Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HU: 28-vuotiaan miehen hautajaisissa ei ollut ketään läheistä

Vierailija
20.10.2025 |

Tuskinpa tuo vainajaan haittaa, kun on kuollut. Näitä asioita pitäisi miettiä silloin kun on elossa.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8929791

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välttämättä pääse tai tahdo mennä hautajaisiin, vaikka olisi vainajan kanssa läheisissä väleissä. Matka voi olla liian kallis ja/tai hankala, etenkin jos köyhä asuu kaukana tai oma liikuntakyky on heikko, ja hautajaispäivälle voi olla valmiiksi muita suunnitelmia. 

Kyllä nyt yksiin hautajaisiin pitäisi kyetä menemään. Aika karua jos siitäkin on liikaa "vaivaa" tai "liian kallista" että ei edes hautajaisiin tule, kun on muita suunnitelmia! Ihan älytöntä. Kuka muka skippaisi jonkun läheisen hautajaiset, kun on kissanristiäiset tai mitä hyvänsä, tai matka varattu? Se perutaan, ja hautajaisiin mennään. Ihmiset tulevat jopa ulkomailta läheisen hautajaisiin.

Eikö se olisi vähän kornia? Antaa nuoren rappioitua ja kuolla, ja sitten perua menonsa jotta pääsee pönöttämään tämän haut

Laittaisi edes jäähyväiskukat arkulle esimerkiksi? Kyllä on emotionaalisesti sairasta porukkaa, kun sitäkin kyseenalaistetaan miksi hautajaisiin pitäisi mennä.. tsiisus

Vierailija
82/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ollut ketään läheistä siellä, niin kuka hautajaiset järjesti? Näkymätön läheinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on itse asiassa aika hyvä (tavallaan) ajatusleikki, että montako ihmistä tulisi hautajaisiisi. Sellainen onnistuneen elämän merkki, tavallaan.

Itse olen tuota joskus miettinyt oikein yksinäisimmilläni. Tuntuu nimittäin, että ei olis tunkua ovella mullakaan. 

Ei vain tunnu vaan valitettavasti rehellinen tosiasia on se, ettei minua kukaan tule saattamaan eikä myöskään muistamaan. Tosin samapa tuo, koska enemmän minä läheisiä, omaa perhettä ja sosiaalisia suhteita näin vielä elossa ollessani kaipaan.

Siksipä minulla on suunnitelma jonka toivon myös ehtiväni toteuttaa eli pitää osata ajoittaa se oikein. Minä lähden yksin ja valitsemaani aikaan.

Vierailija
84/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma ettei minun hautajaisissani ole ketään. En edes tunne ihmisiä eikä minulla ole vanhempiakaan. Olen nyt 50 v joteen jos kuolen 80 vuotiaana niin ei minulla oe sukulaisiakaan elosssa enää.

Vierailija
85/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ikää on, sitä todennäköisempää on, että ystävät ovat jo kuolleet. Jos on pieni suku, niin voi käydä noin.

Onko 28-vuotias mielestäsi niin vanha, että kaikki ystävät on jo kuollut?

Vierailija
86/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteissa paistaa empatian puute. Siksikö että kyseessä on mies?

Vierailija
87/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka viettää päivät omissa oloissaan pelaillen tai muuten luuhanten, niin lähtee noin vailla välittämistä.

Vierailija
88/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta incelin hautajaiset menee myös noin. Pappikin on että hohhoijaa ja lähtee kappelin rappusille polttamaan tupakkaa. Kanattori ei myöskään urkujaan tuhlaa moiseen. Omaisia kyllä olisi, mutta eivät katso tarpeelliseksi lähteä muistelemaan saati kantamaan sen eläessään pahansuopaisen ruikuttajan raatoa halvassa arkussa. Kenelläkään kun ei ole mitään hyvää sanottavaa palstapersuincelistä. 

Vierailija
89/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt edes joku puolituttu on saikuttanut sillä verukkeella kun joku itselle "tärkeä" henkilö on menehtynyt?

Vierailija
90/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hautajaisvieraiden määrä ole mikään elämässä onnistumisen tai hyvän elämän mittari. Yksinkin pärjää. No tämä ei pärjännyt pitkään mutta olisi voinut pärjätä samana tyyppinä vaikka 100-vuotiaaksi. Päihteet voi lopettaa ja etsiä jotain mielekkäämpää. Koskaan ei voi tietää oliko huumeannos tappava, iskeekö syöpä tai vakava mt-ongelma eikä aina voi selvitä hengissä.

Vierailija
91/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän minunkin lähettää kutsut jo nyt eläessäni?

Nimim. Itsellinen peräkammarinpoika.

Vierailija
92/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin joskus miettinyt, että mitenköhän omien hautajaisteni aikoinaan käy... lapsia ei ole. Jos nyt kuolisin niin sinne tulisi sukulaisia varmastikin, mutta joskus kaukana tulevaisuudessa ehkäpä ei.

Ja mihin sitä joutuu haudatuksi? Kai se on itse päätettävä hautapaikkansa jo etukäteen. 

Vierailija
93/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ikää on, sitä todennäköisempää on, että ystävät ovat jo kuolleet. Jos on pieni suku, niin voi käydä noin.

28-vuotias on todella vanha. Ei vanhempia, ei sisaruksia, ei ystäviä, ei työkavereita... Kaikki kuolleet. Niinkö=

Vierailija
94/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin mennä vapaaehtoisena yksinäisten ihmisten hautajaisiin. Kun vaan tietäisi, milloin niitä on.

En ainakaan itse haluaisi, että joku tuntematon vapaaehtoinen tulee hautajaisiini, ei ainakaan minun takiani tarvitse tulla. Olen introvertti ja viihdyn yksin.

Vierailija
95/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenkotiin ja sieltä narkomaaniksi kadulle = kuolema 28-vuotiaana. Onneksi ei tarvinnut elämässään enää kärsiä. Mut kokoomuslaisen mielestä Suomessa jokaisella on samat mahdollisuudet.

Yhteiskunnan syy? Vai kuitenkin vanhempien? 

Vierailija
96/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on nöyrien, yksinäisten ja surullisten puolella. Raamattu sanoo näin. 

Vierailija
97/97 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28v on todella nuori haudattavaksi ilman yhtäkään tuttua saattajaa.

Kusipäisiä 28v on siinä missä 80v kin

Mutta luulisi että alle kolmekymppisellä on vielä vanhemmatkin elossa. Eikö muka vanhempia oma jälkikasvu kiinnosta tuon vertaa? Tai siis tiedän, että omaa elossa olevaa vanhempaani ei kiinnostaisi, hän ei tulisi hautajaisiini, mutta olen aina ajatellut että perheeni on hyvin erikoinen suhteessa muihin.

Tässä maassa on aikamoisia ihmishirviötä, joilla sattuu olemaan lapsia. Valitettavasti psykopaattius ei estä lisääntymästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä