Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HU: 28-vuotiaan miehen hautajaisissa ei ollut ketään läheistä

Vierailija
20.10.2025 |

Tuskinpa tuo vainajaan haittaa, kun on kuollut. Näitä asioita pitäisi miettiä silloin kun on elossa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8929791

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäisimmät saavat suuremman palkan taivaassa.

Tärkeintä ei ole olla hienoin ihmisten edessä vaan olla uskossa Jumalaan.

Hänkin oli arvokas ihminen ja nyt hänellä hyvä taivaassa.

Minua lohduttaa vain usko näissä asioissa. 

Vierailija
102/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenkotiin ja sieltä narkomaaniksi kadulle = kuolema 28-vuotiaana. Onneksi ei tarvinnut elämässään enää kärsiä. Mut kokoomuslaisen mielestä Suomessa jokaisella on samat mahdollisuudet.

Narkkariksi ei ole pakko käydä. Paska juttu jos vanhemmat huonoja,niistä pääsee eroon ja voi rakentaa oman elämän. Ei mikään yhteiskunnan ongelma vaan henkilökohtainen ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. En odota omiini aikanaan välttämättä ketään paitsi pappi ja seurakunnan työntekijä. Ellen nyt ehdi keräämään tuttuja vuosien varrella. Olisi kiva että muilla on joku tai sukua, jos haluaa. Ehkä silti taivaassa odottaa monen tutut. Monilla on pienet hautajaiset, hyvin normaalia. Jos vain joku söisi kakunpalat.

Vierailija
104/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoiko tämäkään yksinäinen ihminen edes haluta niitä turhia hautajaisia? Itse ainakin haluan suoratuhkauksen. Ekolootaan ja uuniin. Tuhkat muistolehtoon.

Vierailija
105/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpähän pääse sanomaan, että olipas epäilyttäviä ystäviä. Tuossa on jotain vikaa kun hengailee noin epäilyttävässä seurassa.

Vierailija
106/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pitä miettiä elossaollessaan, että on ihmisiä ympärillä, kun kuolee. Kerro AP kuinka tämä onnistuu? Kaikilla vaan ei ole ketään. Sinähän et täydellisessä kuplassasi tätä ymmärrä. Olet täys i....tti. sori vasn, mutta herää!

Kuolleena harmittaa kauheasti kun ei ketään ole hautajaisissa!

Vierailija
107/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko jutun henkilö ollut narkki.

Mutta jos joku oma sukulainen sellaiseksi alkaa, on yhteydenpito siinä.

En menisi myöskään hautajaisiin, sitä saa mitä tilaa.

Kaikilla on sielu. Vaikka olisi riippuvuus. Vaikeaa kyllä läheisille se tilanne.

Vierailija
108/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välttämättä pääse tai tahdo mennä hautajaisiin, vaikka olisi vainajan kanssa läheisissä väleissä. Matka voi olla liian kallis ja/tai hankala, etenkin jos köyhä asuu kaukana tai oma liikuntakyky on heikko, ja hautajaispäivälle voi olla valmiiksi muita suunnitelmia. 

Mä en tule koskaan ymmärtämään tätä, mikä suunnitelma on tärkeämpi kuin jättää hyvästit läheiselle hänen hautajaisissaan. Olen ilmeisesti old school, Luojan kiitos.

Vierailija
109/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän surettaa kuinka yksin ovat olleet viimeisinä hetkinään, päivinään, viikkoinaan, jopa kuukausinaan ja vuosinaan. Se on hyvin surullista. Ihminen tarvitsee toista ihmistä, yhteyttä toiseen kanssakulkijaan. Jotain on mennyt vikaan, eikä ainoastaan yksilötasolla jos ihminen joutuu tahdostaan riippumatta viettämään kaiken aikansa yksin. Pidetään huoli itsestämme ja toisistamme. N33

Vierailija
110/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välttämättä pääse tai tahdo mennä hautajaisiin, vaikka olisi vainajan kanssa läheisissä väleissä. Matka voi olla liian kallis ja/tai hankala, etenkin jos köyhä asuu kaukana tai oma liikuntakyky on heikko, ja hautajaispäivälle voi olla valmiiksi muita suunnitelmia. 

Mä en tule koskaan ymmärtämään tätä, mikä suunnitelma on tärkeämpi kuin jättää hyvästit läheiselle hänen hautajaisissaan. Olen ilmeisesti old school, Luojan kiitos.

Ei ilmeisesti sitten ole läheinen jos ei ole hautajaispäivää sopimassa, silloin ei ole päällekkäisiä menoja. Itse ainakin olen suvun bileitä skipannut jos on ollut matka varattuna tms.  Sossu tuon ilmeisesti järjestänyt, mistä ne osaa niitä ystäviä ja läheisiä edes kutsua?

Vierailija
111/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän surettaa kuinka yksin ovat olleet viimeisinä hetkinään, päivinään, viikkoinaan, jopa kuukausinaan ja vuosinaan. Se on hyvin surullista. Ihminen tarvitsee toista ihmistä, yhteyttä toiseen kanssakulkijaan. Jotain on mennyt vikaan, eikä ainoastaan yksilötasolla jos ihminen joutuu tahdostaan riippumatta viettämään kaiken aikansa yksin. Pidetään huoli itsestämme ja toisistamme. N33

Tässäkään ei tiedetä mikä on ollut tahtotila, erakoita on ollut maailmansivu.

Vierailija
112/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti tässä lienee se, että miksi hän oli ollut eläissään yksin. Tietenkään hautajaiset ilman läheisiä ei kuollutta enää haittaa, mutta tilanne kertoo siitä, minkälainen elämänsä on ollut ennen sitä kuolemaa. 

Kyllä minua surettaa, että jollakulla ei ole yhtään ystävää, joka olisi vaivautunut/ päässyt paikalle. Luulisi että edes JOKU rakas ihminen olisi päässyt.

Vierailija
113/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäisimmät saavat suuremman palkan taivaassa.

Tärkeintä ei ole olla hienoin ihmisten edessä vaan olla uskossa Jumalaan.

Hänkin oli arvokas ihminen ja nyt hänellä hyvä taivaassa.

Minua lohduttaa vain usko näissä asioissa. 

Mistä tiedät että hän oli uskossa? Sitä toki itsekin toivon, mutta en tuntenut henkilöä.

Vierailija
114/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Moni tiedustelija ja työnantaja on varmaan eri mieltä. Että se on jokin haitta kun on ystäviä, tuttavia, sukulaisia. Työntekijä ansaitsee potkut kun on vapaa-ajalla ystäviä.

Vierailija
115/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenkotiin ja sieltä narkomaaniksi kadulle = kuolema 28-vuotiaana. Onneksi ei tarvinnut elämässään enää kärsiä. Mut kokoomuslaisen mielestä Suomessa jokaisella on samat mahdollisuudet.

Narkkariksi ei ole pakko käydä. Paska juttu jos vanhemmat huonoja,niistä pääsee eroon ja voi rakentaa oman elämän. Ei mikään yhteiskunnan ongelma vaan henkilökohtainen ratkaisu.

Hienoa että sinä olet päässyt! Ylimielistä kuitenkin antaa ymmärtää, että kaikilla elämä menisi lastenkodin jälkeen yhtä hyvin kuin sinulla.

On omiakin valintoja, mutta myös niin erilaisia lähtökohtia ja väliongelmia.

Vierailija
116/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka synnärillä just silloin? Ei elämä ole niin mustavalkoista kuin annat ymmärtää.

Vierailija
117/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes sukulaiset menneet paskan kuoppajaisiin kauvempana huume velkojat seurasivat kenet saisi maksamaan huume velat.

Vierailija
118/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei edes sukulaiset menneet paskan kuoppajaisiin kauvempana huume velkojat seurasivat kenet saisi maksamaan huume velat.

Tätä en ymmärrä. Miksi pitää myydä velaksi ja pitää ihminen aineissa jollei pysty entisiäkään velkoja maksamaan ja kohta summat ovat korkoineen(?)  järjettömiä???

Parempi keino lienee pitää velkaiset kokonaan kuivilla siihen saakka kunnes ne on maksettu?

Vierailija
119/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä että joku INCEL kuoli? Parempi vaan, niin ei enää trollaa ylilaudalla!

Vierailija
120/123 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tulee olemaan minunkin hautajaisissani, valitettavasti. Mietin kyllä asiaa jatkuvasti nyt kun olen vielä elossa mutta eipä sille mitään ole mahtanut. En voi pakottaa muita ihmisiä osaksi elämääni.