Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisen ihmisen mielestä viikon kohokohta on oluttölkin avaus?

Vierailija
19.10.2025 |

On alkanut ahdistaa oman miehen juominen vaikka ei olekaan päivittäistä. Jotenkin vaan se asenne siellä taustalla häiritsee ja sotii omaa arvomaailmaa vastaan. Miestä ei oikeasti kiinnosta viikonloppuisin tehdä mitään, riittää että on ollutta ja viiniä ja niitä sitten tissutellaan. Tekee asioita jos minä järjestän tai jos on jotain pakollisia juttuja. Muuten ei itse keksi mitään ikinä.

Nyt vielä kärsii kivuista niin syö kipulääkkeitä ja juo alkoholia samaaan aikaan. Ahdistaa, miksi pitää tehdä sellaista?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta kestää vaimoaan, luulisin.🤔

Ja miksei lähde?

Koska se mies ei edelleenkään tee mitään.

Vierailija
62/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on nalkuttava vaimo reisena, niin pakko on ottaa jotain vahvaa, jotta kestää vaimon nulkutuksen.

Miksi? Miksi ei ajattele mistä nalkutus johtuu? Miksi ei osaa tehdä vaimoa onnelliseksi? Miksi ei osaa olla hyvä mies? Miksi ei lähde jos ei halua olla suhteessa? Niinpä.

Onko miehen velvollisuus tehdä vaimonsa onnelliseksi?

Sinun itsesi velvollisuus on tehdä itsesi onnelliseksi. Ei sitä kukaan muu voi puolestasi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin nyt, että ilmoitan huomenna miehelle lähteväni omille teille. Tämä oli tässä. Kiitos kommenteista!

Vierailija
64/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin, juoppohan se tuollainen on. 

Taidat tietää itse parhaiten.

Vierailija
65/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aptä ahdistaa moinen itsenäinen, voimaantunut mies joka kulkee omia polkujaan, eikä alistu pillulla kiristämisen ikeessä!

Hattu päästä, arvostan!

Haista sinä kuule pitkä paska.

Vierailija
66/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin nyt, että ilmoitan huomenna miehelle lähteväni omille teille. Tämä oli tässä. Kiitos kommenteista!

Hyvä ratkaisu!

Vierailija
67/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti teille kummallekin paras ratkaisu. Miehesi saa olla rauhassa, ja sinun ei enää tarvitse rasittua tämän oluiden juomisista.

Vierailija
68/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen tapa on se että perjantaina työviikon jälkeen ryypätään, mennään baariin ja lauantaina korjaillaan oloja. 

Mitä te muut oikein teette viikonloppuisin? 

Ehkä maalaisten tapa, mutta ei suomalaisten. Minä käyn kiipeilemässä ja tapaan kavereita korkeintaan yhden alkoholijuoman kera. Kukaan kavereista ei juo humalahakuisesti.

Mitäs tissiposkia te olette? 

Ne on jotain lattepoikia joiden tarvitsee ajaa parta kerran kuukaudessa. 

Ne ovat niitä poikia, jotka saavat naisia toisin kuin peräkylän mammanpojat.

Vierailija
69/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen joka juo vain yhden tölkin olutta viikossa.

Vierailija
70/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ennemmin nautin kannabiskaakaon kuin oluen

Suomen laki on niin hullu että tuo sinun alkoholia vähemmän haitallisen valinta on käyttörikos. Hallussakin olet pitänyt niin siitä tulisi toinen syyte. 

Vierailija
71/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaisi syödä ne kipulääkkeet vasta juomisen jälkeen. Niillä voi välttää krapulan.

Vierailija
72/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on nalkuttava vaimo reisena, niin pakko on ottaa jotain vahvaa, jotta kestää vaimon nulkutuksen.

Miksi naisen pitää toistaa itseään? Miksi mies ei kuule ekasta kerrasta?

En minäkään ymmärrä niitä naisia jotka nalkuttavat miehelle päivästä toiseen. Miksi eivät vaan eroa? Tuhlaavat omaa energiaa nalkuttamiseen.

Vierailija
73/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin mielestä. Alkoholismi on kuules vttumainen sairaus eikä se parane nalkuttamalla. Joko miehesi hakee apua tai sitten sinun kannattaa lähteä. Minä rehellisenä alkoholistina tiedän ettei tilanne muiden toimesta ikinä muuksi muutu.

