mentiin yleensä kahville tai joskus kävelylle. Ei koskaan syömään, en lähtisi tuntemattoman kanssa. Kahvilta pääsee nopeasti lähtemään.
Eniten otti päähän sellaiset, jotka piti monologia itsestään, haukkui exäänsä jne. valittajat. Joku halusi heti vipata parikymppiä lottoon. Kaikenlaisia.
"Eniten otti päähän sellaiset, jotka piti monologia itsestään, haukkui exäänsä jne. valittajat. Joku halusi heti vipata parikymppiä lot
Miehet on kyllä huonoja tai laiskoja kirjoittamaan, saa kyllä hohtimilla nyhtää tekstiä. Monet kirjoittaakin, että ovat huonoja kirjoittamaan ja kertomaan itsestään.
Miksi autoni ei käy kaupaksi ilmoittamallani summalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin ahkerasti treffeillä n 20 vuotta sitten, Tinderiä ei ollut mutta vastaavia, ainakin E kontakti, ne maksoikin jotain. Kyllä minäkin koin, että ihminen pitää nähdä livenä mahdollisimman pian. Profiilihan voi olla vaikka mikä feikki enkä mielellään antanut puhelinnumeroani ennen tapaamista eli ei juteltu etukäteen. Pelkäsin, että voi saada jonkun riesan.
Eli muutama viesti vaihdettiin ja sitten mentiin yleensä kahville tai joskus kävelylle. Ei koskaan syömään, en lähtisi tuntemattoman kanssa. Kahvilta pääsee nopeasti lähtemään.
Eniten otti päähän sellaiset, jotka piti monologia itsestään, haukkui exäänsä jne. valittajat. Joku halusi heti vipata parikymppiä lottoon. Kaikenlaisia.
"Eniten otti päähän sellaiset, jotka piti monologia itsestään, haukkui exäänsä jne.
Ja kun itselle on puolison kyky ilmaista itseään hyvin tärkeää, nämä laiskat kirjoittelijat karsiutuvat ensimmäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nää naiset on just niitä, jotka kuvainnollisesti pyytävät "uniikista" muumikiposta tonnia. Heitä kiinnostavat miehet toteavat että miksi maksaisin sulle tonnin, kun toi sun kaveri myy omaansa kympillä ja samalta se kahvi maistuu siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt autometaforaa käytetään, niin en minä ole myymässä mitään, etsin sopivaa tuunausosaa. Pärjään ihan hyvin ilmankin, ja epäsopiva osa rikkoo auton, joten ei ole ongelma odottaa sopivaa tai vaikka jäädä kokonaan ilman. Sopimatonta en ota eteiseen ruostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hetken päähänpistosta näppäilty teksti saa sinut kiinnostumaan tavan tallaajasta. Tämä on huojentavaa peräkammarin poikia ajatellen!
Sanoinko noin? En. Juttelen ensin, jotta saan tietää tarpeeksi. Pelkkä kuva tai pituus eri riitä kiinnostukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika paljon pistänyt rahaa treffeihin, kun olen omat safkani/kahvini maksanut suurimmaksi osaksi. Näistä 34:stä miehestä ehkä 5 halusi tarjota minulle ensitreffeillä. Itse tarjosin kahdelle miehelle brunssin/lounaan ensitreffeillä.
Ai se on nyt 34 eikä 24? Sittenhän me tiedetään, kuka tätä kirjoittelee.
Tsori, kirjoitusvirhe, oikea luku on 24
Ap
Mulle on tärkeää miehen tilannetaju. Sen puute tulee kirjoittaessakin esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no näistä 24 miehestä ehkä n. 9 oli sellaisia, että he olivat potentiaalisia kumppaniehdokkaita mutta he itse antoivat pakit.
ap
Niin, ja me jotka ei haluta juosta noin paljon tyhjänpäiväisillä treffeillä on opittu paljon paremmiksi tunnistamaan epäsopivat jo etukäteen. Siksi niitä treffejä on paljon vähemmän. Kuten itsekin huomasit, ei niitä oikeasti potentiaalisia ole kuin muutamia, kun yhtään enemmän tutustuu.
Mun mielestä nuo lukemat ovat aika hyviä, että 24:stä treffimiehestä 9 olisi kelvannut minulle pidempään tutustumiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot siis tavannut uuden miehen melkein joka viikko? Huviksesiko ramppaat treffeillä?
tää on oikeesti tosi raskasta, kun kaikkien kanssa joudut käymään ne samat keskustelut ja puhumaan pas*kaa. Sitten jos johonkin tutustuu pidempään ja hän päättä loepttaa tapailun, niin ei yhtäänhuvittaisi taas aloittaa deittailua.
ap
Tästä syystä mä oon sinkku. En jaksa noita alkulätinöitä aina uudestaan ja uudestaan. Ihmisiin tutustuminen jatkuvasti on raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no näistä 24 miehestä ehkä n. 9 oli sellaisia, että he olivat potentiaalisia kumppaniehdokkaita mutta he itse antoivat pakit.
ap
Niin, ja me jotka ei haluta juosta noin paljon tyhjänpäiväisillä treffeillä on opittu paljon paremmiksi tunnistamaan epäsopivat jo etukäteen. Siksi niitä treffejä on paljon vähemmän. Kuten itsekin huomasit, ei niitä oikeasti potentiaalisia ole kuin muutamia, kun yhtään enemmän tutustuu.
Mun mielestä nuo lukemat ovat aika hyviä, että 24:stä treffimiehestä 9 olisi kelvannut minulle pidempään tutustumiseen.
Ap
Mutta he eivät olleet _sopivia_ koska sinä et kelvannut heille! Eihän kyse ole vain siitä kenet sinä kelpuutat.
Kyllä osa sitä minun (ja usean muun) peräänkuuluttamaa etukäteisjuttelua on selvittää myös olenko _minä_ yhteensopiva _toiselle_. Eli selvittää molemminpuolista sopivuutta, ei vain yksipuolista "kelpuuttamista".
En minä halua mennä treffeille asti kuulemaan ettei miehelle sovi se että en halua lapsia, tai että hän haluaa ehdottomasti kumppanin jonka kanssa juodaan viiniä (itse en juo) jne jne. Tai ihan että hän ei yhtään pidä huumorintajustani. Nämä perusasiat yritetään huomioida etukäteen niin hyvin kuin mahdollista.
Disclaimer : yhteensopivuutta Ei voi tietää varmaksi, mutta sopimattomuuden voi. Tarkoitus on karsia ne varmasti sopimattomat pois ennen treffien vaivaa.
Juu eihän sellaista naista olekaan, joka ei halutessaan treffeille pääsisi. Mutta kriteerit ovat kovat. Enkä siis sano, että se olisi paha asia.
No tottakai pääsee treffeille, mutta ei välttämättä niiden top10% miesten kanssa.
Harmittaisi olla yksi niistä miehistä, jolla meni treffit puihin sinun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kelvata kuka tahansa tavallinen mies? Haluan miehen, kenen kanssa synkkaa ja voin olla oma itseni.
Eli pelimies. Tässä on ongelmana se, että hänet haluaa kaikki muutkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kelvata kuka tahansa tavallinen mies? Haluan miehen, kenen kanssa synkkaa ja voin olla oma itseni.
Eli pelimies. Tässä on ongelmana se, että hänet haluaa kaikki muutkin...
Miten joku voikin ymmärtää 2 virkettä noin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt autometaforaa käytetään, niin en minä ole myymässä mitään, etsin sopivaa tuunausosaa. Pärjään ihan hyvin ilmankin, ja epäsopiva osa rikkoo auton, joten ei ole ongelma odottaa sopivaa tai vaikka jäädä kokonaan ilman. Sopimatonta en ota eteiseen ruostumaan.
Ihan ok että etsii sopivaa tuunausosaa eikä valitse sopimatonta osaa, mutta voisitteko olla hiljaa jos ei löydy sitä mitä etsii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, kuka on niin kiinnostava? Oikeasti kiinnostavan ihmisen tietää vasta kun hänen kanssaan juttelee. Moni hiirulainen voikin olla todella kiinnostava ja tehdä kiinnostavia asioista joita ei huomaa ulospäin.
Olen eri, mutta koska minulla ei aika riitä jokaisen hiirulaisen ja tekstittömän deittiprofiilin tapaamiseen, olen itse tehnyt sen linjauksen, että alan viestitellä ja menen treffeille vain, jos henkilö tuo itsestään kiinnostavia asioita ilmi ensin deittiprofiilissa ja sitten viesteissä. Joo, tiedetään että kaikki eivät ole niin hyviä ilmaisemaan itseään, mutta kun minä satun haluamaan ihmisen, joka osaa sanoittaa ja ilmaista asioita, niin ei edes haittaa, vaikka muuten hyviä tyyppejä karsiutuisi tällaisen takia.
Eli tiedän siis, kenellä on kiinnostava deittiprofiili. Se on ensimmäinen seula, jonka läpi pääsee vain oikeasti kiinnostavat.
Kyllä mulla ainakin on mennyt kun omalla pienellä paikkakunnalla taisin käydä vain kerran treffeillä. Muuten autolla kymmeniä km tai sata km ylikin joskus yhteen suuntaan. Yleensä treffattiin kotien puolivälissä.