Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HU: 28-vuotiaan miehen hautajaisissa ei ollut ketään läheistä

Vierailija
20.10.2025 |

Tuskinpa tuo vainajaan haittaa, kun on kuollut. Näitä asioita pitäisi miettiä silloin kun on elossa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8929791

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ikää on, sitä todennäköisempää on, että ystävät ovat jo kuolleet. Jos on pieni suku, niin voi käydä noin.

Vainaja oli alle 30.

Mutta juu, siitä huolimatta että vainajaa itseään ei tuossa vaiheessa haittaa enää mikään, ei ole mikään ihme että elossa olevia haittaa. Tai itse ainakin liikuttuisin jos olisin mukana järjestämässä monttubileitä joihin osallistuu 0 muistajaa.

Mistä likuttuisit? Olen itse syntynyt perheeseen joss

Tekopyhistelyä se on, kaikki tietävät että yksinäisiä ja myös esim. narkomaaneja ovat kadut pullollaan mutta sinä vaan nyyhkit kun tällainen ihminen lopulta kuolee ongelmiinsa. Säälittävää.

Vierailija
42/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ikää on, sitä todennäköisempää on, että ystävät ovat jo kuolleet. Jos on pieni suku, niin voi käydä noin.

Vainaja oli alle 30.

Mutta juu, siitä huolimatta että vainajaa itseään ei tuossa vaiheessa haittaa enää mikään, ei ole mikään ihme että elossa olevia haittaa. Tai itse ainakin liikuttuisin jos olisin mukana järjestämässä monttubileitä joihin osallistuu 0 muistajaa.

Mistä likuttuisit? Olen itse syntynyt perheeseen joss

Mitä ihmettä sekoilet? En ole kohdellut ketään paskasti. Saan silti liikuttua yksinäisen ihmisen kohtalosta. Ei siinä mitään keppihevosia tarvita. Hengitä välillä.

Kuka sekoilee ja kenen pitäisi hengittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainaja oli alle 30.

Mi

En ymmärrä jorinastasi enää mitään.

Vierailija
44/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainaja oli alle 30.

Mi

Sinä ja sinun.

Vierailija
45/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainaja oli alle 30.

Mi

Tekopyhistelyä se on, kaikki tietävät että yksinäisiä ja myös esim. narkomaaneja ovat kadut pullollaan mutta sinä vaan nyyhkit kun tällainen ihminen lopulta kuolee ongelmiinsa. Säälittävää.

Sääli on oikein oivallinen tapa nostaa omaa egoaan. 

Vierailija
46/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun on kuollut niin mikään ei enää haittaa mitään. Ei ole olemassa enää ihmistä ajattelemassa, että voi voi kun ei ole ketään. 

Vierailija
47/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä vapaaehtoisena yksinäisten ihmisten hautajaisiin. Kun vaan tietäisi, milloin niitä on.

Vierailija
48/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenkotiin ja sieltä narkomaaniksi kadulle = kuolema 28-vuotiaana. Onneksi ei tarvinnut elämässään enää kärsiä. Mut kokoomuslaisen mielestä Suomessa jokaisella on samat mahdollisuudet.

Miksi vasemmistopuolueet eivät auttaneet häntä? Hehän olivat vallassa viime vaalikaudella ja rahaa oli. En ymmärrä miksi oikeistoa haukutaan kaikesta, kun kaikki eduskunta puolueet ovat olleet vallssa ja suunta on aina sama.

Vierailija
49/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenkotiin ja sieltä narkomaaniksi kadulle = kuolema 28-vuotiaana. Onneksi ei tarvinnut elämässään enää kärsiä. Mut kokoomuslaisen mielestä Suomessa jokaisella on samat mahdollisuudet.

Miksi vasemmistopuolueet eivät auttaneet häntä? Hehän olivat vallassa viime vaalikaudella ja rahaa oli. En ymmärrä miksi oikeistoa haukutaan kaikesta, kun kaikki eduskunta puolueet ovat olleet vallssa ja suunta on aina sama.

Ei materiaalinen huolenpito voi koskaan korvata emotionaalista turvaa ja rakkautta, jonka lapsi saa vain äidiltään. 

Vierailija
50/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välttämättä pääse tai tahdo mennä hautajaisiin, vaikka olisi vainajan kanssa läheisissä väleissä. Matka voi olla liian kallis ja/tai hankala, etenkin jos köyhä asuu kaukana tai oma liikuntakyky on heikko, ja hautajaispäivälle voi olla valmiiksi muita suunnitelmia. 

Kyllä nyt yksiin hautajaisiin pitäisi kyetä menemään. Aika karua jos siitäkin on liikaa "vaivaa" tai "liian kallista" että ei edes hautajaisiin tule, kun on muita suunnitelmia! Ihan älytöntä. Kuka muka skippaisi jonkun läheisen hautajaiset, kun on kissanristiäiset tai mitä hyvänsä, tai matka varattu? Se perutaan, ja hautajaisiin mennään. Ihmiset tulevat jopa ulkomailta läheisen hautajaisiin.