Vierailija
74/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että kun mulla on ollut rankkaa arkea, on ollut tosi ihanaa ottaa aikaa itselle ja ostaa muutama juoma. Oon sit niitä nautiskellut ja rentoutunut.

Huomasin vaan, että jossain vaiheessa en enää saanut alkoholista iloa. Aluksi tuntui ihan kivalta, kun maistelin juomaa, mutta ilo meni nopeasti ohi. 

Nyt oon päättänyt olla kokonaan ilman alkoholia. Jos meen istumaan iltaa, juon alkoholittomia juomia. Olen myös lopettanut tupakoinnin, koska siihen paloi rahaa, ja ärsytti sen koukuttavuus.

Ap:lle ei ole muuta neuvoa, kuin että anna miehesi tehdä omat päätöksensä. Jos hän ei halua lopettaa juomista, ja se haittaa teidän suhdettanne, mikään pakko ei oo olla yhdessä. Voit myös etsiä raittiin miehen. Nykyään on trendi, että yhä useampi mies ja nainen haluaa elää ilman alkoholia, mikä on järkevää.

Vierailija
75/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se surullista, että monien suomalaisten, etenkin miesten, ainut ilo tuntuu olevan alkoholi. Liikunnasta saisi pidempikestoisen dopamiinibuustin.

Mielestäni surullisempaa on se tosiasia, että valitettavan moni mies juo puolisonsa käytöksen takia.

Oman lähiomaisen päihdeongelman kehittymistä seuratessa tuli huomattua, että juoppo löytää aina syyn juoda oli se sitten lasinen lapsuus, työhaasteet tai työttömyys, väsymys, iloinen tapahtuma, suru, tylsyys, vitutus - tai puoliso.

Ja mikä siinä on, että nämä eivät voisi olla niitä oikeita syitä?

Tunteet on tarkoitettu tunnettavaksi ja tarvittaessa käsiteltäväksi. Ei viinaan hukutettavaksi.

Aamen. Mikä siinä on ettei uskalleta/osata kohdata mitään?

Vierailija
76/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Miksi ei ajattele mistä nalkutus johtuu? Miksi ei osaa tehdä vaimoa onnelliseksi? Miksi ei osaa olla hyvä mies? Miksi ei lähde jos ei halua olla suhteessa? Niinpä.

Sinun itsesi velvollisuus on tehdä itsesi onnelliseksi. Ei sitä kukaan muu voi puolestasi tehdä.

Ei ole kysymys onnellisuudesta. Olen onnellinen ihan muista syistä johtuen. Mutta parisuhteeni tällaisen miehen kanssa on täysin turha, se ei anna mulle mitään. T. Ap 

Vierailija
77/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tottakai, mutta se on ihan eri elämä jos menee keskenkasvuisen lapsen tasolle jääneen ns miehen kanssa naimisiin, joka ei ota vastuuta itse aiheutetuista ongelmista, ei osaa käsitellä mitään, miettii aina tasan itseään jne versus aikuinen, tunneälykös mies, joka ymmärtää naisia ja osaa ottaa muita huomioon.

Mikään ei vaikuta niin paljon sinun onnellisuuteen kuin se kenen kanssa menet naimisiin.

Vierailija
78/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehen velvollisuus tehdä yhtään mitään? No kyllä toisen onnellisuus pitäisi vähän kiinnostaa jos haluaa että suhde säilyy ja esim naisella halut. Ja ylipäänsä että nainen tarvii miestä johonkin, kyllä jotain pitäisi antaakin eikä vaan ottaa.

Vierailija
79/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdehakuisuus johtuu juoppogeeneistä.

Vierailija
80/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minunlaiseni ihan tavallisen perheenäidin, joka käy töissä. Jotenkin se viikonlopun aloitus vaan kulminoituu siihen, että raskas työviikko on takana, vapaapäivät edessä, yleensä perjantai-iltaan mennessä on päivän mittaan siivottu, käyty kaupassa, laitettu jokin hyvä ruoka, ja etsitty valmiiksi joku hyvä elokuva. Ehkä käyty lenkilläkin, jos ehtii. Sitten voi juoda sen oluen, tai hui kamalaa, usein perjantaina jopa kaksi.

Ja tätä toistuu joka viikonloppu? Alkoholi on lumonnut sinut eli oot menossa alkoholistin suuntaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän