Pettäminen on ok, jos suhde on jo kuollut - kertokaa omat kokemuksenne!
Heippa! Mä ajattelen, että jos suhde on täysin kuollut - ei seksiä, ei läheisyyttä, vaan pelkkää riitelyä - niin pieni pettäminen voi olla jopa pelastus. Se antaa voimaa lähteä tai herättää kumppanin. Kerron oman: mä petin exääni, kun oltiin jo käytännössä eronneet, ja se johti lopulta parempaan elämään. Mitä mieltä olette? Onko pettäminen aina väärin vai riippuuko tilanteesta?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Pettäjät ovat narsistisia ihmisiä, jotka eivät kykene aitoon rakastamiseen ja välittämiseen, sekä eivät myöskään kykene aitoon empatiaan. Miten voit väittää olevasi hyvä ihminen, jos henkisesti pahoinpitelet henkilöä, jota olet joskus joko väittänyt tai väität yhä rakastavasi ja välittäväsi? Ei hyvä ihminen tee tietoisesti toiselle pahaa, oli tilanne sitten mikä tahansa. Oikeasti hyvä ihminen, joka kykenee rakastamaan ja välittämään eroaa suhteesta, jossa hän ei ole enää onnellinen ja antaa myös sille entiselle rakkaudelle tilaa surra suhdetta - eli ei hyppää heti julkisesti suhteesta toiseen, vaan antaa sille toiselle aikaa surra. Joten kyllä, pettäminen on aina väärin, koska se on niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa sitä kumppania kohtaan.
Jokainen vastaa om
Ei v***u mikä kommentti: "jokainen vastaa omasta suremisestaan". Vastaa toki, mutta se, mistä syystä suru johtuu, on täysin pettäjän vastuulla. Voit erota ja toinen joutuu suremaan eroa, mutta petä, jää kiinni siitä ja eroa sen jälkeen, niin toinen ihminen on hajotettu totaalisesti ilman omaa syytään (pettäminen on aina pettäjän oma valinta ja vastuulla), vaikka suhde olisi miten huono pettäjän mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi pettää, jos on jo eronnut, kuten Ap kuvasi?
Häh?
kirjoittaa, että suhde on, mutta se on niinsanotusti kuollut. Elävät suhteessa.
Jos suhde on kuollut silloin suksitaan ittuhun eikä puuhailla toisen selän takana.
Pettäminen ei ole koskaan ok. Suhde pitää lopettaa ennen sitä. Naisille tämä tuntuu olevan erityisen vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen määrittää pettämisen miten kokee oikeaksi. Itselleni on alkanut valjeta, että pettämistä on myös se, ettei enää yritä ylläpitää suhdetta. Sillä tällainen käytös ajaa usein toisen osapuolen hakemaan hellyyttä muualta. On petetty siitä lupauksesta, joka annettiin parisuhteen alkumetreillä: olen sinun ja minä olen sinun, avoimesti, tunteellisesti ja yhteydellisesti. Kun ei enää saa toiselta näitä asioita, kyllä silloin saa etsiä sitä muualta. Mutta reilua toki on, että toinen on sanonut asiasta ja tehnyt selväksi, ettei nyt saa sitä mitä kaipaa.
Ei tuo ole normaalilla tasolla pettämistä. Jos se henkilö, joka kokee, ettei hänelle anneta enää huomiota puhu ja kommunikoi, ja sen takia hakee seuraa muualta, niin kyllä hän on 100% se pettäjä eikä se syy ole toisessa. Jos on ongelmia suhteessa, silloin puhutaan, kommunikoidaan ja pyritään yhdessä tiim
Miten silloin jos vastapuoli ei halua kommunikoida tai mitenkään olla läsnä toiselle? Jos ei halua korjata asioita? Henkistä väkivaltaa siis ja se on sitten ok, haluton saa perseillä ihan kuten tykkää? Kyllä peiliin kannattaa katsoa jos toinen ajautuu pettämään kun yrityksistä huolimatta suhteeseen ei tule toivottuja muutoksia.