Vierailija
51/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainaja oli alle 30.

Mutta juu, siitä huolimatta että vainajaa itseään ei tuossa vaiheessa haittaa enää mikään, ei ole mikään ihme että elossa olevia haittaa. Tai itse ainakin liikuttuisin jos o

Tämä selvensi. Oletkin siitoshullu.

Vierailija
52/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin mennä vapaaehtoisena yksinäisten ihmisten hautajaisiin. Kun vaan tietäisi, milloin niitä on.

Just. Tuolla on tavaton määrä yksinäisiä lapsia, nuoria, aikuisia, jne...ja tavattoman monet järjestöt, jne etsii vapaaehtoisia tukihenkilöitä, yms, kun välittävistä aikuisista on huutava pula ja sinä haluat kiillottaa omaa kruunuasi menemäällä hautajaisiin? 

Vierailija
53/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mikset mene auttamaan niitä, jotka ovat ongelmassa ja päätymässä hautaansa? :D Mitä väliä luulet sillä olevan, kuinka moni hänen ruumistaan katsoo? Aikamoisia retardeja täällä.

Vierailija
54/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Tuolla on tavaton määrä yksinäisiä lapsia, nuoria, aikuisia, jne...ja tavattoman monet järjestöt, jne etsii vapaaehtoisia tukihenkilöitä, yms, kun välittävistä aikuisista on huutava pula ja sinä haluat kiillottaa omaa kruunuasi menemäällä hautajaisiin? 

Hurskastelu on monen mielestä tärkeämpää kuin lähimmäisenrakkaus.

Vierailija
55/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi munkaan hautajaisissa, jos nyt kuolisin. Olen nelivitonen nainen. Vanhemmat jo kuolleet, ei sisaruksia, ei puolisoa tai ystäviä. Ei minua haittaa ollenkaan, ettei ole läheisiä, viihdyn erakkona. 

Vierailija
56/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välttämättä pääse tai tahdo mennä hautajaisiin, vaikka olisi vainajan kanssa läheisissä väleissä. Matka voi olla liian kallis ja/tai hankala, etenkin jos köyhä asuu kaukana tai oma liikuntakyky on heikko, ja hautajaispäivälle voi olla valmiiksi muita suunnitelmia. 

Kyllä nyt yksiin hautajaisiin pitäisi kyetä menemään. Aika karua jos siitäkin on liikaa "vaivaa" tai "liian kallista" että ei edes hautajaisiin tule, kun on muita suunnitelmia! Ihan älytöntä. Kuka muka skippaisi jonkun läheisen hautajaiset, kun on kissanristiäiset tai mitä hyvänsä, tai matka varattu? Se perutaan, ja hautajaisiin mennään. Ihmiset tulevat jopa ulkomailta läheisen hautajaisiin.

Eikö se olisi vähän kornia? Antaa nuoren rappioitua ja kuolla, ja sitten perua menonsa jotta pääsee pönöttämään tämän hautajaisiin? Ketä tuo palvelisi?

Vierailija
57/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi munkaan hautajaisissa, jos nyt kuolisin. Olen nelivitonen nainen. Vanhemmat jo kuolleet, ei sisaruksia, ei puolisoa tai ystäviä. Ei minua haittaa ollenkaan, ettei ole läheisiä, viihdyn erakkona. 

Jep, mutta mitä ajatteilsit siitä jos sinusta kirjoitettaisiin tällainen suruartikkeli ja sitten mammat olisivat jonossa nyyhlimässä ja spekuloimassa kurjaa elämääsi, kun ei ollut edes hautajaisissa vieraita? :D Kunnon kuolleenpilkkaa ja haudalla tanssimista. Jotain kunnioitusta.

Vierailija
58/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainaja oli alle 30.

Mistä likuttuisit? Olen itse syntynyt perheeseen jossa kaikki ovat olleet minua kohtaan väkivaltaisia ja välit olen katkaissut itse. Ennemminkin harmittaisi jos he tulisivat hautajaisiini esittämään surevaa, että voi voikun se meidän x ei kestänyt raiskailua ja pahoinpitelyämme.

Pitääkö sinun raiskaus hullu joka ketju pilata ? 

Vierailija
59/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-vuotias nuori ihminen eikä edes vanhempia hautajaisissa. Oli tuon nuoren ihmisen tausta mikä tahansa niin kyllähän se vähän hiljaiseksi vetää. Itselläni kaksi lasta enkä voisi koskaan kuvitella rakkauteni heitä kohtaan loppuvan, vaikka mitä tapahtuisi ja välit menisi poikki. Häntä ei jäänyt kaipaamaan edes oma äiti, ellei hänkin kuollut jo.

Vierailija
60/94 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekkin ujo ja arka ihminen, joten hautajaisissa käyminen olisi introvertille helpompaa, kuin elävien tapaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän