Kuolevat käyvät kylässä
Onko muilla näin että kuolevat ihmiset tulevat käymään? Vaikka asuisivat kaukana niin käyvät. Eivät puhu mitään eivätkä jää pitkäksi aikaa, mutta selvästi ovat paikalla. Jos on yö niin herään siihen ja päivisinkin tunne niin vahva että on pysäytettävä kaikki tekeminen siksi aikaa. En kehtaa kellekään kertoa kun vaikka heidän puoliso tai lapsi ilmoittaa sitten asiaa, että jo tiesin tämän.
Kommentit (103)
Jännä juttu mutta sekä Äitini että ex-anoppini kertoivat että puolisoidensa kuoleman jälkeen mystisesti kaikki lamput pimeni. Toimivat sitte sen jälkeen kun olivat ostaneet uudet hehkulamput.
Äitini isä tiesi ja näki kuolemat etukäteen. myös omansa. Sanoi illalla vaimolleen, että älä sitten aamulla säihkähdä, kun heräät, Näin myös kävi, yöllä oli sydän pettänyt. Äitini näki myös kuolleita noin puolen vuoden ajan ennen kuolemaansa. Itse olen nähnyt kuolleita vain unessa,
Isäni kävi kuolemansa jälkeen luonani kaksi kertaa, ennen hautaamistaan. Näin uskon hänen olleen se kävijä. En nähnyt häntä mutta askeleet tulivat portaita pitkin luokseni, pysähtyivät siihen. En osannut edes pelästyä, ihmetellä vain. Siihen kahteen kertaan loppui, enkä edes unta ole enää nähnyt hänestä. Meillä oli sopimus siitä mikäli näin pystyy niin tuo sen ilmi, samoin vastaavasti olisi ollut minun tapauksessa. Jo aivan nuoresta lähtien olen myös huomannut ajattelevani intensiivisesti jotain tuttua kaukaiselta ajalta, esim. lapsuudesta, sukulaista, kuitenkin ihmistä joka on jäänyt jo vieraammaksi. Jonkin ajan kuluttua olen kuullut että ovat päätyneet tekemään itsemurhan samoihin aikoihin. Kellon pysähtyminen kuoleman merkiksi on ollut minun kotona usein tapahtunut juttu. Myös kun äitini kuoli, olimme perheeni kanssa etelän reissulla ja kotiin tultua kello oli pysähtynyt.
" Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen haistanut tämän henkilön hajuveden tai tupakan/piipun hajun joka on käynyt.
Olin juuri tulossa sanomaan, etten näe näitä henkilöitä, mutta aistin muuten. Tiedän, kuka on paikalla.
Kuoleman jälkeen kaikki ovat käyneet. Yksi kävi omien hautajaistensa jälkeen tervehtimässä lapsenlapsenlastaan, jota ei ehtinyt tavata. Hänen tuoksunsa haistoi selvästi. Oli pakko tervehtiä, vaikka tuntui oudolta.
Höpö höpö, aistija. Juo vähemmän. Kuulutko erääseen laajoja hameita käyttävään helluntailaisuuteen taipuvaiseen heimoon?
Mulle on sanottu että ne on demonihenget jotka esiintyy kuolleina omaisina eli ei kukaan kuollut tule "käymään" Tai vierailemaan vaan ilmeisesti ne demonit jotka on mestareita esiintymään väärällä identiteetillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottu että ne on demonihenget jotka esiintyy kuolleina omaisina eli ei kukaan kuollut tule "käymään" Tai vierailemaan vaan ilmeisesti ne demonit jotka on mestareita esiintymään väärällä identiteetillä.
Väärää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti aina raamattuun uskovat katsovat tarpeelliseksi pelkoa levittää ja kokevat pelkoon perustuvan uskon olevan se ainoa oikea.
Uskokaa omiin hyviin kokemuksiinne.
Hyvä kokemus ja hyvä olotilan tunne ei ole sama asia kuin uskoa olevansa oikeassa siinä että kuollut sukulainen vieraili, kas kun kukaan jotka näkee niitä "sukulaisia" ei koskaan kysy mitä kuoleman jälkeen on. Eli hyvä fiilis/hyvä kokemus on aika harhaanjohtavaa.
He, jotka trollaavat tai muuten kieltävät näkemyksen ja kokemuksen mitä muut kokeneet, ovat aivan siinä samassa tilassa itsekkin, jota väittävät uskonnolliseksi "hihuloinniksi". He itse ovat vahvassa olettamuksessa / uskossa ettei tuo ole mitenkään mahdollista ja kieltävät sen vakaumuksellisesti, eli ovat siis vakaunuksellisessa uskossa omaan maailmankatsomukseensa. Joten eikös tämäkin katsota jonkinlaiseksi uskonnolliseksi "hihuloinniksi".
Maailmamme on musta -Valkoinen ja siihen väliin jää se ns. harmaa-alue, jota hyväksi käyttäen, jotkut seilaavat tätä väliä oman edun tavoittelun saamiseksi ja ovat sillä puolella tarvittaessa mikä on heille itselleen edullisinta.