724
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ei ole koskaan ok. Suhde pitää lopettaa ennen sitä. Naisille tämä tuntuu olevan erityisen vaikeaa.
Vai naisille? Elin toistakymmentä vuotta miehen kanssa, jonka mielestä meillä meni ilmeisesti koko ajan huonosti ja hän pelkästi minun suunnittelevan eroa, sillä hänellä oli jatkuvasti sivusutinoita. Koskaan ei pystynyt lähtemään, vaikka kuulemma olisi pitänyt. Niin, mutta silti esitti olevansa parisuhteessa, ja ihan jatkuvaa sekoilua selän takana. Puhelimen piilottelua, salaisia sähköposteja, oikein perus kyykäärme. Sitten kun kaikki pettämiset lävähti päin näköä ja halusin selityksiä niin miesvauva kykeni vain aina pakenemaan paikalta, koska "hän ei halua riidellä eikä hänellä ole tähän mitään vastausta".
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät on säälittäviä ihmisolioita jotka pitää sen parisuhdekumppaninsa turvaverkkona kun ei uskalla tyhjän päälle niin sanotusti hypätä vaan lähtevät pettämään. Minulla kun ei ole kivaa niin kivaa minulle heti nyt.
Naisilla on nyt tietty aina tämä väkivallan uhka hyvänä syynä, pitää hommata uusi muskelimasa joka suojelee siltä entiseltä ennenkuin uskaltaa jättää ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai naisille? Elin toistakymmentä vuotta miehen kanssa, jonka mielestä meillä meni ilmeisesti koko ajan huonosti ja hän pelkästi minun suunnittelevan eroa, sillä hänellä oli jatkuvasti sivusutinoita. Koskaan ei pystynyt lähtemään, vaikka kuulemma olisi pitänyt. Niin, mutta silti esitti olevansa parisuhteessa, ja ihan jatkuvaa sekoilua selän takana. Puhelimen piilottelua, salaisia sähköposteja, oikein perus kyykäärme. Sitten kun kaikki pettämiset lävähti päin näköä ja halusin selityksiä niin miesvauva kykeni vain aina pakenemaan paikalta, koska "hän ei halua riidellä eikä hänellä ole tähän mitään vastausta".
Samoin täällä. Vaistoni sanoi, että miehellä on jotain outoa meneillään vähän väliä ja koska aloin voida niin huonosti sen takia, että tunsin miehen olevan epärehellinen, vaikka suorastaan suuttui jos kerroin hänelle epäilyistäni. Kolusin puhelimen sekä tietokoneen ja sieltä löytyi vuosien sarjapetos. Hänellä oli päivisin eri työmailla nainen, jota kävi painamassa ruokiksella. Eri kaupungeissa naisia, siis ihan silkkaa kaksoiselämää eleli ja kehtasi tosiaan lähes raivota, kun en luottanut häneen. Tietokoneella vielä panokuvia sekä naama- ja persekuvia näistä valloituksista. Jos niitä nyt voi valloituksiksi sanoa, yksi toisensa jälkeen enemmän säälittävän ressukan näköinen - lihava, huono iho ja hiukset tms. Mies selitti itkupäissään eron tullessa, että hän halusi vain nöyryyttää näitä naisia ja tuntea itsensä "voimakkaaksi" kun hänellä on kotona kaunis ja seksikäs nainen, ja nämä muut saavat hänestä vain jämäpaloja.
Kehotin miestä menemään terapiaan.
Pettäjät ovat usein narsistisia ihmisiä. Ylikorostunut minäkuva ja alhainen empatia korostuvat heissä. Eivät tunne huonoa omaatuntoa edes.
Haloo! Vähänkös tulkitset. Jos luulee että on mahku saada exä takaisin niin tietenkin ollaan mielinkielin. Ja kun tajuaa ettei saa takas niin tietenkin voi vaikka ghostata koko tyypin ja vihata sinua. Ei exälle ja sen nyxälle tarvitse olla kiltti tai mukava.