Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas meni viikonloppu ja en ehtinyt palautua. Kaksi päivää ei vaan riitä. Vituttaa mennä huomenna taas töihin

Vierailija
19.10.2025 |

Palkkakin on ihan paska.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten palautuminen määritellään ja mitä se tarkoittaisi, jos olisit ehtinyt palautua?

Kukaan ei tiedä.

Kukaan ei ole kokenut. Palautuminen taitaa olla myytti.

Vierailija
82/125 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin vallan hyvin tehdä 4 päiväistä viikkoa mutta eipä se duunarihommissa ole mahdollista. Palkalla tulisin kyllä toimeen mutta työnantajat haluavat joko kokopäiväisiä tai jotain 10 tunnin osa-aikaisia. Työvuoroihinkaan ei saa mitään joustoa jos teet vuorotyötä. Aamuihmiset pakotetaan iltavuoroihin ja iltavirkut aamuihin. Monesti pienellä joustolla ihmisten jaksaminen töissä paranisi mutta eipä se johtajia kiinnosta.

Tämäpä se. Pienintäkään joustoa ei duunarihommissa ole, se on 7-15.30 joka fakin päivä ja pahimmassa tapauksessa vuorotyötä. Mulle riittäs taloudellisesti neljäpäiväinen viikko tai kuustuntiset päivät, mutta eipä niihin missään suostuta. Yhdessäkin työpaikassa ei ollut edes mitään tekemistä ja ehdotin kolmipäiväistä viikkoa, niin ei suostuttu! Mieluummin maksoivat siitä että pyörittelen siellä peukaloitani sen 8 tuntia + ruokk

Sama oli mulla palkanlaskijana kymmenisen vuotta sitten. Töitä ei ollut kuin pari päivää ennen viidettätoista ja viimeistä päivää, ja päivä niiden jälkeen kun tehtiin lakisääteiset ilmoitukset. Plus vuodenvaihteen jälkeen verovuoden päättymiseen liittyviä hommia. Mutta pääosin ei ollut mitään tekemistä, kun työaika oli 37,5 tuntia viikko maanantaista perjantaihin. SUrffailin netissä, sometin, viestittelin kavereille, luin kirjoja...Palkka oli yllätys yllätys aivan paska, 2 300 euroa. No ei ihme kun työtä olisi ollut kuukaudessa max kuudelle päivälle mutta piti olla työpaikalla 21,5 päivää kuussa. Pomolle ehdotin että voisin tehdä hommat urakkapalkalla niin ei. Ei. Kun pitää istua työpaikalla kuin tikku paskassa.

Tätä on suomalainen työelämä. EI mitään joustoa eikä minkäänlaista dynaamisuutta. Aloitukseen tosin se, että eihän tuollainen työ väsyttänyt vaan lähdin aina sata lasissa harrastamaan, kun töistä pääsin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn iloa!

Vierailija
84/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mennään rahan takii

Ei rakkaudest lajii vaan rahan takii

...

Oi-joi-joi-joi, elämä on julmaa

Mun on pakko twerkkaa, että saisin fyrkkaa

Joten ylös ja duuniin rahan takii

Taas mennään rahan takii

Kello on melkein 7.45

Vierailija
85/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla soteduunarilla on aina työelämä joustanut, onneksi. Kaikki maailman vapaat on aina saanut mitä on älynnyt pyytää (vuorottelut, virat) ja tälläkin hetkellä teen 50% työaikaa ja pyynnöstä lisävuoroja. Pienimmillään työaikaprosentti oli 20%, satasta en ole tehnyt enää vuosiin, enkä tee. Menisi rikki jos tekisi, sen verran tehokasta on jo. Sairaalahuoltaja

Vierailija
86/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä vapaapäivä ja voi tasoitella oloa kylmällä lonkerolla. Ja kohta aamukahviin loraus jaloviinaa!

Vierailija
87/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Tuota komppaan. Aina sotealaa mollataan, mutta hyvää siinä oli joustavuus. Ainoa mitä en saanut läpi oli pelkät aamuvuorot. Mutta työajan lyhennykset, lomat pitkin vuotta.. no problem.

Niille jotka eläkekertymästä on huolissaan, niin muistutan, että kaikki pitää säästää itse, jos meinaa eläkkeellä pärjätä kohtuullisesti. 

Vierailija
88/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ole väheksyä saati provosoida. Kysyn vaan että oletteko te väsyneet työntekijät lapsettomia? Siis kaikki vapaa-aika on mahdollista käyttää itseen. Uupumusta se silloin on. Ei lähde lepäämällä. 

Vierailija
89/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kehveliä sinä oikein teit jos ei vklp riitä palautumiseen?

En ole ap ja tiedän ettei viikonloppu riitä palautumiseen. Ratkaisu olisi 4 päiväinen työviikko niin ihmiset eivät palaisi loppuun töissä. Samalla töitä riittäisi nykyistä useammalle. 

Totta. 

Vierailija
90/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonokuntoiset ylipainoiset ei jaksa tehdä mitään kunnolla...

Tämähän se on. Jos ei pidä itsestään huolta, niin ei varmasti palaudukaan. Esim. tämä vauvapalstalla tai muualla somessa roikkuminen ei myöskään auta palautumista, kun aivot ovat jatkuvassa viriketulvassa. Siihen vielä päälle epäterveellinen ruokavalio (viikonloppunahan kuuluu herkutella, eikö!), ja ulkona liikkumisen sijaan lösötetään sohvalla, koska "ei jaksa muuta", niin kierre on valmis. Eihän sitä jaksa, kun keho ei voi hyvin.