Omalta kohdaltani en ole koskaan ollut ns. "taivaaliseen uskontoon" mitenkään liittynyt ja en usko kuoleman jälkeisen elämään jossain taivaassa tai helvetissä. Todennäköisesti, kun aika koitaa ja kaikki loppuu on vain pimeys. Enkä oikein innostu henkilöistä jotka vetoavat kaikkeen uskonnon pohjalta ja paasaa siitä kuinka medän tulee uskoa johonkin ihmisten itsensä kirjoittamaan. Koska olen tavannut heitäkin, jotka uskonnon taakse piiloutuneena ovatkin todellisessa elämässä muita ihmisiä kohtaan vain oman edun tavoittelijoita ja hyväksi käyttäjiä.
Kumminkin olen nähnyt ja kokenut henkilökohtaisesti asioita, joita ei pysty selittämään tai käsittämään, että mien oli mahdollista kohdata yllättäen todellisuudesta poikkeavia asioita, joita liitetään henkimaailman asioihin. Myös tapauksia joilla samaan aikaan näkijöitä ja kokioita, joten kyse ei voi olla oman pään harhakuvitelmistakaan.
Siteeratakseni 90-luvun TV-sarjaa: "Totuus on tuolla jossain" on hyvä pointti ja taas on ihan eri asia se, kuka tai miten totuus lopulta löytyy vai onko koskaan edes tarkoitus löytää totuutta? Meneekö yhteiskuntamme sekaisin, jos saamme tietää todellisen totuuden ja pystymmekö edes käsittelemään totuutta, joka voi olla ajatusmaailmamme rajoittuneisuuden ulkopuolellea? Miettikääpä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti aina raamattuun uskovat katsovat tarpeelliseksi pelkoa levittää ja kokevat pelkoon perustuvan uskon olevan se ainoa oikea.
Uskokaa omiin hyviin kokemuksiinne.
Uskon raamattuun mutta enemmän koen näiden kokemusten olevan hyvästä, Jumala lähettää henkilön rakkaan luokse vielä viimeistä kertaa.
Jumala ei lähettele kuolleita minnekään, kuolleet makaavat haudoissaan odottamassa viimeistä päivää.
Taivaaseen ei myöskään kukaan pääse ennen sitä joten kaikki "hän odottaa meitä taivaassa"-puheet ovat harhaoppia.
Skarpatkaa nyt vähän, jos kristittyjä olette.
Vierailija kirjoitti:
Äitini isä tiesi ja näki kuolemat etukäteen. myös omansa. Sanoi illalla vaimolleen, että älä sitten aamulla säihkähdä, kun heräät, Näin myös kävi, yöllä oli sydän pettänyt. Äitini näki myös kuolleita noin puolen vuoden ajan ennen kuolemaansa. Itse olen nähnyt kuolleita vain unessa,
Luonnollisia selityksiä:
tappoi itsensä jollain lääkkeellä,
oli jo heikossa kunnossa ja tunsi sydämessään olevan jotain pahasti vialla,
tarinan kertoja keksi koko jutun omasta päästään
tai
tarinan kertojalla vippaa sen verran että oikeasti uskoo näin käyneen eli valemuisto.
Miksi hyppäätte kritiikittä satuselitykseen?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottu että kaikki taikausko on epätotta.
Vierailija kirjoitti:
" Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas
Eikös tässä lopussa sanota, että sieltä "hyvästä paikasta" ei pääse sinne "pahaan paikkaan". Lasarus ei päässyt rikkaan miehen luo. (Ei tässä mielestäni siitä puhuttu, että kuolleet ei pääse elävien luo)
On tuo ny epäkohteliasta, kun et mitään vieraille tarjoa. Pöytä koreaksi! Ei se pulla ja kahvi niin kallista voi olla.
Näyt kävijöitä ovat vain aivosolujesi surinaa, ilman yhteyttä mihinkään sinun itsesi ulkopuoliseen.
Kekrinä talon isännän pitää käydä portilla kutsumassa kuolleet mukaan pitoihin. Ensimmäiseksi kuolleet pitää johdattaa saunomaan ja järjestää saunalle tarjoilu kekripöydän parahaista antimista.
Onneksi Suomessa on pakollinen peruskoulu ja kukaan ei voi olla niin oppimaton/kovakalloinen että uskoisi tämmöisiin.
Minulla ei ole noin yleistä kykyä, mutta isäni kävi tervehtimässä 1 - 2 vrk kuolemansa jälkeen. En nähnyt, vaan toisella kerralla kuulin äänen ja toisella kerralla vaan tiesin. Lisäksi nyt pari vuotta hänen kuolemansa jälkeen viime viikolla koen saaneeni häneltä opastusta, vähän kuin torumista tai ohjaamista toimimaan oikein. Kun ajattelin väärää toimintalinjaa, niin joku väläytti valoja. Koin että se oli isäni ja toiminkin sitten toisin. Olin lisäksi itse joutunut sairaalaan hengenvaarassa sairauteni takia juuri vähän sitä ennen, joten ajattelen, että hän ehkä on seuraillut vointiani viime aikoina enemmän. Olen itsekin ajatellut häntä paljon.
Mutta siis yleisesti ei ole tällaisia kuolevien tai kuolleiden visiittejä ollut, muita yliluonnollisia kokemuksia kylläkin viimeisten 30 v ajan.
Olin juuri tulossa sanomaan, etten näe näitä henkilöitä, mutta aistin muuten. Tiedän, kuka on paikalla.
Kuoleman jälkeen kaikki ovat käyneet. Yksi kävi omien hautajaistensa jälkeen tervehtimässä lapsenlapsenlastaan, jota ei ehtinyt tavata. Hänen tuoksunsa haistoi selvästi. Oli pakko tervehtiä, vaikka tuntui oudolta.