Taas meni viikonloppu ja en ehtinyt palautua. Kaksi päivää ei vaan riitä. Vituttaa mennä huomenna taas töihin
Kommentit (125)
Minut irtisanotaan joulukuun alussa, tuli sellainen kirje. No minulla on 45 lomapäivää pitämättä joten lähdin lomalle heti Saan lomarahaa 7000 euroa ylihuomenna, saan palkan noin 3800 euroa. Olen siis työtön koska olen lomalla joulukuun alkuun saakka. HAlleluja ihanaa eilen ryyppäsin kunnolla.
Toivottavasti työt vielä maistuu!
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:llä lapsia? Terveen ihmisen pitäisi kyetä tekemään 40 h työviikko ilman tuskaa mikäli ei ole lapsia. Jos on lapsia, niin voiko se kuormittava tekijä elämään tulla sieltä? Jos on mies, tekeekö mies puolet kaikesta lapsiin liittyvästä? Ja huushollinhoidosta?
Jos sii ei ole lapsia, voi maata koko loppupäivän töiden jälkeen, samoin kuin viikonloput. Ei ole pakko tehdä ruokaa tai siivota. Viisas ihminen toki käyttää tätä vapaa-aikaansa omasta itsestä huolehtimiseen, esim. liikuntaa ja muihin harrastuksiin. Tutkituta veriarvosi, matalat rauta-arvot tekevät palautumisesta mahdotonta. Syö monipuolisesti ja ota joka ikinen päivä monivitamiinitabletti.
Jos on lapsia ja näin ollen pakko siivota / tehdä ruokaa, ja ylipäänsä viihdyttää lapsia, silloin on vaikeampaa palautua. Pidä huoli, että perheen toinen aikuinen tekee osansa. Listaatte hommat paperille ja siitä sitten vuorotellen valitsette hommat mitkä itse haluatte tehdä
Saattaa olla palautumaton olo, jos on juossut koko viikonlopun lasten harrastusturnauksissa.
Puolimiljoonaa työtöntä ja jutuista päätellen paljon niitä jotka haluaisivat vähentää työtaakkaa. Jos tämä maa toimisi järjellä niin tuohan olisi järjestelykysymys miten osa-aikatyö olisi kannattavaa. Mutta ei tämä on sääntösuomi ja sääntöjä on väännetty jatkuvasti enemmän rankaiseviksi. Työttömät halutaan nähdä ongelmana jota pitää potkia. Ei sillä tavalla tule yhtään työpaikkaa mutta monen mielenterveys siinä näyttää menevän.
Töissä palaa loppuun ja työttömänä on vielä suurempi riski sairastua henkisesti. Näitä oireitä lääkitään laajasti mielialalääkkeillä jotain 800 000 suomalaista syö niitä. Tuo on valtava määrä. Lisäksi perinteiseen tapaan alkoholilla lääkitään stressiä, ahdistusta jne oireita. Sitten on kaikki laittomat jossa on mukana ne lääkkeet joiden kirjoittaminen on lopetettu. Kokonaisuus näyttää aivan hirveältä kun totta puhutaan.
Kuuluuhan sinulle myös viikko talvilomaa, jos olet ollut koko lomankertymisajan töissä.