Likunnastakin voi tulla suorittamista. 

Vierailija
91/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lopputili ja jää työttömäksi. Aikaa on sen jälkeen loputtomasti, rahaa ei niinkään.

Aika simppeleitä neuvoja ihmisillä nykyään. Agressiivisiäkin vielä. 

Vierailija
92/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Vaikka nykyään alkaa vasta 10.00 työt niin silti ketuttaa, ja just kun alkanut olemaan enemmän sosiaalista elämää  niin eiköhän noi työt estä senkin tai työaika itse asiassa, harvoin mitään lomapäiviä paitsi kerran vuodessa se kesäloma...tai vapaata sitäkin saa kinuamalla kinuta jos haluaa pitää vapaansa ja palkattomana tietenkin... 

Vierailija
93/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen valmistuin juuri kortistoon, joten käännän kohta kylkeä ja pieraisen ja jatkan uniani lämpimän peiton alla.

Vierailija
94/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kehveliä sinä oikein teit jos ei vklp riitä palautumiseen?

En ole ap ja tiedän ettei viikonloppu riitä palautumiseen. Ratkaisu olisi 4 päiväinen työviikko niin ihmiset eivät palaisi loppuun töissä. Samalla töitä riittäisi nykyistä useammalle. 

Totta. 

Mulle ehdotettiin tuota ja olin suostu massa kunnes esimies sanoi ettei se käykään. Ketutti. 

Vierailija
95/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja en.., p.o. enkä, ei ole vaikeaa.

Vierailija
96/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdään tosi lyhyttä työviikkoa, ettei ongelma nyt olis omat elämäntavat?

Teen itse 42 tuntista viikkoa ja työmatka on julkisilla tunnin suuntaansa. Lähden kotoa seitsemältä, pidän tunnin lounastauon klo 12 - 13 ja olen kotona kuuden aikoihin illalla. Kaksi etäpäivää viikossa.

Silti on aikaa treenata 4 krt viikossa, käydä iltaisin kävelyllä kun ei ole treenejä ja sunnuntaisin vielä joku pitempi lenkki.

Herään joka ikinen aamu klo 06:00 - 06:30 ja nukkumaan menen viimeistään kympiltä.

En käytä alkoholia ollenkaan ja olen normaalipainoinen. Sunnuntai on meillä myös meal prep päivä eli valmistetaan lounaat ja päivälliset neljälle päivälle. Viikonloppuisin myös siivotaan ja pyykätään sekä käydään kaupassa.

Vierailija
97/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen osa-aikatyötä ja koska välillä tuntuu että olen joka pv töissä. Parempi olis että olisi 8 h työpäiviä 4 viikossa. 

Tykkään työstäni mutta nytkin 6 pv työputken jälkeen 1 pv vapaata. 

Vierailija
98/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen työtä, jossa ei ole työaikaa. Tosin lauantainkin istuin tässä koneella töiden äärellä. Eilisestä puolet. Eli ei ole maanantai ahdistusta...

Vierailija
99/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tehdään tosi lyhyttä työviikkoa, ettei ongelma nyt olis omat elämäntavat?

Teen itse 42 tuntista viikkoa ja työmatka on julkisilla tunnin suuntaansa. Lähden kotoa seitsemältä, pidän tunnin lounastauon klo 12 - 13 ja olen kotona kuuden aikoihin illalla. Kaksi etäpäivää viikossa.

Silti on aikaa treenata 4 krt viikossa, käydä iltaisin kävelyllä kun ei ole treenejä ja sunnuntaisin vielä joku pitempi lenkki.

Herään joka ikinen aamu klo 06:00 - 06:30 ja nukkumaan menen viimeistään kympiltä.

En käytä alkoholia ollenkaan ja olen normaalipainoinen. Sunnuntai on meillä myös meal prep päivä eli valmistetaan lounaat ja päivälliset neljälle päivälle. Viikonloppuisin myös siivotaan ja pyykätään sekä käydään kaupassa.

Hienoa kun sinä jaksat ja voit hyvin. Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia ja eri elämäntilanteissa, kaikilla on oma jaksamisensa ja sietokykynsä vaikka elintavat olisivat kuinka hyvät.

Vierailija
100/125 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset neuvottele kannustavampaa palkkaa? Tes on minimi mistä saa poiketa ylös päin. Uusi työpaikkakohtainen sopiminen edellyttää vastuun ottoa omasta palkasta.

Kuulostaa Kokoomuksen käsikirjasta otetulta. Miksi työnantaja maksaisi senttiäkään enempää, kuin on pakko, kun nykytilanteessakin joka työpaikkaan on hakijoita parijonoksi asti.

Esitin kerran ihan perustellun palkankorotustoiveen ja ilmaisin, että asiasta voidaan neuvotella. Seuraavana aamuna oli työpaikan nettisivuilla paikkani laitettu auki :D Juu ei se ihan lain ja sopimusten mukaan mennyt, mutta ottaa päähän tuo, että mitäs ette neuvottele parempaa palkkaa. Ei yksipuolisesti voi neuvotella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi